הלך הטורבו? מה עושים – שיפוץ או החלפה?

מה עושים במקרה של תקלה במגדש הטורבו? הנה כל מה שצריך לדעת בעניין
תמונה: freepik

מגדשי טורבו ברכבים נמצאים איתנו כבר המון שנים, לאחר שהוכיחו יעילות במנועי בעירה פנימית של משאיות, קטרים, אוניות ואפילו מטוסים. רכבים מודרניים, בכל הקטגוריות, מגיעים כיום כאשר מגדשי טורבו כבר מותקנים בהם. הסיבות ברורות: מגדש טורבו מאפשר לרכב ביצועים טובים יותר משום שהמנוע יכול לעבוד בהספק גבוה יותר מבלי להרחיב את הצילינדרים. 

כך גם תצרוכת הדלק יעילה יותר, חווית הנהיגה משתפרת, עבירות הרכב וכושר הנשיאה שלו עולים ועוד יתרונות רבים. במקביל לרכבים חדשים שמגיעים עם מגדשי טורבו מובנים, גם מוסכים רבים מציעים שירותי התקנה או שיפוץ טורבו לרכב, בין אם לרכבים שבהם המגדש תקול ובין אם לרכבים בהם לא מותקן מגדש כלל. 

 

תקלות נפוצות במגדשי טורבו לרכבים 

תקלות במגדשי הטורבו נחלקות בגדול לשני חלקים: בעיות בטורבינה, שאותה מפעילים גזי הפליטה, ובעיות במדחס. את המדחס מפעיל למעשה הכוח שנוצר בפעולת הטורבינה. 

גם במדחס וגם בטורבינה ייתכן כי מדובר בעייפות חומר של מיסבים, שחיקה ושינוי הצורה של רכיבים או של המעטפת כולה, ייתכן ויהיו סתימות, נזילת שמן או בריחת לחץ. כאשר אתם חשים ירידה בכוח ובביצועי המנוע, מבחינים בנזילת שמן, שומעים רעש בלתי מוכר או רעידות מוזרות – ייתכן שאלה סימנים המעידים על בעיה במגדש הטורבו. 

 

מה עושים כשיש בעיה במגדש הטורבו ברכב? 

חשוב לומר שברגע שאתם עדים לאחד הסימנים הללו, רצוי לפנות מיידית למוסך המתמחה בנושא כדי לאפיין את התקלה ולפתור אותה. כל בעיה שלא מטופלת יכולה להפוך לגדולה יותר וגם לגרום לנזק משני ואף בלתי הפיך שיחייב אתכם להוציא הרבה יותר כסף על התיקון. לכן, גשו למוסך שלכם, בררו מה הבעיה, קבלו הצעת מחיר, הבינו בדיוק מה העבודה כוללת ובצעו את התיקון. 

חשוב לומר גם שכדאי מאוד שלא להתפשר על חלפים זולים יותר רק משום המחיר, וכדאי להשתמש בחלפים איכותיים, ובמידת האפשר מקוריים. כך תשמרו גם על הרכב שלכם וגם על הכיס שלכם מפני תקלות חוזרות והוצאות גדולות יותר.  

 

שיפוץ או החלפה של מגדש טורבו? 

השאלה הראשונה כמובן שתרצו לדעת תשובה עליה היא האם יש צורך בהחלפת המגדש או שניתן להסתפק בשיפוץ? ואם החלפה, אז האם לקנות חדש או שאפשר להסתפק באחד משומש ומשופץ במצב טוב? וכמה זה אמור לעלות? 

ובכן, אין תשובה חד משמעית לשאלות הללו משום שהיא תלויה במספר גורמים כמו מצב המגדש, אופי התקלה, דגם הרכב ועוד. מה שכן חשוב להדגיש הוא בחירת בעלי מקצוע טובים וקבלת חוות דעת מקצועית. 

בקשו להבין עד הסוף מה הבעיה, שמעו את היתרונות והחסרונות של החלפה לעומת שיפוץ וההפך, דרשו חלפים באיכות טובה, מקוריים אם יש, וגם אחריות על העבודה. המחיר הוא גם פרמטר חשוב, אולם לא תמיד מחיר זול שווה את ההפרש משום שעבודה זולה מבלי להקפיד על יתר הפרמטרים עלולה לעלות ביוקר בהמשך. 

קחו בחשבון שמדובר ברכב שלכם, והוא אמור להמשיך ולשרת אתכם בצורה טובה ונאמנה. אל תתפשרו על טיפול לא מקצועי וודאו כי אתם מקבלים בדיוק את מה ששילמתם עליו. חבל להשקיע אלפי שקלים רק כדי לחזור שוב למוסך בעוד חודש או חודשיים עם אותה הבעיה בדיוק. 

המאמר באדיבות מוסך טופטורבו – מומחים בטיפול במגדשי טורבו

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך