משרד ראש הממשלה בא ללמוד מאשדוד

האחראים על החירום במשרדי ראש הממשלה באו ללמוד על "אשדוד כמודל חירום לאומי".

משתתפי הקורס החשוב ביותר של רשות החירום הלאומית הגיעו ליום עיון באשדוד, שהפכה בזכות המודלים שפיתחה לדוגמא כיצד מתנהלים במצבי קיצון ביטחוניים, בריאותיים ומזג אוויר.

עיריית אשדוד ממשיכה להוות מודל ארצי להתמודדות עם מצבי קיצון: היום (יום ג') התארחו בעיר משתתפי קורס ניהול מצבי חירום של רשות החירום הלאומית, ששמעו על אתגרי הרשות החמישית בגודלה ועל נוהלי החירום שפיתחה כדי לתת מענה אולטימטיבי לתושבים. "אשדוד פיתחה תורת לחימה המבוססת סדר פעולות רב שכבתי אשר מאפשר יכולת תגובה מהירה ומקצועית בזמן קצר, המוענקת במספר רבדים שכולם מתנקזים לחוסן התושב", אמר מנהל אגף הביטחון הוותיק אריה איטח, שהוביל את כל יום העיון.

איטח הוסיף ותיאר את השליטה במרחב הציבורי באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ושילוב אנושי של סיירי הביטחון, עובדי המנהלות שנותנים תמונת מצב מהירה המסייעת להתמודד בצורה מיטבת עם האתגרים. "פיתוח המודלים הוא תוצאה ישירה של מדיניות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי", אמר איטח.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הוסיף: "אשדוד היא דוגמא לערבות הדדית בין התושבים בחירום וגם בשגרה. עובדי העירייה והחברות העירוניות עומדים בחזית הלחימה, ראינו זאת קורונה ובסבבים הביטחוניים. השילוב הזה, יחד עם תוכניות העבודה הייחודיות שבנינו כאן יצרו מערך תומך יציב וחזק בחוסן לתושב".

הקורס שבראשו עומד תא"ל (במיל.) אשר בן לולו, מכשיר מנהלים מתחומי החירום במשרדי הממשלה להתמודדות עם מצבי חירום במרחב האזרחי, ומשתתפים בו גם נציגים של כב"ה, מ"י ושב"ס. "יש לנו סדר פעולות מאוד ברור הבנוי על הפקת לקחים", הסביר אריה איטח, המשמש כמנהל אגף החירום כשני עשורים. "כיום הביטחון נותן מענה במגוון תחומים, לחימה או אירוע של מזג אוויר קיצוני, ואנו נמצאים בכל רחבי העיר ומגיעים ראשונים לכל זירה".

את הזווית התקשורתית-הסברתית העניק יועץ התקשורת של ראש העיר ומנהל מערך ההסברה בחירום שמואל דוד, שהציג את הפעילות במהלך ירי טילים ב"שומר החומות" ובמזג אוויר קיצון כפי שחוותה אשדוד בסופת "אלפיס": "ההסברה עובדת בשני מסלולים עיקרים – מול התושבים ומול התקשורת. עיריית אשדוד בנתה יכולות אדירות אשר נותנות מענה לכלל המצבים ובזמנים קצרים מאוד ובזכות כך מצליחה בהעברת המסרים באופן המהיר והתוצאה הצלחה לשמירה על חוסן התושב. אנחנו מעדכנים את התושבים בכל התפתחות ועל המתרחש בסביבה הקרובה שלהם באמצעות כלל המדיות האפשריות .

ראש מנהל תפעול שלמה רוטנברג, המשמש כראש מכלול אוכלוסיה, סיכם: "יצירת מטות משימתיים, אם זה במקרה של הסלמה בטחונית או הקצנה במזג אוויר, מאפשרת לנו להפעיל את כוח המדויק לכל משימה וגם לצלוח אותה. מנהלות הרובע ותרומתן האדירה בזמן חירום מסייעת להחזיר את העיר כמה שיותר מהר לשגרה וגם ללוות אותם עד סיום הטיפול באירוע, גם אם מדובר בחודשים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך