בבדיקת MRI הודגם כי הוא סובל מבלטי דיסק במספר רב של חוליות הצוואר והגב, הגורמים ללחץ על חוט השדרה.
רופאים תעסוקתיים שבדקו אותו, קבעו כי לאור מצבו הבריאותי הוא אינו כשיר לעבוד משך כשנתיים בתור מפעיל ציוד מכני הנדסי. ועדה רפואית של הביטוח הלאומי פסקה לו 19 אחוזי נכות בשל ההגבלות בתנועות הצוואר ופוסט טראומה ושילמה לו קצבאות נכות בכ-335 אלף שקלים.
בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג המתמחה בתביעות בגין נזקי גוף טען בתביעה, כי לצד הנכות הפיזית, העובד סובל מנכות תפקודית לאור העובדה כי ההגבלה בצוואר מונעת ממנו להמשיך ולנהוג בכלים כבדים הדורשים הטיית הראש והצוואר. זאת לצד הפוסט טראומה ממנה הוא סובל מאז התאונה.
לטענתו, אי היכולת שלו לחזור לעבודתו כנהג טאג, גרמה לו להפסדי שכר ואיבוד זכויות פנסיוניות וסוציאליות ואת האפשרות להשביח את שכרו. בנוסף הוא גם נאלץ לנצל שלושה חודשי מחלה, שאת מחציתם יכול היה לפדות בכסף במועד הפרישה מהעבודה. בתביעה נטען כי לפני התאונה, עובד הנמל היה אדם פעיל וחיוני, איש עבודה חרוץ ומסור, אך כיום אינו יכול לעסוק במקצועו כמפעיל ציוד מכני בנמל אשדוד או בכל עבודה אחרת הדורשת מאמץ פיזי והכרוכה, בין היתר, בהפעלת הצוואר.
בנוסף נטען כי כתוצאה מהתאונה עובד הנמל סובל ויסבול גם בעתיד מכאבים ומהגבלה בתנועות הצוואר שיתבטאו בפעילות פיזית בעבודה ומחוצה לה. הוא מתקשה בהרמת משא, בהליכה וישיבה ממושכות, בהפעלת הרגליים ואף בעריכת קניות, הזזת רהיטים, תחזוקת הבית וניקיונו, כל זאת לצד פוסט הטראומה ממנה הוא סובל מאז התאונה.
המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול) ביקש בכתב ההגנה לדחות התביעה על הסף, בין היתר בטענה כי עובד הנמל נפגע בעבר בתאונות רבות שגרמו לו לנכות לצמיתות בשיעור של כ-50 אחוזים.
לאחר משא ומתן עיקש מצד בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג, חברת הפול הסכימה לשלם לעובד הנמל פיצוי של 470 אלף שקלים, זאת מעבר לפיצוי של כ-330 אלף שקלים שקיבל מהביטוח הלאומי עבור אותה תאונה.
בימים אלה, השופטת עדי אייזדרופר מבית משפט השלום באשדוד, נתנה תוקף של פסק דין להסכם הפשרה.