דואג לעולים החדשים

סגן ראש עיריית אשדוד טס עם משלחת ממשלתית לגבול אוקראינה

ברקע הלחימה הקשה בין רוסיה לאוקראינה, ובצל המראות הקשים המגעים מהגבול בין אוקראינה לפולין, מי שנמצא באזור יחד עם משלחת של הסוכנות היהודית הוא לא אחר מאשר עו"ד אלי נכט - סגן ראש העיר, שהגיע לסייע למשפחות עם הבירוקרטיה הקשה בדרך לעלות לארץ הקודש

סגן ראש העיר עו"ד אלי נכט טס אמש יחד עם משלחת של הסוכנות היהודית, ובהמשך יצטרף למשלחת ממשלתית בראשות שר התפוצות נחמן שי לגבול פולין אוקראינה, זאת על מנת לסייע לפליטים הרבים שעוזבים את ארץ מולדתם בעקבות המלחמה העקובה מדם עם רוסיה.

סגן ראש העיר אלי נכט אמר בשיחה עם אתר 'אשדוד אונליין' בזמן שהוא שוהה בגבול האוקראיני פולני "נסעתי ביחד עם משלחת של יו״ר הסוכנות היהודית, יעקב חגואל, אנשי הסוכנות, רופאים ומנהלים בכירים מבי״ח בילינסון והשרון".

נכט הוסיף "הבנתי שיש צורך במישהו שדובר את השפה הרוסית, מכיר את המקומיים והמנטליות המקומית. אנחנו עוברים ממקום למקום, מנסים לסייע לפליטים, לעולים, כל אחד ובעיותיו. בהמשך המסע אני אמור לחבור לשר התפוצות, נחמן שי".

כששאלנו את סגן ראש העיר על התחושות והמראות במקום הוא אמר "יש כאן המון משפחות שלא רק איבדו את הכל, אלא זקוקים לסיוע רפואי, שכרגע אינו בנמצא. לא רק זאת, אין להם גם את היכולת לתקשר ולהסביר את בעיותהם לצוות הישראלי או המקומי".

"המון סוגיות של ילדים שלא הוצאו להם מעולם דרכונים (כי לא טסו עדיין אף פעם) וכעת המשפחות רוצות לעלות ארצה. אלמנה מבוגרת לבעל יהודי, שהילד היחיד שלה נמצא בארץ בתוכנית מסע, והיא כעת לבד בורשה ללא אף אחד בעולם שיטפל בה או ידאג לה. יש המון מקרים לא פשוטים, שהצוות שלנו מנסה לתמרן ולקשר בין שלל הגורמים המטפלים: הסוכנות היהודית, קונסולי נתי״ב, השגרירות, ארגונים מקומיים ועוד לא דיברנו על העולים עצמם והצרכים. בקיצור, עבודה רבה לפנינו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך