התיישב ונפגע

קרע את רצועת הברך בזמן שהתיישב על הדשא והוכר כנפגע עבודה

אזרח עובד צה"ל התיישב על הדשא עם חבריו לבסיס, וקרע את רצועת הברך – הוכר כנפגע עבודה ⦿ פרקליטיו: עתיד לתגמולים ופיצויים במאות אלפי שקלים
צעיר בן 28 לקה בהתקף פסיכוטי וקפץ מהקומה הרביעית
(צילום: אילוסטרציה)

תושב אשדוד (43), אזרח עובד צה"ל המשמש כחשמלאי, קבע, כבכל יום חול, להיפגש עם חבריו לארוחת צהרים – על המדשאה המטופחת בסמוך לבניין שבו הוא משרת בבסיס צריפין.

אך בעודו גוחן ומתיישב כהרגלו בישיבה מזרחית, חש לפתע החשמלאי בכאב עז, ומפיו נמלטה זעקה. מאותו רגע לא יכול היה האיש לדרוך על רגלו, וחבריו נאלצו לפנות אותו ברכבם אל בית החולים. בבית החולים התברר כי אחת הרצועות בברכו נקרעה, והוא הובהל לניתוח בהרדמה מלאה.

לאחר שהתאושש מהניתוח, פנה החשמלאי לעורכי הדין דביר שמעיה ומיכאל מירל, אשר הגישו בשמו תביעה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) על מנת שיכיר בו כנפגע עבודה.

לדברי עורכי הדין, בשנים האחרונות, עקב שנוי החוק לפיצוי נפגעי מערכת הביטחון, מופנים כל אנשי הקבע והאזרחים עובדי צה"ל אל המוסד לביטוח לאומי, כאשר נגרמת להם פגיעה במהלך שירותם.

לדבריהם, במקרה כמו זה שפקד את החשמלאי המסכן, קיים צורך להוכיח כי הפגיעה נגרמה בעת העבודה ובשל העבודה, דבר שאינו פשוט כלל כשמדובר בפגיעה אורתופדית הנראית על פניו כספונטנית לחלוטין.

חרף כך, ולאחר הנמקות ושכנועים לא מעטים, נאות המל"ל להכיר במקרה כתאונת עבודה, וועדה רפואית שמונתה לקבוע את נכותו של החשמלאי, קבעה כי בתקופה שלאחר התאונה הוא סבל מנכויות זמניות בשיעור של 30% לאורך ארבעה חודשים, 20% אחוזים לארבעה חודשים נוספים. הוועדה גם קבעה, כי מאותה עת ואילך, החל החשמלאי לסבול מנכות אורתופדית קבועה וצמיתה בשיעור של 10%.

לדברי עוה"ד שמעיה ומירל, בימים הקרובים יעביר המוסד לביטוח לאומי לחשבונו של החשמלאי סך של עשרות אלפי שקלים, תגמול רטרואקטיבי על הנכויות הזמניות שמהן סבל מעת הגשת התביעה ועד היום.

בנוסף, עתיד לקבל החשמלאי פיצוי חד פעמי מהמל"ל הצפוי להגיע לסכום של למעלה מ-100 אלף שקלים.

במקביל, הוגשה תביעה נגד חברת הביטוח 'מגדל' המבטחת את החשמלאי בביטוח תאונות אישיות, ולדבריהם, לנוכח נכותו, הוא עתיד לקבל עוד עשרות אלפי שקלים גם בגין פוליסה זו.

לדברי עורכי הדין של האשדודי, מעבר לפיצויים, להכרת המל"ל בתובע כנפגע עבודה קיימת חשיבות רבה, שכן הכרה זו מעניקה לו מעתה פטור מלא מתשלום עבור תרופות בקופת חולים המיועדות לטיפול בברכו, וכן פטור מלא מתשלום עבור ביקורים אצל רופאים ועבור ציוד רפואי הנוגעים לפגיעה בברכו.

בנוסף, בכל מקרה של החמרה עתידית במצבו של התובע, כתוצאה מהנכות בברכו, יהיה רשאי התובע לפנות בשנית למל"ל ולדרוש ממנו להכיר גם בהחמרה במצבו – וכך לזכות לתגמולים נכבדים ואף לגמלה חודשית קבועה.

"בכל מקרה" כך אומרים עורכי הדין שמעיה ומירל, "משרדנו לא מסתפק בקביעת שיעור הנכות של החשמלאי, ואנו פועלים להגיש בשבועות הקרובים ערר על החלטת הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך