הסוגים הנפוצים של במות ההרמה בתעשייה

במות הרמה מתפקדות בתעשייה של ימינו כציוד משלים שייעודו לשנע עובדים, אביזרים, ציוד וכלי עבודה כבדים למבנים או מקומות גבוהים. הבמות הללו מסייעות למגוון של מקומות עבודה ובעלי מקצוע – מנהלים לוגיסטיים במפעל , קבלני בניין, צבעים, גננים, חברות הובלה, עובדי חשמל וכבלים, וכולי
תמונה – ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ

תוכלו להיתקל בבמות הרמה בכמה וכמה מקומות כמו אתרי בנייה או במקומות בהם מבצעים תיקוני תשתית, עבודות ופרויקטים שמתנהלים בעיקר בגובה, כשהסוגים הבולטים ביותר הינם –  במת ההרמה החשמלית ובמת הרמה נייחת. זולתן, יש גם את הבמות ההידראוליות, הניידות, פירקיות, מספריים ובמות טלסקופיות. כל מתקן כזה מחזיק בתכונות, יתרונות דרכי הפעולה בלעדיים שמאופיינים לו ועל כן, יש חשיבות בלהתאים את הבמה לצרכים ולכלל אילוצים בשטח. הבמה צריכה להתאים למשקל הנשיאה של המטען המיועד, לטווחי הגובה אליהם היא אמורה להגיע, לחלל סגור או פתוח, לעמוד בפני מכשולים, טווחי תנועה ספציפיים ועוד. 

במות הרמה הידראוליות

אחת הבמות היותר שימושיות היום היא ההידראולית. היא פועלת על עיקרון ההידראוליקה, משמע על ידי דחיסת נוזלים, כמו שמן הידראולי שנמצא בתוך בוכנה הידראולית. היא מאפשרת שינוע ציוד וחומרי גלם כבדים בצורה יעילה ובטוחה. מי שנוהג לרוב לעשות בהן שימוש הן חברות גדולות, רשויות מקומיות, מפעלים וכד'. 

במות הרמה חשמליות

לעומת ההידראולית, במת הרמה חשמלית מופעלת באמצעות מצברים שמפחיתים את הרעש בסביבה שלכך יש משמעות גדולה, לרבות בחללים סגורים כמו מחסני לוגיסטיקה, אולמות, מוסדות ציבוריים וכולי. יתרונות נוספים שלה היא נוחות ההפעלה, היא נחשבת למתקן ירוק שכן היא לא פולטת רעלים שמזהמים את הסביבה. היא גם יכולה לעבוד בשטח ישר או משופע. כושר ההרמה שלה יכול להגיע עד לרבע טון, מה שאומר שהיא יכולה לשאת שני עובדים בנוסף לציוד כבד.

במות הרמה מספריים

מדובר במתקן עמיד במיוחד בעל משטח הרמה רחב עשוי פלדה שמונח ע"ג תומכות בעלות צורה – X, מה שגורם להן לנוע באופן זהה לתנועה של להבי המספריים, בעת הורדה או הרמה של המשטח. הן מיועדות בעיקר לנשיאה של משקל קל עד בינוני ויש להן מרפסת שנשלפת לגובה שממקסמת את הדרך אל האזור שאליו יש להגיע. לרוב, הן מגיעות עם גלגלים שמותאמים לקרקע שמאופיינת למקום, כך שהתנועה שלהן תהייה קלילה בהיעדר נענוע וזעזועים. הן משרתות בעיקר מתחמי אחסון ולוגיסטיקה, את ענף השיפוצים, התקנות של מערכות תקשורת, קבלנים של חברות החשמל, תלייה של שלטים, עובדי תחזוקה וכולי.

 במות הרמה ניידות  

במות ניידות הן חלק ממתקני הרמה ועבודה בגובה, שמלבד יכולת ההרמה, הן גם מסוגלות לנוע במרחב – על קרקע מישורית, במשטחי עפר, על הכביש וכו'.

 

כך לדוגמא, פיגומים ניידים ישמשו חלופה פרקטית ובטוחה לפיגומים הקלאסיים, מאחר והם לא יצריכו פירוק והרכבה כדי להעביר אותם מנקודה אחת לשנייה, אלא באמצעות אופציית הניידות של המתקן לעבר המקום הנדרש. בצורה הזו ניתן יהיה לחסוך זמן עבודה רב, למזער כוח אדם וכך לייעל את העבודה בבטיחות מקסימלית. במקרה של במות הרמה ניידות, ישנם כמה זנים, שההבדל בניהם נעוץ בעיקר ביכולת הגעה לגובה מקסימלי, בסוג הזרוע, במנגנון שינוע וההפעלה, בסוג המנוע וכו'. 

במות הרמה טלסקופיות

מדובר בבמות יחסית חדשות שמטרתן בעיקר לעקוף כל מכשול שעומד בדרך כמו קיר, מצוק, כבלים או עמוד חשמל, עצים, בניין וכולי. הבמה תעמיס את הציוד ואת בעל המקצוע בצורה בטיחותית ביותר כשהיא מסוגלת לעשות את זה גם בשטח שמוצבים בו אתגרים ומכשולים למיניהם. הן מיושמות במגוון ענפים בתעשייה, לרבות ענף הבנייה, התקנת מערכות תקשורת, תחום הגינון וכו'. 

במות הרמה קומפקטיות 

מתקנים קטנים אלה ישמשו לרוב בעלי עסקים וחברות שמגיעים גם מענף הבנייה, הגינון, כמו חברות שעוסקות בגיזום של עצים, חברות פרסום של שלטים וכו'. הם מספקים מגוון פעולות בגובה בצורה הבטיחותית ביותר ויחד עם זה מעניקים משטח עבודה רחב ובטוח לשימוש שמסוגל להעמיס חומרי גלם שונים כגון דליי צבע, מגוון חומרי בנייה ואיטום, כלי עבודה לגיזום ענפים, שלטי פרסום וכו'.

המאמר נכתב באדיבות ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך