דוח הלמ"ס 2020 על אשדוד: מדורגת 13 בין הערים הגדולות במדד איכות החיים

בשנה שעברה אשדוד הייתה מדורגת 14. דוח הלמ"ס שבדק עשרות פרמטרים ב-16 הערים שבהן מעל 100 אלף תושבים מדרג את אשדוד במקומות הגבוהים בשירותים הקריטיים: כמות הפארקים, רמת הניקיון, שדרוג התשתיות בכבישים שהפחיתה את כמות ההרוגים והובילה לשביעות רצון מהתחבורה הציבורית, איכות מי השתייה, הפחתת האבטלה והעלאת רמת הביטחון האישי. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "אנו משקיעים בתשתיות פיזיות המעלות את איכות העיר וגם מצילות חיים".
צילום: שמואל דוד.

דוח הלמ"ס לשנת 2021 מספר את מה שבאשדוד יודעים כבר מעל לעשור: השקעה בתשתית וביסודות מובילה לתוצאות ולשיפור איכות החיים של התושבים. על פי הדוח שפורסם היום (יום שלישי) ההתחדשות העירונית ושדרוג התשתיות ברחבי העיר, כולל החלפת צינורות מים בני 60 מאסבסט, הובילו, בין היתר, לשיפור משמעותי ולירידה משמעותית במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשל שיפור איכות הכבישים. גם פרויקט התחבורה הציבורית שהוביל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מדרג את אשדוד במקום גבוה מהממוצע הארצי, ולצדו בולטים לטובה כמות הפארקים, העלאת הביטחון האישי, רמת הניקיון ואיכות מי השתיה כתוצאה משדרוג הצינורות הישנים.

ראש העיר יחיאל לסרי: "כפי שהכפלנו בתקציב העירוני את ההשקעה בתושב, כך אנחנו גם משנים את המרחב הציבורי ואת רמת התשתיות ברחבי העיר לטובת איכות חיים טובה יותר בכל התחומים. ניקח מהדוח גם את הנקודות הפחות מחמיאות ונשפר אותן".

לצד המחמאות, מציינים בעירייה אשדוד כי המדדים הסוציואקונומיים שנבדקו בדוח לא תמיד ניתנים שליטת העירייה. "כך, למשל, אנו יודעים שאחוז המתנדבים בעיר על פי הדוח הוא נמוך, נתון תמוה לאור העובדה שאשדוד זכתה בעיר המתנדבים ובעיר הנוער המתנדב וזוכה לשבחים גדולים בנשוא הערבות הדדית ואחוז המתנדבים הגבוה של תושבי העיר", ציין בכיר בעירייה.

אחוז אבטלה נמוך
אשדוד עוברת מהפכה בכל תחומי החיים מעל עשור, ובין היתר ניכרת ההשקעה בהחלפת תשתיות ישנות ברחבי העיר. הותקנה מערכת מים וביוב ברובעים הסובבים את ציר הרצל ובהם א', ב', ג', ד', ולצדם שדרוג תשתיות ההובלה התת קרקעית ל-20 צול במקום 12, גם בצירים פנים רובעים.

מהדוח כי אשדוד נמצאת במקום גבוה במעורבות חברתית של תושביה, יותר מהם מועסקים וגם האבטלה לטווח ארוך פחותה – לעומת ערים אחרות שנבדקו. בטיפוח המרחב הציבורי עולה כי אשדוד מציעה יותר פארקים מאשר ערים אחרות ורמת הניקיון בה גבוהה מהמוצע הארצי. לכך מצטרפת העלאת רמת הביטחון האישי עם השקתו באחרונה של מוקד "106 החדש" שמוגדר כמתקדם ביותר בישראל.

לצד הדוח, יש לציין כי אשדוד זכתה בחודש האחרון במספר פרסים חשובים ובהם דגל היופי של המועצה לישראל יפה, העיר הידידותית ביותר לעסקים קטנים ובינוניים בישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך