"מבחן ליאני"

לירן ליאני שופט המשחק בין באר שבע להפועל ירושלים קבע אולי תקדים לא קטן בציון בדו"ח המשחק על "לחיצת יד בחוזקה והוספת איום" מצידו של חאתם אל חמיד שחקן באר שבע. האם מעתה שחקנים כבר לא ילחצו יד לשופט...מקסימום יתנו היי פייב עם מבט מושפל? מהיום אגב כשילחצו לכם את היד חזק מידי תגידו..."עשה לי אלחמיד"....
לירן ליאני (צילום: ההתאחדות לכדורגל)

ועדיין לפני הכל אני אומר בפה מלא, בלי היסוס, מדובר באחד משופטי הכדורגל הטובים ביותר שיש לנו פה בישראל, אולי הטוב שבהם. נכון עוד מעט אכתוב כמה דברים שמדברים על אחת הפעולות שלו שלא קשורות לשריקה או בכלל, אבל עדיין לא חוזר בי, הוא אחד הטובים.

נעשה לכם את הסדר הרגיל אצלי בטורים שלי. בסיום המשחק בין הפועל ירושלים לבאר שבע בשבת, ציין שופט המשחק לירן ליאני בדו"ח השיפוט שבלם הפועל באר שבע, חאתם אל חמיד, "לחץ את ידו בחוזקה וגם הוסיף מבט מאיים". עכשיו תסיימו לצחוק, כי אחרי שצחקתם, אף אחד לא היה שם במנהרה בסיום, היכן שהאירוע התרחש. נכון, כל העולם צחק על זה ואיגוד השופטים אפילו מיהר להודיע לאחר מכן ש: "לא מדובר באדום המהווה הרחקה אוטומטית, אך ליאני יציין בדו"ח השיפוט את האירוע", אבל אני רוצה להתייחס לנושא ברצינות. כמה שניתן.

קודם כל מי שאשם בעיניי הוא אל חמיד. רגע לפני שאתם מקללים אותי חזק בלב, במיוחד אם אתם מהיציע הכי דרומי במדינה, רק אגיד שמה היה לאל חמיד להגיע לליאני בסיום, במיוחד לאחר ששניהם במהלך המשחק כל הזמן החליפו דיבורים ואפילו ליאני החליף צהוב עם אל חמיד? עכשיו תגידו בא ללחוץ לו יד…אצלנו בשכונה היו אומרים…בסדררררר. רק בא ללחוץ לו את היד…אולי בחוזקה בא. ועוד דבר בסיסי, הרי באר שבע ניצחה, אז אל חמיד, לך לחדר ההלבשה תקלל אותו שם בקול רם ושלום על ישראל או באר שבע במקרה שלך. אבל אל תשחק את "הבא לסגור חשבון", לכאורה. הנה סגרת. סגרת לך דייט בוועדת המשמעת.

גם ליאני לא יוצא נקי מהאירוע. פעם לימד אותי אחד השופטים הגדולים ביותר שהיו פה, יצחק בן יצחק, שאני והוא היינו קצת יותר מאהלן אהלן, שלא כל דבר צריך לשמוע. לפעמים אתה נמדד גם במה שאתה לא עושה לא פחפות מאשר אתה עושה. ליאני יכול היה להתעלם מהאירוע. יכול מאוד להיות שהאירוע היה כזה עוצמתי (הכוונה בממד לחיצת היד) שאי אפשר היה להתעלם, אבל עדיין, הוא יכול היה לצאת גדול מאל חמיד ולא למדוד מי יצא קטן יותר בסוף, והתעלמות הייתה עושה את זה לא רע בכלל.

בשורה התחתונה, בעידן שבו כולנו שופטים בלי גלימה, שווה לכם הפעם לחכות. בטוח שמשהו ייצא משם ויראה אולי את הדברים באור אחר. אבל בלי קשר לזה שווה לחכות עם התגובה ולצחוק או ללגלג על ליאני או לצדד (חלק מכם) בצד שלחוץ, סליחה הלוחץ של אל חמיד. לפעמים אחרי הערפל הדברים מתבהרים טוב יותר. או במקרה הזה לפעמים לאחר לחיצת היד…עדיין אפשר להישאר חברים….הבנתם אל חמיד וליאני?

שני דברים יקרו מהיום, הראשון הוא ששחקנים יחששו ללחוץ יד, או יקפידו על לחיצה עדינה בתוספת היי פייב….שזה בתקופתנו דווקא שומר מפני קורונה וכאלה…אבל הדבר השני הוא שמעתה יהיה מטבע לשון חדש בכל פעם שמישהו ילחץ לכם את היד חזק אתם תגידו …."עשה לי אלחמיד"…

וחכם סידי אומר: “יש מי שראויים לברכת הדרך… וכאלה שראויים לבעיטת הדרך״…

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך