תקלות במערכת כרית האוויר ברכב

כרית האוויר נחשבת לאחד מאמצעי הבטיחות החשובים ברכב ומגנה על הנוסעים מפני פגיעה קשה במקרים של תאונות חזיתיות. חשוב לדעת כי מדובר במערכת שלמה המורכבת ממספר חלקים וכי עלולות להיווצר תקלות שונות במערכת שעלולות להשבית את כרית האוויר ובכך למנוע הגנה של הנוסעים ברכב במקרים של תאונה
תמונה freepik

נורת כרית אוויר דולקת

נורת כרית אוויר שנדלקה היא אמצעי בסיסי אשר מאותת לנו כי ישנה בעיה כלשהי במערכת כריות האוויר. התקלה יכולה להיות בכל אחד מחלקי המערכת, אם זה בחיישני המושבים, חיישני זיהוי התאונה, סליל כרית האוויר, מחשב כרית האוויר או בעיה כלשהי במערכת.

תקלה בסליל כרית האוויר

סליל כרית האוויר הוא רכיב דמוי קפיץ שמאפשר את הפעלת המנגנון שמנפח את כרית האוויר לאחר שהוא מקבל את המידע מהחיישן. תקלה בסליל תגרום להשבתה של כרית האוויר ואי הפעלתה במקרה של תאונה. אי לכך יש לבצע החלפה של סליל כרית האוויר במוסך. הסימפטומים של תקלה בסליל הם נורת כרית אוויר שנדלקת, רעש מההגה, צופר שאינו עובד ולחצנים שעל ההגה שאינם נלחצים ועובדים. 

תקלה במחשב כרית האוויר

מחשב כרית האוויר זהו מודול אלקטרוני אשר מבצע עיבוד של עצמת הפגיעה (שזוהתה בחיישן) ונותן את ההוראה להפעלה וניפוח כרית האוויר במידת הצורך. התקלות הנפוצות במחשב זה הן תקלות חשמל, רטיבות וקורוזיה כשהסימן העיקרי לכך הוא הפעלה של נורת האזהרה של כרית האוויר, באמצעות מכשור דיאסנוטיקה במוסך יהיה אפשר לבדוק אם מקור התקלה במחשב.

תקלה הקשורה לחגורות הבטיחות

בחלק מדגמי הרכב נורית כרית האוויר נדלקת (בנוסף לנורת חגורת הבטיחות) במידה ולא חוגרים את חגורת הבטיחות. ייתכן גם שסוגר החגורה אינו מחובר היטב או שהוא תקול ויש צורך להחליפו.

איפוס חיישן כרית אוויר

חיישן כרית האוויר אשר מזהה תאונה הוא זה שמתחיל את פעולות ניפוח כרית האוויר. פעולה זו מתרחשת לרוב במקרה של פגיעה חזיתית ועוצמתית אך לעיתים תאונה קלה יחסית או התנגשות בבאמפרים עלולה להפעיל את חיישן כרית האוויר אך הוא לא התאפס לאחר מכן ולכן נורית האזהרה של כרית האוויר תידלק. במקרה כזה יש לבצע איפוס של החיישן במוסך. כמו כן, יש לדאוג לבצע איפוס של המערכת לאחר התרחשות תאונה אמיתית והפעלה של כריות האוויר, זאת לאחר החלפה של רכיבי המערכת כולל החיישן.

נזקי מים

נזקי מים עלולים ליצור קורוזיה במערכת כריות האוויר, מה שעלול להפעיל את נורת האזהרה של כריות האוויר או לפתוח את הכריות שלא לצורך עקב תקלה בחיישן.

 

טיפול בתקלות בכרית האוויר

 

בכל מקרה של תקלה במערכת כריות האוויר או חשד לתקלה חשוב לפנות לגורם מקצועי המתמחה במערכת על מנת שיאבחן את מקורה ויטפל בה בהקדם. המערכת נבדקת במסגרת הטסט השנתי לרכב כך שאתם עלולים להיכשל בו ולבזבז זמן יקר על תיקון וחזרה למכון בדיקה, אבל חשוב מכך, מערכת תקינה עשויה להציל אתכם במקרה של תאונה מסכנת חיים.

 

המאמר באדיבות קארטרוניק – מעבדת רכב המתמחה בתיקון תקלות במערכת ההיגוי ברכב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך