3 סוגים שונים של אחסון אתרים וההבדלים ביניהם

יש הרבה מאוד בלבול בכל הנוגע לאפשרויות של אחסון אתרים הזמינות בשוק. בעולם אירוח האתרים, ישנן אפשרויות רבות שכולן יביאו תשתית עבור האתר שלכם במרחב האינטרנטי. עם המשותף בין כל חברות האחסון הוא שכל אחד מהם נותן מענה ישירות לצרכי בעלי אתרים - בין אם הצרכים הללו גדולים או קטנים
תמונה: pexels

בעוד שכל סוגי האחסון השונים מתפקדים כמקום אחסון לאתר שלכם, השוני שלהם מתבטא בנפח שטח האחסון, השליטה, דרישת הידע הטכני, מהירות השרת והאמינות. אלו הם ששת סוגי אחסון אתרים שתתקלו בהם לרוב:

 

1. אחסון אתרים משותף

 

אחסון משותף מושלם עבור אתרים ברמה התחלתית. זה המקום שבו האתר שלכם יאוחסן באותו שרת יחד עם אתרים רבים אחרים. עם תוכנית אחסון משותפת, כל הדומיינים חולקים את אותם משאבי שרת, כגון RAM (זיכרון נדיף) ו-CPU (יחידת עיבוד). עם זאת, מכיוון שכל המשאבים משותפים, העלות של תוכניות האחסון המשותפות נמוכות יחסית, מה שהופך אותן לאופציה מצוינת עבור בעלי אתרים בשלבים הראשונים שלהם.

 

ברוב המקרים, מתחילים ימצאו את השיטה הפשוטה ביותר לאחסן את האתר שלהם; כך שלא משנה אם אתם בעלי עסק קטן, מנהלי אתר קהילי או חובבי כתיבה עם רצון לכתוב בלוג, האתר שלכם יהיה נגיש במרחב האינטרנטי, וזה מספיק לכם. תוכניות אחסון משותפות מגיעות לרוב עם כלים מועילים רבים כגון: בוני אתרים גראפיים, אחסון המותאם לאתרי וורדפרס ושרת אימייל לניהול תיבות דואר עסקיות.

 

למרות שהאחסון המשותף מספק לבעלי אתרים גישה פשוטה המקנה תשתית לאתר להמצא באינטרנט, הפשרה בשיטת אחסון זו היא מעצם כך שהנכם חולקים את השרת עם מספר בעלי אתרים אחרים. משמעות הדבר היא כי ניצול רב של משאבים על-ידי השכנים יכולים בסופו של דבר להשפיע על האתר שלכם.

 

תוכניות אירוח משותפות הן אידיאליות לבעלי אתרים שאינם מקבלים כמות גדולה של תעבורה, אתרים קטנים עד בינוניים ללא קמפיינים גדולים במיוחד.

 

2. שרתים וירטואליים פרטיים (VPS).

 

תוכנית אחסון VPS היא דרך הביניים האולטימטיבית בין אחסון משותף לאחסון ייעודי. שירות אחסון זה אידיאלי לבעלי אתרים שזקוקים ליותר שליטה, אבל לא בהכרח צריכים שרת ייעודי.

 

שרתים וירטואלים VPS הם ייחודיים מכיוון שבשיטת אחסון זו כל אתר מתארח בשטח משלו בשרת, אם כי הוא עדיין חולק שרת פיזי עם משתמשים אחרים. אמנם שרתי VPS מספקים לבעלי אתרים יותר התאמה אישית ושטח אחסון, אבל הם עדיין לא מסוגלים להתמודד עם רמות תעבורה גבוהות להפליא, כלומר ביצועי האתר עדיין יכולים להיות מושפעים מאתרים אחרים הנמצאים בשרת.

בדרך כלל, שרתים וירטואלים VPS משמשים בעלי אתרים שרוצים אחסון ייעודי אך ומכיוון ואין להם את הידע הטכני הדרוש. אחסון VPS מציע את יתרונות העלות של אירוח משותף עם שליטה של אחסון על גבי שרת ייעודי. בחירה מצוינת עבור משתמשים מתקדמים וכאלה שרוצים להתקין תוכנות ושפות תכנות ספציפיות שלא קיימות באחסון אתרים שיתופי.

 

3. שרת ייעודי

 

שרת ייעודי נותן לבעלי אתרים את השליטה הגדולה ביותר על כל מה שקורה על גבי התשתית שבה הלקוחות מאחסנים את האתר שלהם. הסיבה לכך היא שהשרת מושכר באופן בלעדי על ידיכם והאתר שלכם הוא האתר היחיד המאוחסן בו. המשמעות היא שיש לכם גישה מלאה לכל כלי הניהול של השרת, כך שתוכלו לשלוט בכל דבר, מכלי האבטחה ועד למערכת ההפעלה שאתם מפעילים.

 

עם זאת, לכל השליטה הזו יש מחיר.

 

עלות שרתי ייעודי היא אחת מאפשרויות האחסון היקרות ביותר. בדרך כלל, הם משמשים בעלי אתרים עם רמות גבוהות של תעבורה, וכאלה שזקוקים לשליטה מלאה על השרתים שלהם. בנוסף, נדרשת מומחיות טכנית ברמה גבוהה להתקנה וניהול שוטף של השרת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך