בחודש האחרון התקיימו בכל יחידות קידום נוער-היל"ה, פעילויות בנושא קיימות, בדגש על התחממות כדור הארץ. בנוסף, התקיימה תחרות יזמות "מחוברים לכדור", שמטרתה היתה להציע מענה שיתרום להקטנת משבר האקלים, איתו אנו מתמודדים. התחרות היתה ארצית, לכל היחידות לקידום נוער בארץ. בין שופטי התחרות: מנהלת המחלקה לקידום נוער בהיל"ה הגב' יפעת קלמרו, מנהל תכנית היל"ה בחברה למתנ"סים מר אבי אור ומובילת חודש הקיימות גב' דנה זוהרי.
השיפוט בתחרות והערכת היוזמה כללו התייחסות לקריטריונים הבאים:
– חדשנות – יוזמה המציעה חידוש פורץ גבולות למצב הקיים.
– רלוונטיות – עונה על צורך חינוך/חברתי/ערכי ברמת היחידה והיישוב.
– מתוכננת – יורדת לפרטים ובעלת רכיבים מתוכננים ומוגדרים מראש.
– משתפת – מערבת שותפים נוספים ביחידה, מחוץ ליחידה, בקהילה.
– מקדמת – מקדמת פתרונות לאתגרים קיימים.
– יישומית – צריכה להיות ברמת מימוש בזמן סביר ולכל היותר חודש ימים.
–
גם היחידה לקידום נוער באשדוד השתתפה בתחרות והציעה את מיזם "בוטיק הנוער" שמשמעותו בוטיק של בגדים עבור משפחות מעוטות יכולות אשר יוכלו לרכוש בגדים תמורת סכום סמלי. במסגרת המיזם, הנערים יתחזקו את הבוטיק, יהיו שותפים מלאים בחלוקת הביגוד, בסידור הבוטיק, בגיוס תרומות וביחצ"נות, כאשר הרווחים מקניית הבגדים ישמשו לפעילות הנערים במועדון הנוער. הנערים ביחידה אומרים: "גם צוות היחידה נרתם ליוזמה ויתרום בגדים ראויים לשימוש, וכמו כן, נגייס ביגוד משותפים עירוניים וארציים ונגייס תרומות מרשתות אופנה". ומציינים כי על יוזמה זו בתחרות זכתה היחידה לקידום נוער באשדוד במקום הראשון ובסך 3,000 ₪ למימוש המיזם.
ביחידה אומרים כי המיזם שהוצע לתחרות "מחוברים לכדור", עונה על מספר צרכים: צורך מדעי – המיזם ממזער את בעיית האקלים הסביבתי באמצעות מחזור בגדים. מחקרים מראים כי בעיית הזיהום העיקרי של האקלים הסביבתי הוא באמצעות טקסטיל וככל שנרחיק אותו מפסולת יוטב. צורך הומני – המיזם עונה על קושי שיש למשפחות מעוטות יכולת ומציע בגדים ברמת איכות טובה ובעלויות סמליות בלבד. צורך חינוכי-ערכי – המיזם מנחיל לתלמידים חינוך לערכים בדגש על נתינה ותרומה לקהילה בצד החינוך לערכי סביבה.
צוות השופטים בירך את היחידה באשדוד ואת העומדים בראשה, על הגשת המיזם באופן מקצועי ועל כך שהמיזם פרקטי וישים. כעת, על היחידה לקידום נוער ליישם את המיזם הלכה למעשה והדבר הראשון שהם יצטרכו לעשות זה לארגן בוטיק, להוציא הזמנות ולהציע לקונים ליהנות מחוויית קנייה שגם תתרום לאיכות הסביבה.