הילולה במרינה

המונים השתתפו בהילולה המסורתית שארגן אילן אדרי בבית החדש "מעם לועז" שנפתח בימים אלה

המונים ובראשם רבנים ואישי ציבור חשובים, השתתפו בהילולה וחנוכת אגף בית הכנסת "אוהל פנחס" שבבית הכנסת המרכזי "בית יעקב מעם לועז" ע"ש הגאון רבי יעקב כולי זצ"ל בעל ה'ילקוט מעם לועז', שהתקיים סביב שולחנות ערוכים מכל טוב ע"י יוזם ההילולה כמידי שנה אילן אדרי הי"ו ברובע המרינה.

במשך מספר שנים מקיים אילן אדרי תפילות ושיעורי תורה באופן קבוע בביתו הפרטי בלב שכונת המרינה מתוך מסירות נפלאה, כשהמקום עם הזמן נעשה צר מלהכיל את הבאים הרבים בשעריו. במשך הזמן הקים ובנה קומפלקס ענק בלב השכונה המכיל את בית הכנסת ואולמות נוספים, שישמשו בעתיד לכולל אברכים ושיעורי תורה אשר בימים אלו ברוב פאר והדר חנכו את קומת המרתף, בית הכנסת "אוהל פנחס" ע"ש רבי פנחס אבוחצירא זצ"ל מי שכיהן בעבר כיו"ר המועצה הדתית בעיר.

בבית הכנסת כובדו הרבנים לכל אורך המזרח בהשתתפותם של רבנים רבים, ובראשם רבי יצחק אברג'ל שבעבר התארח במרינה לשבת שלמה כדי למסור בה שיעורי תורה. את המעמד פתח בדברי תורה הרב מאיר אבוחצירא, רבה של רובע הסיטי הנמצא בקשר מתמיד עם אנשי הקהילה במקום.

בדבריו הזכיר את המעלה והזכות הגדולה שזכה לה אילן אדרי באהבתו לתורה ולתפילה במסירות נאמנה במשך שנים רבות, ועל ההילולה המסורתית המפוארת ואולי היחידה בעולם לכבודו של המפרש הדגול על התנ"ך רבי יעקב כולי זצ"ל, בעל ה'מעם לועז' שהשנה ציינו 276 שנים להסתלקותו.

הרב אבוחצירא הזכיר כי מפעלו היה חידוש גדול בעולם התורה, שכן גדולי החכמים היו עסוקים בהרבצת תורה לתלמידיהם, ולא היה להם את הזמן להתעסק במלאכה זו שבעצם ביאר את הפירוש וההלכות לשפת ה'לאדינו', כדי שהמון העם יתחבר לתורה ויבינו את דברי התורה וההלכות, ורק לפני כ-60 שנה תרגמו את ספריו הרבים ללשון הקודש.

את הערב הנעים בשירה ובפיוט הפייטן הנודע בנימין בוזגלו. יוזם ההילולה אילן אדרי נשא נאום מרגש, בו סיפר על ההשגחה הפרטית שליוותה אותו בכל צעד ושעל בבניית בית הכנסת, והקשר שלו עם הצדיקים ובפרט עם מי שהיה קשור עד למאוד, עוד מילדותו הרב פנחס אבוחצירא זצ"ל שהפתיע את בני משפחתו והמשתתפים כשהחליט לקרוא את היכל בית הכנסת ע"ש 'אוהל פנחס'. בסיום הודה לכל הרבנים והמשתתפים שטרחו להשתתף בהילולא. עוד נשא דברים רבי יעקב אבוחצירא רב בעיר רמלה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך