מהפכת התחבורה הציבורית החדשה

יום שישי, כ' שבט, 21/1/22. יום חג לאשדוד. מיזם התחבורה הציבורית יצא לדרך עם הנסיעה של האוטובוס החשמלי הראשון בעיר והשקת פרויקט הדגל של המהפכה התחבורתית באשדוד, שעתידה לשנות את כל מה שאנו יודעים על שירותי תחבורה עירוניים. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שיבח את כל העושים במלאכת ההסברה וציין כי זהו יום חג לעיר ולתושביה. מהפכת התחבורה התחילה!

האוטובוס החשמלי הראשון שינוע על כבישי העיר המתין ביום שישי (21/1/22) מול בניין העירייה, לקראת השקתו החגיגית וההכרזה על המהפכה התחבורתית של העיר. עליו עלו ראש העיר, מנכ"ל אפיקים, סגן ראש העיר, נציגי הרשות העירונית ועיתונאים. פרויקט האקומוב (אקו-moove), אשר העבודות עליו החלו לפני 6 שנים הגיע לסיומו ואיתו בשורה ענקית לתושבי העיר – אשדוד עיר מודל לתחבורה ציבורית מתקדמת.

כזכור, עם זכייתה של אשדוד ב"קול קורא" שפרסם משרד התחבורה, עליו התמודדו 18 רשויות גדולות בישראל, זכתה אשדוד בזכות מודל התחבורה שהציגה והיכולת שלה לבצע את המודל. המודל הציע מהפכה של ממש ועל הדרך נעשו לא מעט עבודות ששינו את פני העיר והתאימו את התשתיות לחזון הצמיחה שיגיע עם השמתו המלאה של הסכם הגג. בעירייה מזכירים חלק מהעבודות שנעשו בעקבות הזכיה בקול הקורא: החלפת תשתיות מים וביוב ישנות בחדשות, הטמעת תשתיות חשמל, טלפוניה ותקשורת, חידוש כבישים ומדרכות, נטיעת עצים, הוספת מסלולים לרוכבי אופניים, הצבת מעקות והחלפת אבני שפה, הסדרת צמתים והגל הירוק, צביעה והצבת תמרורים, הצבת תחנות חכמות חדישות ומודרניות, החלפת כל התאורה לנורות לד, רישות במצלמות והקמת מרכז פיקוח ובקרה.

קודם להשקה יצאה העירייה בקמפיין הסברה מסיבי שכלל פרסומים בכל אמצעי התקשורת, שלטי חוצות, דפי הסבר ומפות של הקווים החדשים והרבה מאוד מוקדי הסברה. לפעילות ההסברתית התגייסו עובדי העירייה, דיילות ודיילים, מינהלות הרובעים בני נוער מהחברה העירונית למתנ"סים ועוד.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, כשהוא אוחז בהגה של האוטובוס החשמלי הראשון, ציין בסיפוק גדול שאשדוד הגיעה לקו הסיום של הפרויקט המורכב ביותר שידעה העיר ומעתה יוצאים לדרך עם תחבורה ציבורית מתקדמת, יעילה וזמינה, אשר תחולל מהפכה בכל מה שקשור לשירותי התחבורה בעיר. "חג שמח אשדוד. אנחנו עושים היום היסטוריה. יוצאים לדרך עם פרויקט התחבורה הציבורית שהתחלנו לפני 9 שנים, אחרי התשתיות, עכשיו האוטובוסים חשמליים עם נגישות וזמינות ויעילות להגיע לכל פינה בעיר. בהצלחה אשדוד" אמר.

באתר העירייה ניתן למצוא את כל המידע על התחבורה החדשה באשדוד, לרבות קווי האוטובוסים, מפות עם המסלולים לפי אזורי מגורים, מיקום התחנות ותדירות הנסיעה. כמו כן, כיוון שמדובר בתכנית חדשה ומורכבת, התקופה הראשונה תהיה הרצה שבמהלכה ייתכנו שינויים בהתאם להארות/הערות שתתקבלנה במוקד העירוני. בהצלחה לכולם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך