"הוא היה פייטר נתן הכל גם על המגרש"

אדיר בן שושן שיחק 8 שנים במחלקת הנוער של מ.ס אשדוד עם רב-סרן אופק אהרון ז"ל, קצין יחידת אגוז שנהרג מירי דו-צדדי לפני כשבוע. אופק שיחק בעמדת המגן הימני והיה קשה לשחק מולו, היה "לוחם" גם במגרש. אדיר :"אני זוכר שפעם חלוץ שהיה גדול ממנו במידות ביקש לעבור צד כי אופק לא נתן לו לנשום". אדיר מגלה כי אופק היה אמור להתחתן בקיץ. "לא מאמין שהילד טוב הלב הזה איננו". ממועדון ספורט אשדוד נמסר: " אופק אהרון ז"ל, אשר היה אוהד ספורט מושבע, שיחק במחלקת הנוער של המועדון במשך כ-8 שנים. אנו משתתפים בצערם העמוק של המשפחות האבלות, ומייחלים שלא ידעו עוד צער".
רס"ן אופק אהרון ז"ל. (צילום: דובר צה"ל)

"אני זוכר משחק אחד מול הפועל ת"א. היינו בטרום לדעתי. היה להם שחקן קראו לו ג'ניה, הוא היה גדול, פיזי כזה, חזק ומהיר. הוא היה בצד של אופק, שיחק בהתקפה של הפועל בצד שמאל ואופק היה המגן הימני. במחצית הוא ביקש לעבור צד. לא הסתדר עם אופק. הוא  סבל מחצית שלמה כי אופק שמר עליו ולא נתן לו לזוז במגרש. במחצית השנייה הוא כבר שיחק רחוק מאופק".

כך זוכר ומתאר אדיר בן שושן מאשדוד את חברו לקבוצה מגיל 9, אופק אליהו ז"ל. רס"ן אופק אליהו, מגן יבנה, שיחק 8 שנים במחלקת הנוער של מ.ס אשדוד. לפני כשבוע אופק ששימש קצין יחידת אגוז, נהרג מירי דו-צדדי.

אופק בידיים של ברזיט דוקהאן וחבריו לקבוצה.

אדיר בן שושן. גר באשדוד באזור ט"ו. הוא עדיין בהלם מהעבודה שחברו כבר לא איתנו. "אנחנו שיחקנו יחד במחלקת הנוער של מ.ס אשדוד עוד מכיתה ד', מגיל 9, בטרום ב' עד נערים א'. אני הייתי קשר והוא מגן ימני. כולנו היינו חבורה אחת מגובשת. הוא היה בורג חשוב בקבוצה. בכלל להגיע ליחידה כזו מובחרת כמו אגוז ועוד להיות קצין בה, מלמדת בדיוק מי הוא היה".

מה אפשר לספר עליו?

"הוא היה ילד טוב. לא מושפע מכל השטויות של בני נוער. הוא היה יודע לכבד, לדבר עם כולם יפה, הוא היה לוחם במגרש. בפן המקצועי היה "פייטר" גם על המגרש. היה לו מבנה גוף קטן, אבל אי אפשר היה לשחק מולו. כמו שספרתי היו מבקשים לעבור צד"

למה?

"הוא לא נתן לך לנשום. אי אפשר היה לעבור אותו. היה נותן את הכל על המגרש. תמיד נתן את הכל".

גם ביחידה המובחרת אגוז, הוא נתן את הכל. יצא לקצונה והגיע עד דרגת רס"ן. גם את חייו נתן בתקרית הארורה ההיא לפני שבוע.

אדיר בן שושן.

דובר צה"ל הודיע על התקרית הנוראית: "שני מפקדי פלוגה מיחידת אגוז נהרגו מירי של קצין מהיחידה במהלך פעילות אבטחה סמוך למחנה נבי מוסא שבבקעת הירדן. בצה"ל מסרו שהירי, שהתרחש בתום אימון של חטיבת הקומנדו, בוצע בשל טעות בזיהוי. נפתחה חקירת נסיבות המקרה, והודעה נמסרה למשפחות ההרוגים".

אדיר מספר מה הייתה משפחתו של אופק עבורו והוא עבורם. אדיר: "משפחתו גרה בגן יבנה וההורים ושתי האחיות היו מגיעים לכל משחקיו של אופק במ.ס אשדוד. הם ליוו אותו בכל רגע". בחמישי הם ליוו אותו להבדיל, בפעם האחרונה. כמה קשים היו המראות הללו.

תאונת הירי אירעה סמוך לשעה 23:00 בלילה. לפי תחקיר ראשוני שקיימו מפקד עוצבת האש תא"ל עופר וינטר ודובר צה"ל תא"ל רן כוכב, שני הקצינים יצאו לפטרול מסביב למחנה בתום אימון. הם זיהו דמות חשודה והחלו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי באוויר. האירוע זוהה בטעות על ידי קצין אחר מהיחידה שכלפיו בוצע הנוהל כאירוע פעילות חבלנית עוינת, והוא ירה לעבר הקצינים וגרם למותם"

הילד אופק אהרון ז"ל בעת ששיחק במ.ס אשדוד.

אדיר מה קרה ששמעת על התקרית ועל אופק?

"אני הייתי בהלם. לא קשרתי בהתחלה. שמעתי על התקרית אבל לא פרסמו שמות. אחר כך ראית בפרסום בפייסבוק של ידידה שהיא פרסמה תמונה שלו. רק אז הבנתי שמדובר באופק. לצערי לא הספקתי להגיע להלוויה כי ראית את זה אחרי שהיא התחילה. אני עדיין בהלם. קשה לעכל את זה. קשה לעכל שהילד טוב הלב הזה איננו. הייתי לוחם בצבא בעצמי ויצא לי להכיר כמה אנשים שנפטרו, אבל זה תמיד קשה. אתה רואה ילד שלא הספיק לממש את עצמו.

אדיר מגלה כי אופק אמור היה להתחתן: "הוא היה אמור להתחתן ביוני או ביולי. הוא היה מאורס. גם את זה הוא לא הספיק לעשות".

ממועדון ספורט אשדוד נמסר: "מועדון ספורט אשדוד מרכין ראש עם מותם של שני חיילי צה"ל, רס"ן אופק אהרון ז"ל (28) ורס"ן איתמר אלחרר ז"ל (26), כתוצאה מתאונת ירי בבקעת הירדן. אופק אהרון ז"ל, אשר היה אוהד ספורט מושבע, שיחק במחלקת הנוער של המועדון במשך כ-8 שנים. חבריו לקבוצה מספרים כי אופק היה מגן ימני מוכשר שתמיד נתן את כולו למען החברים בקבוצה. אנו משתתפים בצערם העמוק של המשפחות האבלות, ומייחלים שלא ידעו עוד צער.

אופק ז"ל מסומן משמאל ואדיר מסומן מימין ביחד בקבוצת ילדים ג' מ.ס אשדוד.

עידן בן אבו שאימן את אופק ז"ל כתב:  "בשנת 2006 אימנתי את קבוצת ילדים ב במועדון ספורט אשדוד, זאת הייתה עונה חלומית שבה הקבוצה זכתה באליפות ובגביע המדינה. קבוצת ילדים מרקע שונה שהפכה להיות קבוצת כדורגל מצליחה ומגובשת. אופק אהרון ז״ל היה השחקן המצטיין באותה עונה, ילד שהיה אהוב על חבריו וחבריו היו אהובים עליו, הוא אהב כל-כך את האימונים והמפגשים החברתיים והיום, 17 שנה אחרי, אני והילדים שרובם כבר נשואים עם ילדים משלהם נפגשים שוב… אופק שהפך לקצין מצטיין בסיירת אגוז נפל בעת מילוי תפקידו ונשמתו תהיה לנצח צרורה בצרור החיים. משפחת אהרון היקרה מן השמיים תנוחמו"

מאמנו בקבוצת הנערים היה זורי ברמכר, שגם הוא מתאר את אותו הילד המיוחד: "ילד מוכשר ,ביישן ,שקט וערכי. היה קסם של ילד". עכשיו הקסם אבד לכולם, אבל הזיכרון שלו יישאר אצל רבים, אצל משפחתו, חבריו, יחידת אגוז בה שירת, בצה"ל.. וגם במגרש הכדורגל…

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך