תרופות סבתא לדלקת בדרכי השתן

נשים רבות סובלות מתופעה לא נעימה של דלקת בדרכי השתן הגורמת לצריבה בהטלת שתן, דם בשתן, חום גבוה, כאבי בטן או גב וצמרמורות. לרוב בעת דלקות בשתן, השתן משנה את הגוון, נובע ממנו ריח לא נעים, וכדאי לפנות לאבחון וייעוץ רפואי על מנת לטפל במידה וישנה דלקת
תמונה: RF123

כמו כן, חשוב לדעת שיש אמצעי מניעה מסוימים שיכולים להעלות את הסיכון לדלקת בדרכי השתן, דלקות אלה נפוצות יותר בתקופות של שינויים הורמונאליים כמו במהלך ההיריון או בגיל המעבר, כאשר משתמשים גם בצנתרי שתן וגם יחסי מין עלולים לדחוף את החיידקים מאזור הנרתיק לשופכה. 

לכן יש לנקוט אמצעי זהירות ולהקפיד על היגיינה, במיוחד על ניגוב באופן שימנע מהחיידקים לבוא במגע עם איבר המין, כמו באמצעות שימוש בחתיכות נייר טואלט נפרדות לניקוי פי הטבעת ולניקוי הפות. בנוסף, מומלץ ללבוש בגדים אווריריים מבדים נושמים ולהימנע מביגוד צמוד ולוחץ.

למרבה הצער, זיהומים בדרכי השתן יכולים להוביל לדלקת בשתן שמצריכה טיפול, כאשר הטיפול הקונבנציונאלי הוא באמצעות אנטיביוטיקה, אך זו עלולה להיות עמידה נגד החיידקים או לגרום לעיתים לתופעות לוואי לא נעימות. מחפשות אלטרנטיבה? לפניכן תרופות סבתא לדלקת בשתן, במיוחד דלקות חוזרות בדרכי השתן.

מדוע חשוב להרבות בנוזלים?
במצב של דלקת בשתן חשוב להרבות בצריכת נוזלים למניעת התייבשות ולניקוי החיידקים מהשתן באמצעות השתנה מרובה. חשוב מאוד להימנע מהתאפקות, במיוחד בעת התמודדות עם הדלקת שעלולה להחמיר את המצב.

מה לאכול כדי לנסות להתגבר על הדלקת?
מבחינה תזונתית, ההמלצה כוללת אכילת פירות הדר המכילים כמות גבוהה של ויטמין C, שיכול לסייע בחיזוק המערכת החיסונית, ובמיוחד להגביר את רמות החומצה בשתן. ניתן לצרוך ויטמין C גם דרך מזונות עשירים בוויטמין זה כמו לימון, תות שדה, אשכולית, אוכמניות או פלפל ירוק.
חומץ תפוחים הינו בעל תכונות מיקרוביאליות ויכול לנקות מזיהומים, במיוחד על קיבה ריקה. תה ירוק אף הוא בעל תכונות מיקרוביאליות ופועל בתור משתן, וכך מסייע לגוף להיפטר מחיידקים מזיקים.
פרוביוטיקה אף היא יכולה לסייע בשמירה על פלורת מעיים טובה, ולהגברת החיידקים הטובים בשלפוחית השתן ביחס לחיידקים הרעים. לשום יש כוח למנוע זיהומים בדרכי השתן הודות לתרכובת אליצין שבו.
איך חום מקל על כאבים מהדלקת?
דלקת בדרכי השתן עלולה לגרום לאי נוחות בבטן בשל העוויתות כתוצאה מהדלקת. כדאי להרפות את השרירים באמצעות תרגילים שונים ולהשתמש גם בבקבוק מים חם או כרית חמה להתמודדות עם הכאב, רק יש להימנע מלחיצה על שלפוחית השתן.
כיצד חמוציות יכולות לסייע להתמודדות עם דלקת בשתן?
D-mannose הוא סוג של סוכר הדומה לגלוקוז, ומחקרים שונים מצאו שהוא יכול למנוע מחיידקים להיצמד לרירית של מערכת השתן כאשר החומר מצוי באוכמניות ובעיקר בחמוציות.
כדאי לצרוך חמוציות באמצעות פורמולה המכילה בנוסף גם PAC – פרו אנטוציאנידין פעיל שנלחם בחיידק האי קולי ומונע את ההיצמדות שלו לדפנות של דרכי השתן. 

ישנם תוספי תזונה אשר מכילים את רכיב הPAC מהחמוציות. ציס קונטרול הינו תוסף תזונה אשר מכיל ריכוז גבוה של PAC- 36 מ"ג במנה יומית של שתי שקיות להכנת משקה חמוציות. 

למידע נוסף על דלקת בשתן היכנסו לאתר ארקו מבית פרמה גורי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך