הרב פינטו: "רצו לרסק את מוסדות 'שובה ישראל', אבל אנחנו חזקים"

הרב יאשיהו פינטו המריא באמצע השבוע האחרון לארצות הברית, כדי לעבור ניתוח בהול בשל מחלת הסרטן ממנה הוא סובל, לאחר שבית משפט העליון התיר לו לצאת מהארץ למשך מספר שבועות. בשיעור התורה הקבוע של הרב בישיבת "שובה ישראל" ברובע י"ב, הרב התייחס לראשונה באופן מפורט וישיר על כל מה שעבר עליו בשנה האחרונה, והעביר מסר ברור נגד מספר עיתונאים: "יש עיתונאים שמנסים לפגוע בנו בכל דרך. כמה כותבים מסכנים, כמה לשון הרע כותבים, כמה לשון הרע, כמה שטויות, כמה הבלים"

התרגשות גדולה נרשמה בשיעור התורה השבועי של הרב יאשיהו פינטו בישיבת "שובה ישראל" ביום חמישי האחרון, לאחר שהתברר שעות ספורות קודם לכן כי בית המשפט העליון התיר לרב האשדודי המוערך, לטוס לארצות הברית למשך שישה שבועות לצורך ניתוח בשל מחלת הסרטן שממנה הוא סובל. השופטת ענת ברון קיבלה את עמדתו של הרב פינטו וקבעה שהעובדה כי פינטו חזר לישראל לשמיעת גזר דינו, מצדיקה נתינת אמון בו. בין היתר יפקיד פינטו ערבות בסך מיליון שקלים שיחולטו אם לא ישוב לישראל. אלפי חסידיו של הרב פרצו בשירה גדולה ונשארו בישיבה עד לשעות המאוחרות של הלילה לטובת תפילות להחלמתו של הרב.

מדובר בהישג משפטי גדול לרב פינטו, מאחר והפרקליטות התעקשה בצורה בלתי מתפשרת, שלא לאפשר לרב לעזוב את גבולות הארץ בטענות שונות ומשונות. בבקשתו טען הרב פינטו, כי הוא חלה בסרטן הערמונית ועליו לעבור כריתה שלה בניתוח רובוטי בניו-יורק. על הניתוח המליץ פרופ' דגלאס שר, מומחה בעל שם עולמי בתחום, המתכוון לבצע בעצמו את הניתוח.

השופטת ברון אמרה כי הרב פינטו אינו נהנה מחזקת החפות וזהו נימוק משמעותי להותיר על-כנו את הצו האוסר על יציאתו מהארץ. אולם גם מומחה המדינה הסכים שניתוח רובוטי הוא הטיפול המועדף במצבו של פינטו, ולפרופסור שר יש מומחיות וניסיון יוצאי דופן בתחום זה, כאשר במקרה של פינטו מדובר בטיפול מציל חיים.

בנוגע לחשש שהרב פינטו לא ישוב ארצה אומרת ברון, כי הוא "אינו כצעקתה". לרב פינטו יש קשרים חזקים גם לישראל, הוא יצא מהארץ לניתוח דחוף בתחילת השנה וחזר ארצה ובכך הוכיח שניתן לתת בו אמון. הוא אומנם ביקש מספר דחיות של הדיון בעניינו, אך כאשר החליט השופט עודד מודריק שלא להעניק דחייה נוספת, הרב פינטו התייצב במועד שנקבע. ברון קבעה, כי על הרב פינטו למסור למדינה פרטים מדויקים על תאריכי נסיעתו, מספרי הטיסות, כתובתו בניו-יורק והדרך ליצור עימו קשר שם. עוד נקבע, כי הוא יפקיד ערבות נוספת של מיליון שקל, שתצטרף לערבויות בסך 2 מיליון שקל שכבר הפקיד. את פינטו ייצגו עוה"ד אביגדור פלדמן, ימימה אברמוביץ' וצבי ואתורי.

בשיעור השבועי ביום חמישי האחרון הרב פינטו התייחס בצורה ישירה לכל התקופה הקשה אותה הוא עובר בימים אלה, והעלה טענות קשות כלפי אישים בכירים, מבלי שנקב בשמותיהם, מקרב ראשי התביעה, מחמת התנהלותם לאורך התקופה האחרונה, ונוכח הימנעותם מקיום חקירה מעמיקה ויסודית כדי להגיע לחקר האמת.

זו הפעם הראשונה מאז הוגש כתב אישום נגד הרב פינטו, שבה הוא יוצא בקולו נגד תוקפיו ומבקריו, בניסיון להדוף את מבקשי רעתו ולחשוף את האמת כפי שזו ידועה לו. לדבריו משמעות מיוחדת, שכן במסגרת הסדר הטיעון נכפה עליו, בתקופת משפטו, להימנע מכל אמירה פומבית שיש בה כפירה בכתב האישום, שאם לא כן, אוים, יוגש כתב אישום גם נגד רעייתו. במקביל, הפרקליטות והיועמ"ש שללו מהציבור את הזכות למשפט פומבי, ומנעו הצגת טיעונים, ראיות ועדויות שהיו יכולות לסייע לציבור להבין מה באמת אירע ולהגיע לחקר האמת.

הרב נגד עיתונאים מגמתיים: "כמה לשון הרע הם כותבים"
הרב פינטו קבל במהלך השיעור כנגד שורה של עיתונאים בכמה כלי תקשורת, מבלי שנקב בשמם, על שניסו להטות את הדין נגדו ולגרור את מערכת המשפט להחמיר עמו, מעל ומעבר להסדר הטיעון שבו הורשע במתן שוחד לברכה. הרב אמר: "כל הזמן שאמרו "הרב הלך, הרב ברח", כמה סיפורים סיפרו, ואנחנו לא ברחנו, לא נברח, כלום. דיבורים-דיבורים-דיבורים. כמה הם מדברים, מסכנים. משלמים להם כסף, הם צריכים למלא דפים. אמרנו פעם, כל עיתונאי מקבל 600 ש"ח בערך, ככה אמרו לנו, והם צריכים לכתוב. מסכנים, מה יעשו? אם לא יכתבו לא יקבלו כסף, אז הם כותבים עלינו, זכינו שבזכותנו גם להם יש פרנסה. כותבים וכותבים וכותבים, כמה כותבים מסכנים, כמה לשון הרע כותבים, כמה לשון הרע, כמה שטויות, כמה הבלים.

לפעמים מספרים לנו מה כותבים, אנחנו אומרים "מסכנים, ממש מסכנים". מדברים שטויות, לא יודעים מה מדברים. וכותבים ואומרים, וככה ולמה וככה. מה אתם יודעים? הרב לא יחזור, כן יחזור. שטויות. רגע אחד לא חשבנו מחשבה אחרת. לא היינו בכלל עונים. שיכתבו עוד. עוד פרנסה ליהודי, לפחות שיקנו בזה אוכל לשבת, יקנו בזה תפילין, יקנו בזה ציציות, יקנו בזה כובעים, חליפות. אנחנו מתפללים עליהם שזה מה שיקנו בזה. דברים בטלים, ריקים מתוכן. אין ממש. בע"ה אתם תתפללו עלינו, שזה ניתוח לא קל, קשה. אנחנו מקווים שזה שהביאו אותנו לפה, לא יהיה חילול השם ועמדנו בכל מילה שאמרנו, שחס וחלילה זה לא יתפתח ולא כלום. תתפללו עלינו שהכל יהיה טוב, שהכל יהיה ברכה ברוך השם. לפחות, בכל מה שהתחיל הסיפור".

"גם אפרים ברכה לא חשב שזה שוחד"
הרב פינטו סיפר לחסידיו, על יחסיו החמים עם תנ"צ ברכה, במשך שנים רבות. "אהבנו אותו אהבת נפש עצומה. התפללנו בשבילו, והוא כבר היה במצב שכפו עליו להקליט". בין היתר הרב גילה, כי בראשית 2012, זמן קצר לאחר שהתבקשו פינטו והרבנית, שהתגוררו אותה עת בניו-יורק (שניהם מחזיקים גם באזרחות אמריקנית), על ידי משטרת ישראל, להגיע לחקירה בישראל (שנודעה לימים כ"פרשת חזון ישעיה"), הם התבקשו ואף הוזהרו על-ידי ברכה, להימנע מלהגיע לישראל. ברכה, ששימש אז ראש חטיבת החקירות באגף החקירות והמודיעין במשטרה, הדליף להם מראש, את דבר קיומה של החקירה נגדם. בדבריו אלה ביקש פינטו להבהיר, כי לא היה לו צורך לשחד את ברכה תמורת מידע על החקירה, לא בכסף ולא בשווה כסף, וכי ברכה פעל, מיוזמתו, לגונן עליו, מסיבותיו הוא בין היתר כדי להיות קרוב לרבו.

הרב אמר בשיעור: "מהיום שהתחיל הסיפור, יום חמישי התחיל הסיפור. באנו לארץ, היינו באמריקה זה היה סוכות. אנחנו זוכרים, אותו אדם שנפטר, עליו השלום, התקשר לרבנית ואמר לרבנית: "אל תבואו לארץ. אהבנו אותו (את אפרים ברכה ש.מ.) אהבה שאין לה לא התחלה ולא סוף. היה אהוב עלינו אהבת נפש עצומה, אהבת נפש עצומה. כל פעם שבאנו לארץ ישראל, הוא היה מחכה לנו בשדה תעופה, מלווה אותנו. חוזרים, באחד בלילה הוא עוד הפעם מלווה אותנו. עד היום זה תעלומה מה קרה. כי ודאי, אנחנו בטוחים, גם בעדות שהוא נתן במשטרה, אחד השוטרים שאל אותו: "האם מרן נתן לך שוחד?", הוא אמר: "לא שוחד". שאלו אותו: "אז מה, למה נתן?", הוא אמר "כי הרב אהב אותי". שאלו אותו "ומה?", הוא ענה "אולי בגלל שגם עזרתי לרב עם הרבנית". אז מה? מה זה? גם הוא לא חשב שזה שוחד".

"רצו לרסק את מוסדות שובה ישראל"
הרב פינטו מלין על כל אותם גורמים שפעלו כדי להפלילו במטרה מוצהרת, לרסק את מוסדות "שובה ישראל". לדבריו, הוא סומן מלכתחילה כמטרה, ואת זאת הוא שמע, מפורשות, גם מבכיר במשטרה בדרגת ניצב, שגמרו אומר: להעבירו דרך מסרקות המשטרה ודרך בית המשפט. הרב פינטו: "היה פה פעם איזה ניצב שהיה יושב פה בשיעור, ניצב לשעבר. הוא אמר לנו, שאותו חכם גדול, אמר לו, בתחילת הסיפור אחרי חצי שנה, אמר לו: "מתי ש'שובה ישראל' תתרסק והרב יתרסק, תגיד לי". זה מה שהם רצו. מתי ש'שובה ישראל' והרב יתרסק, תגיד לי".

הרב פינטו ציין בפני חסידיו, כי בניגוד לטענות נגדו, הוא אכן הודה במתן כספים לברכה, אך לא בעבירת שוחד, במשמעות הפלילית של סוגיה זו. לגישתו, הוא, נתן כספים לברכה כמתנה, במסגרת היחסים ביניהם שהתקיימו עד לאותו אירוע במשך כ-17 שנים, וכפי שנהג במשך שנים רבות ליתן לברכה. ואם החוק הישראלי קובע שזה אסור, אזי הוא מודה במתת ומסכים לקבל עונש מסוים על-כך. הרב פינטו: "הודינו בשוחד. כן. איזה שוחד? אמרנו לאותו אדם שיושב ברמפה, בכיסא, אמרנו לו "אם זה שוחד", ואנחנו מכבדים את כולם, תדעו, מכבדים את כולם כבוד גדול, חוק זה דבר ראשון. כמו שהרמב"ם פוסק להלכה. הרמב"ם אומר שאם מישהו יחטא ויש לנו גזר דין בבית דין של ישראל תלייה, תולים אותו בבוקר ומורידים את נבלתו בלילה. למה? כי חביב אדם שנברא בצלם. ואם יש למלך תאום והורגים את התאום, אסור להשאיר את התאום תלוי, כי יגידו הנה המלך תלוי, לכן בלילה מורידים את הגוף של האדם שנתלה. אבל אם מישהו מהרמב"ם מרד במלכות, תולים אותו ומשאירים אותו ימים רבים תלוי. למה? למען יראו וייראו. בשביל הכבוד של אלוקים, עד הלילה מורידים. בשביל מוראה של מלכות, משאירים את זה ימים רבים".

"תתפללו עלינו"
בסיום דבריו באותו שיעור תורה בפני חסידיו, הבטיח הרב פינטו לתומכיו לפעול להוצאת האמת לאור. "אנחנו אנשים שלא מוותרים", הדגיש, והבטיח להוציא הכל. הרב פינטו הדגיש, כי הראיות המתועדות שמורות במקום מחבוא, ובנסיבות המתאימות הכל יובא בפני הציבור. בינתיים, הוא מבקש מתומכיו, להתפלל על הישיבה, כדי לחזקה, ועליו, כדי שיעבור את הניתוח בשלום ובהצלחה. הרב: "אבל מה שקורה, החוסר יושר והגינות שהתנהלו איתנו, ותדעו זה יצא. אנחנו אנשים שלא מוותרים. שובה ישראל לא מוותרת. זה יצא הכל. הכל יצא. הכל, הכל, הכל. הכל שמור, הכל מוחבא, הכל נמצא, הכל מהתחלה עד הסוף. הכל. אנחנו לא רוצים חס ושלום מחלוקת. באנו בטוב טעם ודעת, אמרנו "נגמור". הרי אם משטרה דופקת בדלת, הם רוצים משהו. אם מס הכנסה דופק בדלת, רוצים משהו. אמרנו, ניתן להם משהו. מה? תתנו לנו משהו קטן. תפגעו בנו במשהו, אבל האכזריות שהתנהלו איתנו, האכזריות. אכזריות בבית משפט, אכזריות. אכזריות שאין כדוגמתה. אכזריות מפחידה. אכזריות. זה דברים שאין, דברים שאי-אפשר לשער, שאין לתאר.

דברים שאין לשער ולתאר. עכשיו בע"ה תתפללו עלינו, לחזק את הישיבה. אנחנו נוסעים לכמה שבועות ללכת לעשות את הניתוח, נחזור בע"ה, נעשה ביחד את יום הכיפור, בשמחה גדולה, נהיה ביחד, נתחזק, נתרומם, נקדש את עצמנו, נחזק את עצמנו, נמחל בלב שלנו לכולם, אבל נילחם על האמת שלנו. יש חוקים. חוקים שהם רק כתובים בספר כמובן. לא נמצאים במציאות. נשתדל שיישמו את מה שכתוב בספר ונשתדל שיעשו את האמת מה שכתוב. נעשה את האמת, וכל מי שבשובה ישראל הוא שגריר של שובה ישראל, חייב לצעוק בכל מקום. זה זמן בערב ראש השנה, הוכח תוכח את עמיתיך. כל מי שחושב לא טוב, או חס ושלום נדבק מכל הליצנות של ליצני הדור, ניישר את הדעת שלו בחוכמה, בתבונה, ביראת שמיים ובע"ה נעלה ונתחזק ונזכה לישועה וגאולה לרובם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך