לב רחב

עיריית אשדוד מודה לתושבים שפתחו את ביתם לעולים

עיריית אשדוד ומחלקת הקליטה מבקשים להודות לעשרות המשפחות שפתחו את ביתם וקלטו עולים חדשים שהגיעו לעיר. זאת בנוסף לעולים אחרים שכבר נקלטו בעיר לאחר שנמלטו מזירות המלחמה באוקראינה. עד כה נקלטו כ-300 עולים ואשדוד נערכת לסייע בקליטת עולים נוספים. מחלקת הקליטה: כל מי שמעוניין לסייע ולפתוח את ביתו לעולים מוזמן ליצור איתנו קשר. אשדוד בגדולתה.

המלחמה באוקראינה עדיין בעצומה ואתגר הקליטה של עולים חדשים או תושבים חוזרים רק הולך וגדל. בשבוע שעבר עיריית אשדוד ומחלקת הקליטה יצאו בקריאה וביקשו את עזרת הציבור בכך שיפתח את ביתו לאירוח עולים לפרק זמן של שבועיים, עד להסדרת הניירת. הקריאה לציבור נענתה בחמימות רבה וכ-80 משפחות פתחו את ביתם ונכונו לארח עולים חדשים או תושבים חוזרים.

"אין מדובר בפליטים אלא בעולים שזכאים להיקלט מכח חוק השבות, ובתושבים חוזרים שכבר נושאים באזרחות ישראלית ושבים כעת לארץ" אומרים במחלקת הקליטה והודפים את השמועות על קליטה מסיבית של פליטים. "ההיענות היפה של תושבי אשדוד לקריאתנו בשבוע שעבר, מציגה את פניה היפות של העיר ומוכיחה שאשדוד היתה ותישאר תמיד בית חם לעולים" הם אומרים.

עד כה נקלטו כ-300 עולים. רובם מתארחים במרכז קנדה ובבתי המלון בעיר והאחרים בבתי התושבים. הקריאה הנוספת לתושבי העיר לפתוח את ביתם ולארח את העולים לפרקי זמן קצרים (מינימום שבועיים שזה פרק הזמן המינימלי להסדרת כל הניירת הנדרשת להסדר מעמדם), באה לאור ההיערכות לגל עלייה ברמה הלאומית והתחזית לפיה גל זה רק ילך ויגבר ועולים רבים יבחרו להעתיק את ביתם ולממש את זכותם לעלות ארצה.

אגב כך, מחלקת הקליטה מודה לציבור גם על תרומה של פריטים חדשים שנרכשו ונמסרו לעולים, כמענה בסיסי וראשוני להתאקלמות בימיהם הראשונים. "אנו קוראים לציבור התושבים לפתוח את הלב ואת ביתם ולהושיט יד למאמץ המשותף בקליטת העולים" אומרים במחלקת הקליטה ומזמינים את המעוניינים ליצור קשר עם מחלקת קליטה ועלייה – 08-9238825, בין השעות 08:00-16:00, עם מרכז מתנדבים בבית איתן 08-9238820, 08-9238821, בין השעות 10:00-16:00, או בווטצאפ 050-2155005, 054-6557044.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך