לאחר רעידת האדמה אמש: אלו הן ההנחיות למקרה של רעידת אדמה באזורינו

רעידת אדמה קלה הורגשה אתמול בישראל. המוקד היה בין בית שאן לכנרת אך נרשמו דיווחי אזרחים מן הצפון ועד באר שבע. מומחים מציינים כי רעידות אדמה במזרח התיכון הן תופעה רווחת וחלקן אפילו מגיעות למימדים הרסניים, כדוגמת אלה שפקדו את איראן ואת טורקיה וגרמו לנזקים עצומים ולקורבנות אדם. זה הזמן לרענן את כללי ההתנהגות בעת רעידת אדמה.

ישראל כידוע, יושבת על השבר הסורי אפריקאי ונמצאת באזור עם פוטנציאל לרעידת אדמה. בעיני המומחים לא ירחק המועד ורעידת אדמה רצינית תהיה גם בישראל, וחלקם מדברים על טווח סיכוי קרוב במיוחד. בינתיים, רעידות אדמה מתרחשות באזורנו ברמת הרס קטלנית ובישראל מתחוללים מעת לעת רעידות קלות, אשר מזכירות לנו את כוחו ההרסני של הטבע. יצוין כי דיווחים של אזרחים על רעידות אדמה אינה תופעה נדירה בישראל ומעת לעת מורגשת במקומם רעידת אדמה, אף על פי שמוקד הרעש התחולל מאות ק"מ מאיתנו.

זה הזמן לבקר באתר פיקוד העורף או באתר החירום של עיריית אשדוד, ולרענן את ההנחיות להתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה. שם תוכלו למצוא מידע רב על רעידת אדמה וכן כללי התנהגות – כיצד להיערך, במה כדאי להצטייד ומה וכיצד ננהג בשעה שהאדמה רועדת תחת רגלינו.

להלן כללי התנהגות בזמן רעידת אדמה:

❗ השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת אל היציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד.

❗ השוהים בחוץ – יש להישאר בחוץ ולהתרחק ממבנים, גשרים ועמודי חשמל.

❗ השוהים בחוף הים – יש לעזוב את החוף מחשש לצונאמי.

❗ הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב, לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך