מאבטחת בנמל שנחשפה לחומרים מסוכנים תפוצה ב-100 אלף ₪

א', סטודנטית בת 29 שעבדה כשנתיים בתור מאבטחת בנמל אשדוד מטעם חברת האבטחה י.שקד, תזכה לפיצוי של כ-100 אלף ₪ בעקבות חשיפה לחומרים מסוכנים. כך עולה מהסכם פשרה שנחתם בין נמל אשדוד וחברת י.שקד לבין באי כוחה עו"ד ניצן וגיל הראל בעקבות תביעה שהגישו לבית משפט השלום באשדוד.

מכתב התביעה עולה כי כשנתיים וחצי מתחילת עבודתה של המאבטחת בנמל, לאחר שנחשפה לחומרים רעילים כמו גופרית, פיח, אבק ופוספטים, היא החלה לסבול משיעול טורדני שנמשך כחודש ימים ומכאבי ראש.

המאבטחת נבדקה מספר פעמים בקופת חולים ובעקבות מצבה הבריאותי היא נעדרה מעבודתה עקב חופשת מחלה משך כ-3 חודשים עד שבחודש מרץ 2010 נאלצה להגיש התפטרותה בעקבות החלטת הרופא התעסוקתי כי אינה יכולה לעסוק עוד בעבודתה בגין אי התאמה רפואית לעבודה.

בכתב התביעה שהגישו עורכי הדין ניצן וגיל הראל, נטען כי הנמל וחברת האבטחה לא נתנו למאבטחת הדרכה לגבי הסכנות הכרוכות בעבודה זו וכיצד עליה להימנע מחשיפה לחומרים מסוכנים. כמו כן נטען כי מנהל העבודה בנמל לא בדק כי התובעת יכולה לעבוד בתנאי עבודה הכוללים חשיפה לחומרים אלו.

עוד נטען כי הנמל וחברת האבטחה לא ערכו בדיקות תקופתיות לעובדים על מנת לבחון באם קיים חשש לפגיעה בבריאותם בעקבות חשיפתם לחומרים מסוכנים ולא סיפקו אמצעי מיגון לעובדים בעת חשיפתם לחומרים מסוכנים מטעמי חסכון וחוסר אכפתיות.
על פי הסכם הפשרה שנחתם השבוע המאבטחת תזכה לפיצוי של כ-100 אף ₪ מבלי שהנמל וחברת האבטחה יודו בחובתם או בנזק שנגרם לה. הפיצוי הוא מעבר לפיצוי שקיבלה או תקבל המאבטחת מהמוסד לביטוח לאומי עקב מחלתה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך