כך הפך מנחם גלילי לאיש השנוא ביותר באשדוד!

תושבי אשדוד למדו להכיר עם השנים את השיטות המכוערות והפסולות של מנחם גלילי, להשחיר את פניהם של לא מעט דמויות כאלה ואחרות בעיר הנמל, באמצעות עיתון "השבוע באשדוד", בחלק מהמקרים בגלל בצע כסף. מנחם גלילי הילל ושיבח את מי שהלך בדרכו, ובאותה נשימה בייש, ביזה והשפיל את מה שהעז להרים נגדו ראש. לאורך השנים הוא נאלץ להתמודד עם עשרות תביעות דיבה שהוגשו נגדו על ידי פוליטיקאים, אנשי עסקים וגם תושבים פשוטים, חלקם קשיי יום שמשתכרים 3,000 שקל בחודש, בהם פגע גלילי מבלי להניד עפעף, רק כדי למכור עוד גיליונות מהעיתון המיושן שלו

העיר אשדוד זכתה לקבל בשנים האחרונות פרסים רבים על חזותה, על יופייה, על הצלחת מערכת החינוך המתקדמת ובכלל על שגשוג ופיתוח בכל תחום. מול כל הפרסים, התעודות והמחמאות מצד שרים ואישי ציבור, ניצב אדם אחד העונה לשם מנחם גלילי, שעושה הכל כדי להשחיר את העיר, לצייר אותה בקווים שליליים, ובחלק מהמקרים הוא פועל תוך כדי סגירת חשבונות אישיים ורדיפה בלתי נגמרת אחר דמויות שלא מוכנות ליישר קו עם ההתנהלות הכוחנית והדורסנית שלו.

מנחם גלילי פועל באותה שיטה במשך 40 שנה. אתם לא תראו בעיתון "השבוע באשדוד" כתבות שליליות על קבלנים שמפרסמים אצלו בעיתון, אבל ראו זה פלא כאלה שלא מפרסמים ולא הולכים עימו במסלול העקום שלו, עוברים מסע ייסורים מול האיש הכוחני הזה.

בתקופה האחרונה גלילי עלה מדרגה. העיר אשדוד עלתה לכותרות תחת התדמית של עיר מושחתת ובעייתית, וספגה מהלומות תקשורתיות כואבות שלא מציירות כהלכה את ההתקדמות והשדרוג שהעיר עברה בשנים האחרונות. גלילי הוא זה שעומד מאחורי ההכפשות האלה, ולא התבייש להצטלם בעבר בערוץ 2, רק כדי לקדם מכירה של עוד כמה גיליונות לעיתון המיושן שלו, שאבד עליו הקלח, ומדשדש כמקומון לא אמין ולא ישר.

מנחם גלילי פועל מזה שנים ארוכות בשיטות מוכרות וידועות של השחרת פניהם של לא מעט מתושבי אשדוד. פעם זה יכול להיות פוליטיקאי איתו גלילי מצוי בסכסוך, פעם אחרת זה איש עסקים שלא נחשב לאוהבו של עורך העיתון, זה גם יכול להיות עובד עירייה זוטר, ואפילו עוזרת גננת פשוטה וקשת יום, שהשתכרה כ-3,000 שקל בחודש, ספגה מנחת זרועו של גלילי.

השופט המוערך מישאל חשין קבע בעבר כי גלילי שיקר, בייש, ביזה, השפיל ורמס את כבודה של אותה עוזרת גננת, תושבת אשדוד. השופט חשין כתב בגזר דין: "במקצוע ג' היא גננת, אין לה מקצוע אחר. אני נכון לקבל כי ג' טעתה במעשיה, אולם כל שעשתה בתום לב עשתה, איש לא טען אחרת. ואולם גם מי שטעה כג' אינו ראוי כי יביישו אותו, כי יבזו אותו, כי ישפילו אותו, כי ירמסו את כבודו, כי יפגעו בפרנסתו, הכל בדרך אי אמירת אמת. המערערים עשו כל זאת לג' ועל כך יש להרשיע אותם בדין".

אמרת מנחם גלילי, אמרת תביעות דיבה
לאורך השנים הוגשו נגד מנחם גלילי עשרות תביעות דיבה על דברי השקר שהוא כותב בעיתון המיושן שלו. בחלק מהמקרים גלילי התקפל ולעיתים גם התחנן, וברגע האחרון נחלץ מתשלום כספי של מאות אלפי שקלים, לאחר שהיה חותר לסולחה, פעם באמצעות רבנים ופעם באמצעות אנשי עסקים בכירים. אחרי שהכפיש והשפיל, היה משמיע קולות מפוייסים בחדרי חדרים להגיע לפשרה, והיה הופך את עורו פעם אחר פעם.

הנה רשימה חלקית ביותר של דמויות בכירות שהגישו תביעות דיבה נגד גלילי לאורך השנים:
– עיריית אשדוד הגישה תביעה נגד גלילי על מספר כתבות בהן גלילי הכפיש את העירייה ואת אלה העומדים בראשה.
– ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הגיש מספר תביעות שונות נגד גלילי, חלק מהתיקים עדיין מתנהלים בבית המשפט.
– החברה העירונית לפיתוח אשדוד תבעה את גלילי על מספר כתבות שפרסם סביב מינוי מנכ"ל לחברת חפ"א
– מנכ"ל חברת חפ"א יהודה אבידן, הגיש מספר תביעות נגד גלילי, לאחר שזה מכפיש אותו באופן שיטתי גם בימים אלה
– סגן ראש העיר בוריס גיטרמן, הגיש תלונה במשטרה נגד גלילי, ואף מגבש תביעת דיבה על סדרת כתבות בהן גלילי השמיץ אותו ופגע בשמו הטוב.
– חברת מועצת העיר הלן גלבר הגישה תביעה נגד גלילי על פרסום כתבה שקרית נגדה. גלילי ניסה להגיע לפשרה, אך הניסיונות הללו לא צלחו.
– ראש העיר לשעבר צבי צילקר, תבע את גלילי במספר הזדמנויות שונות, אך גלילי ברוב המקרים הצליח להוריד את צילקר מהעץ, לאחר ששכנע אותו לצאת לדרך חדשה…
– ג'קי בן זקן הגיש בעבר כמה וכמה תביעות נגד גלילי, על המצאות ושקרים שגלילי פרסם ועדיין מפרסם נגדו. בחלק מהמקרים בן זקן קיבל פניות מגורמים שונים לוותר לגלילי ולעשות סולחה, ואכן הוא נענה לבקשות הללו. בחודשים האחרונים בן זקן חידש את התביעות הישנות והגיש תביעות חדשות על דברי השקר שגלילי מפרסם נגדו באופן שיטתי (גילוי נאות – ג'קי בן זקן הוא אחד מבעלי עיתון "המגזין").
– אלון חסן מגבש בימים אלה תביעת דיבה נגד גלילי, על שורה של כתבות שפורסמו נגדו פעם אחר פעם בעיתון "השבוע באשדוד".
– דני בן לולו התכוון להגיש בעבר תביעת דיבה נגד גלילי, לאחר שזה פרסם בשער העיתון מודעת אבל עם שמו של בן לולו, לאחר שזה נבחר ברשימת הליכוד לכנסת. גם במקרה הזה, גלילי הצליח להגיע לפשרה ממש ברגע האחרון.

מחסום הפחד נסדק
הבשורה הטובה מבחינת תושבי אשדוד היא שמחסום הפחד נגד גלילי נסדק יום אחר יום, ולא מעט אנשים שבעבר נכנעו לשיטות הפסולות והלא חוקיות של גלילי, היום ניצבים מולו ולא נכנעים.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, היה הראשון שהחליט לעצור את מסע הסחיטה והאיומים של גלילי, ניצב מולו בצורה איתנה ללא פחד וללא מורא. הוא אומנם משלם מחיר כבד, עם כתבות מכפישות ושקריות פעם אחר פעם אבל הציבור הבין כבר מזמן שמדובר כאן בנקמנות אישית ולא מתייחסים ברצינות למה שנכתב נגד ראש העיר.

גם דמויות בכירות אחרות בעיר החליטו שהן לא נכנעות יותר לגלילי וניצבות מולו בצורה איתנה ונחושה. "ברור שרק זו הדרך לעצור את מסע הסחיטה והאיומים של גלילי. אם אנשים היו עומדים איתנים מולו בעבר, לא היינו מגיעים למצב כזה שאיש אחד מטיל אימה ופחד על עיר שלמה. העידן הזה נגמר", אמר אחד האנשים הבכירים בעיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך