פולי קפה טריים – מתי פג תוקפם של פולי קפה?

שום דבר לא עולה על הטעם של קפה טרי. יש אנשים שהתהליך של טחינת פולי קפה והחדרתם במים חמים כל בוקר משעמם אותם, אלו הם אנשים שאינם אניני טעם בקפה שלהם. כמובן שקפה טרי מחייב רכישת כמויות גדולות של פולי קפה טריים. כתוצאה מכך נשאלת השאלה: מתי פג תוקפם של פולי הקפה?
תמונה: pexels

אם יש לכם שקיות של פולי קפה באחסון, כמה זמן אתה חושב שהם יחזיקו מעמד לפני שיתקלקלו? מהי הדרך הטובה ביותר לשמור על פולי קפה, למשל?

לפולי קפה שנקלו יש חיי מדף ארוכים. מכיוון שהפולים עצמם יבשים, הסיכוי להתפתחויות של חיידקים או עובש נמוכים למדי.

אלא אם כן שומרים את הפולים באקלים לח, כמובן. כאשר פולי הקפה מאוחסנים למשך זמן ממושך, אפילו בכלי אטום, הם מאבדים את הטעם והארומה שלהם. זה אומר שככל שהקפה טוב יותר, כך תשתמשו בפולי הקפה הקלויים מוקדם יותר.

שיא הטריות של פולי הקפה משתנה מפול לפול. יש מקומות שדוגלים באחסון הפולים במזווה עד חודש ובפריזר בין חודשיים ל-6 חודשים לרעננות מירבית.

יש להדפיס על כל שקית פולי קפה קלויים תאריך קלייה ותאריך תפוגה המציין כמה זמן הפולים יישמרו באיכות מעולה.

אם תשמרו את הפולים בזהירות, אתם אמורים להיות מסוגלים להשתמש בהם במשך חודשים או אפילו שנים לאחר התאריך.

ניתן לאחסן את הפולים כמה זמן שתרצו, בדומה לקפה טחון. אולי תשימו לב שהטעם של הקפה משתנה לאחר זמן מה, אבל זה בערך כל מה שמשתנה כשמאחסנים פולים לתקופה ארוכהף הם לא מתקלקלים ומזיקים בריאותית.

איך תדעו אם פולי הקפה שלכם פגי תוקף?

 

פולי קפה בדרך כלל לעולם לא מתקלקלים במובן של הופכים רקובים או מעובשים. אם האריזה נחשפה למים ועובש או התפתחו שינויים גלויים אחרים, יש להשליך מיד את תכולת השקית. אם יש בעיה עם הריח, עשו את אותו הדבר. סביר להניח שהפולים לא מתאימה לשימוש להכנת קפה.

פולי הקפה מאבדים את הריח והטעם שלהם עם הזמן. מאפייני הפולים הקלויים מתדרדרים ככל שהם נשמרים זמן רב יותר. אתם עלולים להכין כוס קפה עם הפולים הישנים האלה בשלב מסוים ולגלות שזה לא ממש טעים.

אולי הריח אינו חזק כפי שהיה פעם, או שטעמו מעופש או תפל. אם תגיעו לשלב הזה, תצטרכו לבחור אם להמשיך לשתות את הפולים או לא. יש לכם אפשרות לזרוק את הפולים האלה מסיבות איכות או להמשיך להשתמש בהם ולהכים קפה בינוני ותפל. למען האמת, שתיהן אפשרויות כשרות.

החדשות הטובות הן, שאנשים רבים אינם מודעים לשינויים העדינים בטעם ובארומה במשך מספר חודשים. ואם אינם אניני טעם, המשכו להשתמש בפולי קפה ישנים אם הקפה טעים לכם.

 

מהי הדרך הטובה ביותר לאחסן פולי קפה?

כדי להוציא את הטעם והארומה המיוחדים של פולי קפה, הפולים נקלים והופכים לצבע חום עשיר, כמעט שחור.

אתם יכולים לקנות את הפולים לא קלויים ולקלות אותם בעצמכם, או שאתם יכול לקנות אותם כבר קלויים.

פולי קפה מומלצים חייבים להישמר בכלי כהה אטום. הפולים מתחמצנים כתוצאה מהחדרת האור אל המיכלים השקופים לכן חשוב שהכלי יהיה בצבע כהה.

הרחיקו את הפולים מחום, לחות ואור שמש ישיר ושימרו עליהם במקום קריר, חשוך ויבש. ככל שמיקום האחסון טוב יותר, כך הוא חשוך יותר. אני מציע לשמור מיכל של פולי קפה בארון המטבח שלא מקבל אור שמש שיכול לחדור ישירות.

כדי להאריך את חיי המדף של פולי הקפה, שמור את המיכל סגור היטב לאחר כל שימוש. 

 

האם אפשר להקפיא פולי קפה?

אם קניתם פולי קפה בכמויות גדולות ואינכם מתכננים להשתמש בהם בקרוב, הקפאתם יכולה להיות חלופה טובה. גישה זו אידיאלית להארכת חיי המדף של פולי הקפה תוך שמירה על הטעם והארומה שלהם.

למרות זאת, הפולים הטריים לא יהיו דומים לטעם הפולים הקפואים. הטעם משתנה בהתאם לסוג הפולים, יש פולים שנשארים טעימים אחרי הקפאה ויש כאלו שמאבדים את הטעם והארומה.  אם אתם חושבים להקפיא אותם, התחילו עם כמות קטנה כבדיקה וראו איך הטעם יוצא.

הפשירו את הפולים בטמפרטורת החדר לפני השימוש לקבלת תוצאות מיטביות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך