מבצע מיוחד: לא מזניחים את האזרחים הוותיקים מול האומיקרון

על רקע התפשטות זן האומיקרון: המשרד לשוויון חברתי החל במבצע פניות יזומות וישלח מסרונים לכמיליון אזרחים ותיקים

התפשטות זן האומיקרון בשבועות האחרונים במדינת ישראל יצרה מציאות חדשה המלווה בהתרחבות מדיניות הבידודים, אך גם בתחושת בלבול, חוסר וודאות, פחד וסימני שאלה. תופעות אלו מדאיגות במיוחד כשמדובר באוכלוסיית האזרחים הוותיקים, שבשנתיים האחרונות נאלצת להתמודד עם התיוג של "אוכלוסייה בסיכון".

ואכן, בשבועיים האחרונים נרשמה עלייה במספר הפניות למוקד לאזרחים ותיקים 8840* של המשרד לשוויון חברתי, מצד אזרחים ותיקים הזקוקים לסיוע. בשל כך, החל המשרד לשוויון חברתי בסוף השבוע האחרון במבצע שליחת מסרונים לכמיליון אזרחים ותיקים, על מנת ליידע אותם על אפשרויות הסיוע העומדות לרשותם.

נוסח ההודעה, שתשלח לכמיליון האזרחים הוותיקים באמצעות מסרונים לטלפונים הניידים: "המוקד לאזרחים ותיקים 8840* במשרד לשוויון חברתי לרשותכם בתקופת הקורונה בנושאים: מיצוי זכויות, הפגת בדידות, סיוע בשינוע של מצרכים / תרופות, תמיכה טכנולוגית, מענה נפשי. חייגו 8840*".* המסרון נשלח בשפות עברית, ערבית, רוסית ואמהרית.

רק לפני כשבועיים, פתח המשרד לשוויון חברתי מחדש את חפ"ק החרום עבור אוכלוסיית האזרחים הוותיקים. חפ"ק החירום פעל בהצלחה מרובה לאורך שלושת הסגרים עליהם הוכרז במדינה בשנתיים האחרונות ונתן מענה ליותר מ-35 אלף פניות של אזרחים ותיקים שנזקקו לסיוע. כ-43% מסך הפניות שהתקבלו בחפ"ק היו בנושא הפגת בדידות, 16% בנושא שינוע מזון וכ-14% בנושא שינוע תרופות. כמו כן 14% מהפניות היו בנושא סיוע טכנולוגי. מטרות הפעלת החפ"ק הן מתן מענה יעיל ומהיר ע"י מתנדבים לצרכים בסיסיים של האזרח הוותיק השוהה בביתו עקב בידוד או תחלואה; סיוע בשמירה על שגרה תפקודית לאזרחים הוותיקים בישראל, לצד שמירה על בריאותם; חיזוק החוסן האישי של האזרחים הוותיקים; טיפול בכל פנייה בזמן המהיר ביותר תוך מתן מענה איכותי ורגיש לכל פניה.

בשבועיים מאז נפתח מחדש החפ"ק, יותר מהוכפלה כמות הפניות שהתקבלו במוקד מאזרחים ותיקים, בהשוואה לשבועיים שקדמו לכך. עד כה, 55% מהפניות היו מאזרחים ותיקים שביקשו סיוע בשינוע של קניות מזון ותרופות* (סיוע בביצוע הקנייה עצמה והנגשה לפתח דלת הבית), דבר המצביע על החשש הגדול בקרב הוותיקים לצאת מהבית למקומות הומי אדם בימים אלה. 19% מהפניות היו בנושאים של הפגת בדידות וחוסן נפשי מה שמורה על המצוקה ההולכת וגוברת בקרב אזרחים ותיקים.

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "עם כניסתנו למשרד לשוויון חברתי התחלנו לבנות לראשונה מאגר שמכיל מידע על המבוגרים שלנו. גם כדי שנוכל להציע להם שירותים וגם כדי שבעת חירום נוכל להגיש להם עזרה. המשרד לשווין חברתי הצליח לאסוף מידע על כ-700 אלף מבוגרים עצמאיים ומשרד הרווחה פעל במקביל לבניית מאגר של כ-400 אלף מבוגרים שמוכרים לרווחה. למאגר כזה יש חשיבות לאומית וכרגע אנחנו מרכזים מאמץ כדי לשלוח הודעות ולהתקשר לאנשים במטרה להבין מה הצרכים שלהם, לספק להם מענה במהירות וכמובן לעדכן את המידע אודותם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך