פעוט בן שנה עבר ניתוח מורכב לחידוש כף רגלו באסותא אשדוד

המדובר במקרה של אחד למיליון . זהו מקרה ייחודי של סינדרום pros – (גדילת יתר של גף ועיוותים של כלי דם). הניתוח ארך מספר שעות והסתיים בהצלחה.
צילומים: אסותא אשדוד.

לפני כשנה נולד בבית החולים אסותא אשדוד תינוק לאחר מהלך הריון תקין שכלל את כלל הבדיקות והסקירות הנדרשות.  לאחר לידתו נמצא כי כף רגלו השמאלית גדולה משמעותית ובאופן חסר פרופורציה בהשוואה לרגל ימין.  לאחר התייעצות עם רופאים בכירים ממספר בתי חולים, נעשתה האבחנה של תסמונת pros. על פי הספרות הרפואית, השכיחות של התסמונת הינה אחד למיליון, כאשר הגן שנמצא בבדיקה במקרה זה, אף נדיר הרבה יותר.

לאחר שקילת דרכי טיפול שונות, הוחלט בעצה אחת עם ההורים על התערבות כירורגית שמטרתה הקטנת כף הרגל למצב תקין ככל הניתן ולהביא את תפקודה למצב האופטימלי המתאפשר. המשפחה החליטה לעבור את הניתוח בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד והניתוח בוצע ביחידת אורתופדית הילדים בניהולו של ד"ר רון למדן יחד עם מנהלי יחידת כף היד של ביה"ח, ד"ר אורי פרקש ודר' יניב נור. בשל נדירותו של הניתוח, הצוות המנתח התייעץ עם רופאים בכירים בארץ ובעולם עם תכנון מדוקדק של הניתוח על בסיס מראה כף הרגל, הצילומים בדיקת MRI ובדיקות נוספות.

ביום א האחרון, התקיים הניתוח שארך מס' שעות ובמהלכו הוקטנה כף הרגל לממדים שיאפשרו הליכה תקינה ככל הניתן. הניתוח עבר בהצלחה והתינוק התאושש יפה ושוחרר בימים אלו לביתו.

ד"ר רון למדן: "מדובר במקרה נדיר ביותר ולצערנו במקרים דומים, לעיתים, הפתרון הניתן למטופל הינו קטיעה של החלק הפגוע. לשמחתי, המשפחה אשר חקרה את הנושא לעומק ומעורבת בהחלטות ובטיפול, בחרה בגישה של שימור כף הרגל והקטנתה באופן כירורגי.  אומנם צפויה עוד כברת דרך ארוכה וניתוחים נוספים, אך בהחלט ניתן להביט קדימה בסיפוק ובתקווה ששקד יוכל ללכת ולרוץ כמו כל הילדים"

שחר ונדב פוטסמן-קדמון הורי התינוק: "רופאים רבים דיברו אתנו על אפשרות של קטיעה אך אנחנו חיפשנו מקום עם זווית ראייה נוספת. הסתכלות שונה. לאחר התייעצת עם מומחים בארץ ובעולם ולאחר המלצות רבות, החלטנו לנתח אותו בבית החולים אסותא ע"י ד"ר למדן, שגילה לאורך כל הדרך אנושיות, סבלנות  ומקצועיות.  זכינו בילד נדיר ומיוחד, ובשמו ובשם כולנו, אנחנו מבקשים לומר לכל מי שעסק במלאכה: תודה רבה !"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך