באשדוד פותחים את הלב

באשדוד פותחים את הבתים לעולים

עיריית אשדוד ומחלקת הקליטה כבר קלטו לא מעט עולים שנמלטו מזירות המלחמה באוקראינה וברגעים אלה נערכים לקראת קליטת עולים נוספים שעל פי התחזית רק תלך ותגדל. בקריאה לציבור, מחלקת הקליטה מבקשת את עזרת התושבים לסייע ולפתוח את ביתם לאירוח העולים לפרקי זמן קצרים, עד להתארגנותם. כל הפרטים בהמשך.
קרדיט: אגף תעשייה, עיריית אשדוד

המלחמה באוקראינה מייצרת לא מעט אתגרים, ובהם אתגר הקליטה של עולים חדשים או תושבים חוזרים, אשר נמלטים מזירת המלחמה במהירות, בדרכים שונות ולרוב גם בחוסר כל. אשדוד, כעיר אשר נוסדה ע"י עולים ובכל שנותיה קלטה ונבנתה ע"י עולים, מתמודדת אף היא עם האתגר הגדול הזה ובימים האחרונים קולטת עולים חדשים ותושבים חוזרים, אשר יצאו את אוקראינה.

האתגר הזה עומד לפתחה של מדינת ישראל ושל הרשויות המקומיות, מאז פרוץ הקרבות והאיום על חיי האזרחים, וגם אשדוד נרתמה למאמץ הלאומי וכבר מקבלת את העולים בחום ובאהבה, ועושה ככל הניתן על מנת לקלוט את המשפחות הללו ולספק להם את הנדרש על מנת שיחושו ביטחון, אחרי מה שעברו בדרכם עד שהגיעו לארץ.

התחזית היא כי גל העלייה ילך ויגדל ועולים רבים ימצאו שזה העת הנכון לעזוב את אוקראינה ולעלות לישראל. במקביל, חדרי המלונות בעיר כבר מלאים ואין בהם מקום אירוח נוסף ולכן, העירייה יוצאת בקול קורא לתושבים ומבקשת את עזרתם בקליטת העולים, אפילו לפרקי זמן קצרים.

"גם אשדוד נרתמת לסייע ואנו מזמינים את ציבור התושבים לפתוח את הלב ואת ביתם ולהושיט יד למאמץ המשותף בקליטת העולים" אומרים בעירייה ומבקשים מ"כל מי שיכול לארח זמנית בביתו משפחות עולים מאוקראינה, מוזמנים לפנות: למחלקת קליטת עלייה – 08-9238825, בין השעות 08:00-16:00, למרכז מתנדבים בבית איתן 08-9238820, 08-9238821, בין השעות 10:00-16:00, או בווטצאפ 050-2155005, 054-6557044"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך