ביקור חשוב

שר הרווחה ללסרי: "הראייה החברתית שלך היא דוגמא לרבים"

ראש העירייה הציג בפני השר את המיזמים שמסייעים לתת שירות טוב יותר ברווחה וציין כי התקציב הממשלתי חייב לעלות: "לא ניתן לאף אחד ליפול בין הכיסאות". השר התעניין במספר תוכניות שהועלו בפניו, ושוקל לאמצן ברמה הארצית
צילום: אורי קריספין

שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן הגיע היום (יום שלישי) לאשדוד לפגישה עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ועם צוותי השירותים החברתיים בעירייה. לסרי הציג בפניו השר כהן שורה של מיזמים פורצי דרך שהגתה העירייה כדי לתת שירות טוב יותר, ולצדם הסביר כי אשדוד המתפתחת והגדלה זקוקה ליותר תקציבים כדי לשדרג את רמת השירות בהתאם לעלייה במספר תושביה. "אני מוריד את הכובע בפני מנהלת האגף רונית צור והצוות שלה, שמצליחים בניהול כלכלי נבון ליצור יותר שירותים מאשר התקציב הקיים מאפשר", אמר לסרי.

בסקירתו, שהוצגה בפני פורום רחב ובו גם חברי מועצה ומ"מ ראש העיר אבי אמסלם, הדגיש ראש העיר לסרי את היותה של אשדוד עיר המשקיעה בתושביה מהקצה אל הקצה. הוא ציין את העבודה המאומצת של יחידת הבריאות בתקופת הקורונה, את הרצון לחזק משפחות במצוקה ואת מערך המתנדבים העירוני המורכב מבני נוער ומבוגרים, הפועלים בערבות הדדית. "אשדוד זקוקה לעוד תקציבים ולהקמת מרכזי רווחה, כי אין לנו שום כוונה לתת למישהו ליפול בין הכיסאות", אמר לסרי. "כיום, עובדי אגף הרווחה יוזמים ויוצרים פרויקטים חדשים וחדשניים כדי להתמודד, אבל המצב מחייב תקצוב נוסף".

צילום: אורי קריספין

השר הביע התעניינות במספר פרויקטים שהוצגו בפניו, ובהם מודל הורות בטוחה (Safe care) וביקש מאנשי המקצוע לבחון לאמץ את הרעיון שקיים רק באשדוד וממומן במלואו על ידי הרשות. כהן ביקש גם ללמוד על התוכניות הפועלות באשדוד, והתמקד בוועדה הרב מקצועית המקומית שדנה במקרים אשר הטיפול בהם מצריך עבודה משולבת של מספר גורמים. "הראייה החברתית שלך מהווה דוגמא לרבים ואני מודה לך על כך", אמר השר כהן ללסרי.

במהלך היום צפוי השר לסייר במרכזי הרווחה בעיר ולשוחח עם העובדים כדי לשמוע מקרוב את העובדים הסוציאליים ואת אנשי הרווחה באשדוד, הפועלים ללא הפסקה במטרה לתת מענה וליווי מקצועי מגיל טף ועד 120. "אין לי מילים, אשדוד בעיניי חזקה בזכות מערכת החינוך שאני מכיר מקרוב והשילוב של עבודת הרווחה ותוכניות עבודה רבות כל כך המשדרגות את האוכלוסיה", אמר השר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך