כמו בימים הגדולים. מכבי בן בנות אשדוד גברה על רמלה

רמלה ואשדוד דשדשו במחצית הראשונה של משחק ההשלמה מהמחזור ה-11. האורחות מאשדוד פתחו פער ברבע השלישי ונעלמו לחלוטין ברביעי – לפני שרמלה איבדה ריכוז בדקות האחרונות והפסידה 67:63 במשחק מרתק ורב-תהפוכות. אשדוד מתחילה להזכיר את הקבוצה ששלטה שנים בכדורסל הנשים.
צילומים: מנהלת ליגה העל בכדורסל נשים.

ליצור נווה דוד רמלה ומכבי בנות אשדוד נפגשו ברמלה כחלק ממסע ההשלמה של משחקי המחזור ה-11 בליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל, ואף ששתי הקבוצות לא תופסות בינתיים את המקומות הראשונים בליגה, התחושה בפתיחה הייתה שמדובר בקרב שיכול לחזור על עצמו גם בגמר הפלייאוף. זה נגמר עם 67:63 גדול לאשדוד. אשדוד הזכירה את התקופה בה שלטה בכדורסל הנשים במשחק הזה ונתנה הרבה תקווה להמשך.

שתי הקבוצות היו מבולבלות מאוד והרבו לאבד כדורים בדקות הראשונות. כדי להתגבר על המצוקה הן החלו לזרוק מבחוץ, ולפחות במקרה של רמלה – זה היה פתרון הולם. שלוש שלשות של קריסטל דנג'רפילד עזרו לרמלה לקלוע חמש פעמים מעבר לקשת רק ברבע הראשון, ומול דומיננטיות של קלסי בון בצבע בצד השני, הרבע הראשון הסתיים ביתרון 16:19 לזכות רמלה.

הרבע השני נפתח כמו הראשון – הרבה אגרסיביות מצד שתי הקבוצות וקושי להגיע למצבי זריקה סבירים. אחרי שלוש דקות עמדה תוצאת הרבע על 2:3, בדיוק כמו בפתיחת המשחק. אלא שהפעם, בניגוד לרבע הראשון לא הזריקות מבחוץ של רמלה ולא הכניסות לצבע של בון היו שם כדי לייצר נקודות. זה היה רבע של חפירות שהסתיים ב-27:32 לרמלה במחצית.

אם היה לנו זבוב על הקיר בחדר ההלבשה של אשדוד הוא ודאי היה מגלה לנו שעדן ענבר הורה בהפסקה ללכת בכל הכוח, וכמה שרק אפשר, פנימה לכיוון קלסי בון. אחרי ששחקנית הפנים קלעה רק שתי נקודות ברבע השני, אשדוד החליטה לוותר לחלוטין על האיום (הדל ממילא) מבחוץ וללכת לכלי ההתקפי הטוב ביותר שלה. בון הגיעה ל-20 נקודות במשחק כבר באמצע הרבע, מה שגרם להגנה הרמלאית להתכווץ ואיפשר לוויקטוריה ויויאנס להיכנס למשחק עם זריקות מחצי מרחק ומחוץ לקשת. לקראת סוף הרבע גם מאי דיין ואליסון הייטאוור רשמו על שמן נקודות ראשונות במשחק, וכשההגנה המשיכה לעבוד מהצד שני ואמה קאנון נעלמה מהמגרש – לא פלא שבסיום הרבע השלישי הובילו האורחות 45:53.

רמלה לא הייתה מוכנה לחזור על רבע כה דל גם בחלק האחרון של המשחק, ומי שלקחה את העניין כמעט אישית היא אליסון בארון, שקלעה חמש נקודות מהירה והחזירה לרמלה את הצבע ללחיים.  שש דקות לסיום חזרה רמלה להוביל – 55:56 – ואשדוד נראתה חסרת אונים בהגנה וחסרת רעיונות בהתקפה. שבע דקות בתוך הרבע המכריע לאשדוד היו יותר עבירות (5) מנקודות זכות (2). אלא שאז אשדוד נזכרה בבון. דקה אחת שבה שחקנית הפנים של אשדוד קלעה חמש נקודות רצופות ואלכס כהן הוסיפה עוד סל עקשני צימקו לפתע את הפער לנקודה בודדת והעמידו את היתרון של רמלה על 62:63 בלבד, דקה וחצי לסיום. הקבוצות חזרו מתוספת הזמן, בון הספיקה לעשות עוד סל ועבירה כדי להעביר את היתרון לאשדוד, ובמשך כל הדקה האחרונה הספיקו הקבוצות לאבד את הכדור פעמיים כל אחת, מה שאילץ את רמלה לעשות עבירה על ויויאנס שבע שניות לסיום. האמריקאית קלעה פעמיים מהקו וסידרה לאשדוד ניצחון 63:67 הירואי.
אחרי שישה ניצחונות רצופים נעצר הרצף של רמלה והשתווה לזה של אשדוד. שתי הקבוצות עומדות היום על שישה ניצחונות בשבעת משחקי הליגה האחרונים שלהן – ואף שיש לשתיהן הרבה על מה לעבוד, יש להן גם המון נקודות חיוביות לקחת לקראת מחזורי הסיום של העונה.
 
קלעו לאשדוד: בון 30, ויויאנס 16, כהן 10, סהר 7, הייטאוור 2, דיין 2.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך