מה יהיה?

מכבי אשדוד קורסת….הנשיא בארה"ב

ג'ף רוזן, נשיא מכבי אשדוד, קבוצת הכדורסל מהליגה הלאומית, הגיע בקול תרועה. כולם ציפו כי הקבוצה תתמודד על העלייה לליגת העל, אבל בפועל היא במקום האחרון בליגה ובסכנת ירידה. רוזן, שהוא גם הסמכות המקצועית, עובד בקצב "האמריקאי" ומבחינתו יש זמן לתקן. לזכותו של רוזן שהוא הכניס יד לכיסו, אבל אולי לא כזה עמוק כמו שציפו. כמו שזה נראה עונה הזו עלולה להיגמר לא טוב אם לא יקרה שינוי ומהר. רוזן אגב אמור לחזור לארץ במרץ/אפריל, כפוף למצבה הקורונה.
רוזן וראש העיר ד"ר לסרי בפתיחת העונה. הכל רק שירגיש בבית. (צילום: עיריית אשדוד)

מכבי אשדוד בבעיה לא קטנה. לא רק בטבלת הליגה הלאומית, את זה כל אחד יכול לראות בקלות. הקבוצה רושמת הפסד על הפסד וסוגרת את הטבלה. הקבוצה שפתחה את העונה עם מטרה לעלות ליגה, לליגת העל, עומדת לרדת ליגה. הבעיה מסתבר היא עמוקה יותר. מיד נסביר.

האצבע המאשימה מופנית לארה"ב, אין מה לעשות. אם נדייק – למיאמי, שם גר ג'ף רוזן. בהגדרתו הוא נשיא הקבוצה והסמכות המקצועית הקובעת, והוא קובע. מה שקורה כרגע הוא שרוזן שנמצא בארה"ב מודע למצב הקבוצה בארץ, אבל שינוי גדול לא קורה. רוזן שומע את אנשי אשדוד מבקשים שינוי כבר למעלה מחודש וחצי, במיוחד בגזרת זר נוסף אולי שניים (כולל החלפת זר – מ.ס), ושומעים שהוא עובד על וזה בטיפול. העניין שזה כנראה על פי "זמן אמריקאי" כי הזמן עובר ואין שינוי.

נעמי קולודני. מינוי של רוזן. (צילום: לילך וייס, באדיבות איגוד הכדורסל)

רוזן אחראי כי הוא דרש וקיבל את הסמכות המקצועית. נסביר. הוא זה שאחראי במיוחד על הזרים, ועל הקשר מול המאמן או המאמנת במקרה הזה (וגם זה קשור אליו. הסבר בהמשך). אי אפשר להביא זר או לגרוע בלי החלטתו או התערבותו, וזה כמו שהבנתם קורה בזמן שלו. הוא זה שהיה מעורב בפיטורי המאמן עופר רחימי. אם נדייק הוא התעקש על השארת רחימי והוא זה שבסופו של דבר החליט כי הוא מאשר את פיטוריו והחלפתו באופן זמני בנעמי קולודני.

בנושא קלודני, אגב, רוזן הוא זה שמתעקש שהיא תישאר, כי בתחילה הודיעו שהמינוי זמני עד מינוי מאמן קבוע. הוא מרוצה ממנה, למרות ההפסדים, ולכן היא נשארת. גם את זה חשוב להגיד. אבל קולודני היא לא הבעיה. היא מנסה ככל יכולתה, השינוי בסגל הוא הנדרש. אבל רוזן כאמור לוקח את הזמן.

כשרוזן הגיע הוא הגיע בקול תרועה. גם העיתונאים כולל עבדכם הנאמן היו בעד. כולם אמרו כי רוזן שעזב את מכבי חיפה יגיע למכבי אשדוד ואפילו יביא את השינוי המיוחל לעלות ליגה. אפילו הפגישו אותו לפגישה מיוחדת עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. רק שירגיש בבית.  אבל הבית שלו זה במיאמי. בעיה. בעיה לאשדוד. בסופו של דבר לא רק שהוא לא הביא את השינוי המיוחל בצמרת, אלא עוד יהיה חתום, כמו יתר אנשי הקבוצה, על ירידתה. זה עלול להיות מסוכן להמשך קיומה. כרגע נזכיר שוב היא במקום האחרון. אבל כולם מחכים….לאיש במיאמי.

אי אפשר להתעלם גם ממה שרוזן נתן. גם את זה צריך להגיד. נראה כי מדובר כבר בסכום של למעלה מ-600 אלף שקלים. הוא זה גם שאחראי על הזרים, הכל כולל הכל. באשדוד היו שמחים אם היה מכניס את היד עוד לכיס, אבל כרגע כבר לא מדברים איתו על זה, אלא רק על חיזוק.  בשיחות הטרנסאטלנטיות שעורכים איתו מידי פעם, מדברים על מתי יגיע חיזוק שיעזור לה להישאר בליגה. אף אחד לא מדבר על עלייה בכלל. זה המצב בתקופת ג'ף רוזן. רוזן היה כאן פעם אחת לפני כמה חודשים ואמור לחזור בחודש מרץ או אפריל תלוי בקורונה. השאלה היא אם זה לא יהיה מאוחר למכבי אשדוד…

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך