הנקודה שעושה את ההבדל

ניצחון חשוב למכבי אשדוד מהתחתית. סל של כרטיס אורטיז עם הבאזר הביא לניצחון 95:96 על חבל מודיעין.
צילום: יעל אמסילי

אחד המשחקים היותר דרמטיים העונה בליגה הלאומית, בסיומו כריס אורטיז העניק למכבי אשדוד ניצחון על הבאזר 95:96 על חבל מודיעין.

מנגד הקבוצה של יהוא אורלנד מאבדת בגובה בקרב על המקום השני עם הפסד נוסף לקבוצת תחתית. לכל אורך המשחק האורחים שלטו, ונכנסו לרבע האחרון כשהם ביתרון 76:59. על פניו המשחק היה נראה גמור, אלא שלאט לאט מכבי אשדוד החלה לצמק – ג'ימי הול סיים את המשחק ברבע האחרון ויונתן לוי נפצע בקרסול. יוניו ברואטה ניצל את המצב וקלע מכל מקום וארתור רוזנפלד בשלשה קבע 93:94 לביתיים . אייל שולמן מצא נקודות בחדירה קשה והיתרון חזר להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. בהתקפה האחרונה כשעל השעון נותרו 2 שניות נעמי קולודני הלכה על כריס אורטיז שהשתלט על ריבאונד התקפה וקבע סל ניצחון גדול. מכבי אשדוד קלעה ברבע האחרון 37 נקודות (!), יוניו ברואטה סיים עם 33.

צילום: יעל אמסילי.

 

האורחים פתחו עם שלוש שלשות בתוך ארבע דקות בדרך ליתרון 15:8. שוהם גת ואביתר מור יוסף קלעו גם הם מחוץ לקשת והרבע הראשון נגמר ב-29:20 לקבוצה של יהוא אורלנד. כריס אורטיז הוביל ריצת 2-9 של הביתיים בפתיחת הרבע השני, והפער ירד ל-33:29. הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין שוב ברחה עם נקודות של אייל שולמן וג'ימי הול – 38:33. מכבי אשדוד שוב התקרבה, אך שוב האדומים ברחו – 51:44 במחצית. דקות הגנתיות טובות של הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין קבעו יתרון שיא ברבע השלישי – 69:54. פעולה יפה של אייל שולמן סגרה את הרבע השלישי ב-76:59 לאדומים.

לכל אורך הרבע האחרון הקבוצה של יהוא אורלנד החזיקה ביתרון דו ספרתי, עד שריצת 2-8 של הביתיים קיזזה ל-87:80, 4 דקות לסיום. ג'ימי הול הורחק והקבוצה שלו ראתה את היתרון שלה בורח – כריס אורטיז ספג עבירה בלתי ספורטיבית, אך ברואטה לא עצר ועם שלשה קשה צימק ל-89:85 בלבד, 2 דקות לסיום. המומנטום של הדולפינים נמשך והלוח הראה 91:91, דקה וחצי לסיום. אייל שולמן עמד בלחץ וקבע 93:91, 35 שניות לסיום המשחק. ארתור רוזנפלד קבר שלשה גדולה, אך במהלך האחרון חדירה קשה של אייל שולמן הסתיימה עם נקודות – 95:94, 2 שניות לסיום. נעמי קולודני הלכה למהלך של פולו-אפ, כריס אורטיז החטיא את הזריקה הראשונה אבל הכניס את השנייה ושלח את האשדודים לחגוג.

הרבו למכבי אשדוד: יוני ברואטה (5/8 לשלוש) 33 נק', כריס אורטיז 25 נק', רביב פיטשון 14 נק', ארתור רוזנפלד (11 אסיסטים) 12 נק'.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך