"מערכת החינוך תישאר פתוחה כדי לאפשר להורים לצאת לעבודה"

כך אמר ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, במהלך ישיבה שדנה בהתנהלות מערכת החינוך בעיר נוכח התגברות גל התחלואה, ובה הוחלט לתת סמכויות למנהלי בתי הספר כדי שיוכלו לקבל החלטות על סמך הערכת מצב.
ד"ר יחיאל לסרי.

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי מתכוון להשאיר את מערכת החינוך פתוחה. כך הוא פרסם היום בקול קורא לתושבי העיר:

"נוכח נתוני התחלואה והתורים הארוכים לבדיקות האנטיגן המוסדיות, קיימתי היום ישיבה רחבת היקף של הנהלת העיריה ומערכת החינוך העירונית-ראש מנהל החינוך ומנהלי האגפים – וכן צוות הפיקוח של משרד החינוך באשדוד, וכמובן יו"ר וועד ההורים העירוני.

מטרת הדיון הייתה לבחון את המשך אופי הפעלת מערכת החינוך באשדוד, לאור שיעורי התחלואה הגבוהים ומספר התלמידים וצוותי ההוראה הנמצאים בבידוד, אל מול עוגמת הנפש לכל המערכת, במיוחד להורים לתלמידים בגני ילדים ובתי ספר יסודיים, הנדרשים לבדיקות קורונה ביתיות ומוסדיות לעיתים קרובות.

בדיון ראינו לנגד עינינו את היעד המרכזי של שמירה על רצף לימודי ורגשי של תלמידי מוסדות החינוך בעיר, נוכח הנזק שנגרם להם כתוצאה ממדיניות הסגרים בשנתיים האחרונות.

הנתונים שהוצגו בפנינו על אשדוד, מצביעים על כך שנכון להיום, רק 1.5% מהמוסדות בעיר נסגרו ( 10 גני ילדים) כתוצאה מתחלואה ובידודים, וסך כל המבודדים, הן כתוצאה ממחלה והן כתוצאה מחשיפה למאומת, עומד רק על 8.3% של תלמידים ואנשי הוראה גם יחד. עוד למדנו מהנתונים שככל הנראה עברנו את השיא ומידי יום כמות החולים בעיר בכלל ובמערכת החינוך בפרט, הולכת ופוחתת במקביל לעלייה במספר המחלימים.

צוותי הפיקוח של משרד החינוך, גם העידו על רמת התפקוד הגבוהה של הסגל החינוכי באשדוד, ועל המאמץ המרוכז והעקבי שהם עושים לטובת קיום שגרת למידה איכותית. ועל כך אני גאה בהם ובכם ההורים, על שיתוף הפעולה יוצא הדופן וההבנה שאתם מגלים, והכל לטובת בריאות הילדים ועתידם החינוכי והרגשי.
לאור הנ״ל סיכמתי את הדיון עם החלטה להמשיך את הפעלת מערכת החינוך באשדוד כפי שפעלה עד היום ובהתאם להנחיות משרדי החינוך והבריאות. הן בגני הילדים והן בבתי הספר.

לגבי גני הילדים, חשוב שנמשיך להעניק להורים שרוצים ויכולים, את האפשרות למסגרת לילדים כדי שהם יוכלו להגיע למקום עבודתם ולנהל שגרת חיים משפחתית מיטבית ככל שניתן. לגבי בתי הספר ההחלטה היא, להעניק למנהלות ומנהלי בתי הספר, יחד עם ההנהגה החינוכית העירונית, אוטונומיה עם סמכות ואחריות מלאים, על אופן ואופי הפעלת בית הספר לאור מצב התחלואה, הבידודים, ושיעורי ההתייצבות של התלמידים בכל בית ספר. וזאת, בליווי הפיקוח של משרד החינוך ומנהל החינוך בעיר. תוך הענקת כל המשאבים והסיוע הנדרשים לעמידה במקסימום היעדים החינוכיים של בית הספר. להם יש את ההיכרות הקרובה עם הקהילות שלהם ואני סומך עליהם באופן מלא בקבלת ההחלטות הנוגעות למתכונת הלימודים הנכונה והמתאימה ביותר.

ללימודים במסגרת רגילה יש ערך משמעותי להתפתחות התקינה של התלמידים ועלינו לעשות כל מאמץ לוודא שכל ילד שאינוי מצוי בבידוד יוכל להגיע ללימודים בבטחה. ולעודד את ההורים שכיום בוחרים שלא לשלוח את ילדיהם ללימודים, לראות בלימודים בבית הספר, חלופה עדיפה עבורם. אנו פועלים להשלמת ההליכים הנדרשים לביצוע בדיקת אנטיגן בתוך בתי הספר ולפתיחת תחנה נוספת בעיר, ובכך נקל על ההורים והתלמידים. אני קורא בהזדמנות זו, לכל ההורים המתלבטים לפנות לסגל החינוכי בבית הספר ולהתייעץ. אני מבטיח לכם שכל חשש ועמדה יקבלו את מלוא הקשב והטיפול. בברכת בריאות טובה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך