מזל טוב

נמל אשדוד האיץ סיום עבודות בחלקו המזרחי של רציף 21

הדבר מאפשר כעת פריקת אוניות כחלק מהתמודדות עם העומס. הפרויקט האדיר לשדרוג רציף 21, בהיקף של למעלה ממיליארד שקל, נמצא בעיצומו וצפוי להסתיים במהלך המחצית השנייה של השנה.
צילום אבישג שאר ישוב

נמל אשדוד סיים בימים אלה את חלקו השני של אחד הפרויקטים התפעוליים המורכבים לשדרוג רציף 21. היקף ההשקעה ברציף 21 עומד על מעל למיליארד שקל וכולל שדרוג והעמקת הרציף, ביצוע התאמות בעורף, רכישת והעתקת מנופים ועוד. מדובר במהלך אסטרטגי משמעותי שנעשה במטרה לאפשר קליטת אוניות ענק, כחלק מההשקעות הרחבות שדירקטוריון החברה אישר וההנהלה ביצעה, במסגרת ההיערכות לתחרות הקרבה.

שדרוג חלקו המזרחי של הרציף, באורך של כ-320 מטר, הסתיים כאמור בימים האחרונים והוא החל לקלוט אניות גלנוע. האנייה הראשונה אשר חנכה את הרציף שייכת לחברת 'נפטון' ופורקת רכבים המיובאים מאירופה. נמל אשדוד האיץ את סיום העבודות בחלקו המזרחי במטרה להנגיש רציפים נוספים לפריקת אוניות במסגרת ההתמודדות עם העומס הגדול שפוקד את הנמלים בארץ ובעולם.

אורכו הכולל של רציף 21 הוא כ-850 מטר, ויאפשר לאניות מכולה גדולות, המגיעות לאורך של כ-400 מטר בעלות כושר נשיאה של עד 24 אלף מכולות, לפקוד את הנמל. השדרוג גם כולל את העמקת חלקו המזרחי של הרציף לעומק של כ-17.5 מטר וחיזוקו לנשיאת מנופים של 130 טון, וכן את העמקתו בחלקו המערבי לעומק של כ-16 מטר והתאמתו לקבלת אוניות גרעינים גדולות. היקף ההשקעה בהקמת מסוע גרעינים מתקדם וחדיש הכולל מדלה לגרעינים ולמוצרי גרעינים עומד על כ-300 מיליון שקל.

 שיקו ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד, ציין: "במסגרת הצעדים השונים שאנו נוקטים בכדי לסייע בפתרון המשבר, לצד הארכת העסקת העובדים הזמניים, האצנו פתיחת חלקו המזרחי של רציף 21 הנמצא בעבודות שדרוג לטובת קליטת אוניות נוספות. עם תום העבודות, רציף 21 יהיה מהרציפים החדישים ביותר בארץ שיאפשר קליטת אוניות תבואה ומכולות, ויעמוד בסטנדרט בינלאומי מתקדם ביותר."

ההשקעה האדירה בפרויקט כוללת שדרוג קו המים לטובת הצבת מנופים בעלי יכולת הרמה משופרת ותשתית עגורנים בעלי יכולת הרמת שתי מכולות בו זמנית. העבודות צפויות להסתיים במהלך המחצית השנייה של השנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך