כבאות והצלה בהנחיות לקראת פורים

בכבאות והצלה מזהירים את ההורים והילדים מפני שימוש בנפצים, צעצועים מסוכנים ותחפושות דליקות.

לקראת חג הפורים המתקרב ובא, מחוז דרום בכבאות והצלה לישראל מזהיר את ההורים והילדים מפני שימוש בנפצים, צעצועים מסוכנים ותחפושות דליקות.

חשוב להנחות את הילדים ולבקש מהם להימנע משימוש במשחקים מסוכנים העלולים לגרום לסיכון חיי אדם ורכוש. מדי שנה מתרחשות תאונות הנגרמות ממשחק בנפצים, אקדחי קפצונים ותרסיסים למיניהם. אמצעים אלו יוצרים גִצים בעת השימוש ואלו עלולים לגרום להתלקחות התחפושת או הבגדים.

הנתונים הסטטיסטיים המצויים בידי כבאות והצלה לישראל מצביעים על כך שרוב תאונות הכוויה הקשות של הילדים מתרחשות בבית הספר, בגן או בבית, כאשר אין השגחה של הורים או מבוגרים וכתוצאה ממשחקי ילדים בפיקות, נפצים תרסיסי שלג ועוד.

טפסר שמוליק פרידמן מפקד מחוז דרום מסר:
"חג פורים הוא חג שמח וחשוב גם שיהיה בטוח. אנו בכבאות והצלה לישראל נערכים לאירועי פורים ומבקשים מהציבור להשמע להנחיות ההסברה בכדי שנוכל לעבור את החג בשלום. אנו מאחלים לכולם חג שמח ובטוח".

להלן הנחיות בטיחות לקראת פורים:

• תחפושות העשויות מחומרים דליקים כגון: צמר גפן, ניילון, צמר – מסוכנות לשימוש!
יש להשתמש בבדים ותחפושות שאושרו על ידי מכון התקנים.

• תרסיסים (ספריי) מסוכנים כשהם באים במגע עם הפנים, יכולים לפגוע בדרכי הנשימה ועלולים אף לפגוע בראיה – אין להשתמש בתרסיסים במקומות סגורים ובקרבת מקורות חום.

• פיקות, חזיזים ונפצים מהווים סכנה ואף עלולים להתפוצץ בכיס ולגרום לפציעות ולכוויות – אין להשתמש באבקות נפץ מכל סוג שהוא.

• במקרה של אדם בוער יש להפילו אל הקרקע ולגלגל אותו, ניתן להשתמש בשמיכה או בבד עוטף על-מנת לחנוק את האש.

• אין להפעיל מטף על אדם בוער – סכנת  חנק.

אנא מכם הזהירו את הילדים משימוש בגפרורים, במציתים או בנפצים וחזיזים כלשהם והרחיקו אותם מאש או ממקור חום.

בכל מקרה של דליקה יש להתקשר לכבאות והצלה– 102.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך