איך מתנהלים עם הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים?

מרגישים שאתם מתקשים להתמקד בישיבות? להתמיד במשימות? הולכים לאיבוד בין המטלות? מתפזרים בעבודה ומתקשים לשמור על סדר וארגון? שוכחים מפגישות? יתכן שאתם סובלים מתופעה של הפרעות קשב וריכוז. בניגוד למה שנהוג לחשוב, גם מי שלא בהכרח סבל מהבעיה בילדותו או בנעוריו (או אולי הצליח לפצות בדרכים יצירתיות על בעיות קשב וריכוז), יתכן שירגיש בגיל מתקדם שהתופעה מחמירה
תמונה: RF123

זה קורה כשהלחץ עולה או כשחלה שחיקה. במידה ולוח הזמנים צפוף יותר או האחריות גוברת. הפרעות קשב וריכוז יכולות להפריע ולתסכל ממגוון היבטים בחיים: קריירה, מערכות יחסים, ביטחון עצמי ועוד.
מומלץ לבצע אבחון הפרעות קשב וריכוז במבוגרים על מנת לבחון אם החשש אכן מבוסס, ובמידה ועולה מהאבחנה שאתם סובלים מהבעיה – לבדוק מה ניתן לעשות על מנת לתפקד טוב יותר ולנהל חיים איכותיים יותר.
לפניכם מספר דברים שחשוב לדעת עלADHD  בגיל מבוגר וכיצד להתמודד עם הבעיה בלי לתת לה לעצור בעדכם:

סגנון חיים מאורגן
על מנת לשפר את התפקוד ואת הביצועים, במיוחד בלימודים ובעבודה, מומלץ להכניס סדר בניהול אורח חיים שיאפשר לכם לתפקד בהצלחה על אף הבעיות.
למשל, לתכנן דברים מראש ולהתארגן בהקדם. להתעורר מוקדם יותר בבוקר כדי לסדר את הקלסר ואת היומן, לנקות את סביבת העבודה או להכין מראש את כל מה שתצטרכו לפרזנטציה.
זכרו שיתכן שייקח לכם יותר זמן להוציא את המשימה אל הפועל ממישהו שאינו במצבכם ואינו מתמודד עם הפרעה זאת ולכן, בדקו כיצד אפשר להשתמש בכלים פרקטיים על מנת לתפקד טוב יותר גם תחת נסיבות של לחץ: הדגשה צבעונית של מסרים על הלוח או בסיכומי שיעור, שימוש בהתראות בנייד וטיימר על מנת למדוד זמן במשימות ולא לשכוח משימות נוספות, נטרול רעשי רקע והסחות דעת או שימוש באוזניות במקום העבודה.
היכון, הכן, להוריד הילוך
מודעות עצמית יכולה לחולל הבדל גדול. אם אתם מוצאים את עצמכם ממהרים, פועלים ללא מחשבה קדימה או מתפרצים לדברי אחרים, נסו לנשום עמוק ולבדוק איך אתם יכולים רגע לקחת צעד אחורה ולהתנהל אחרת. פעמים רבות טכניקות רגיעה והרפיה יכולות לסייע: מדיטציה, יוגה, קשיבות, דמיון מודרך, נשימה מודעת, הצפת החששות והמרת מחשבות שליליות בחיוביות על מנת להימנע מדיכאון ותסכול.
שינויים בהרגלים לטובת ההצלחה
תזונה מאוזנת חשובה להצלחה. כדאי להימנע ממזונות מעובדים, עתירי סוכר ולהעדיף דגנים מלאים, ירקות, שמן זית, מזון בצורתו הטבעית ביותר. כמו כן, פעילות גופנית סדירה יכולה לסייע מאוד לפרוק אנרגיות, למצוא איזון, להעלות את מצב הרוח ולשפר את ההרגשה והדימוי העצמי.
בנוסף לניהול מתח ותזונה מאוזנת, יש לשמור על שנת לילה טובה שקריטית לחיזוקה של מערכת החיסון, התפקוד הפיזי והקוגניטיבי.
מומלץ להעשיר את התזונה גם בצמחים ופורמולות על בסיס רכיבים טבעיים להם מיוחסות תכונות לשיפור המיקוד ותשומת הלב על מנת לאפשר עקביות והצלחה לאורך זמן, במיוחד בעת תקופות מאתגרות. פורמולת ריכוזית המבוססת על צמחים סיניים נבדקה על ילדים עם הפרעת קשב וריכוז ונמצאה כמשפרת תוצאות מבחן TOVA

למידע נוסף על בעיות קשב וריכוז היכנסו לכתבה https://www.omni.org.il/?CategoryID=959&ArticleID=1386 .

בשיתוף: פרמה גורי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך