ברלט, גוזיה או חזיה – עושים סדר בין המונחים

הן אולי פריט הלבוש הפופולארי ביותר אצלנו, הנשים, וכולנו נחשפנו אליו כבר בגילאים הצעירים. הוא תומך בחזה שלנו, הוא מאפשר לנו לנוע בחופשיות מבלי לדאוג לדבר (בהנחה ובחרנו אותו נכון) והוא מוצע לנו במגוון רחב מאד של דגמים ועיצובים

הוא, או – היא, ליתר דיוק, היא החזיה שכולנו מכירות, נערות, נשים צעירות וגם בוגרות. החזיה היא פריט קדום מאד, שמלווה אותנו מזה מאות שנים, שעבר עם הזמן לא מעט שינויים.

עולם שלם נוחות, שחרור ועיצוב – על השינויים שעברה החזיה

לאורך ההיסטוריה עברה, כאמור, החזייה, המוכרת לנו כיום, שינויים רבים והיא מוצעת בשלל של דגמים, ביניהם ברלט למשל, או חזייה עם ברזלים תומכים. יש המתארכים אותה למאה ה-15, אז היא נמצאה בחפירות ארכיאולוגיות קדומות, מה שהופך אותה לפריט עתיק יומין. מאז הפכה החזייה לשימושית מאד בקרב נשים בנות כל הגילאים, בעיקר מאז סוף המאה ה-19, בתחילת המאה העשרים. תחילה, באותן חפירות שהזכרנו קודם לכן, היו דומות החזיות לאלו המוכרות לנו כיום. הן היו מקושטות בתחרה וגם ברקמה ובהמשך הפכו לגדולות ומורגשות יותר. הן ייעודו בשלב הראשון בעיקר לנשים בעלות חזה גדול (היו בנויות כמעין שני שקים גדולים), ואחר כך, מהמאה ה-16 ואילך, פנו לנשים העשירות. בסוף המאה ה-19, כשחיפשו מעצבי הבגדים פתרונות חלופים, מחמיאים וגם נוחים יותר למחוכים, החליטו לפצל את המחוך לשניים, לפריט שתומך בחזה – הלא היא החזיה, ולזה המעצב את המותניים. גם במאה הנוכחית, ובעיקר בעשור האחרון, עברו החזיות מהפכה משמעותית והפכו לפריט שנוח הרבה יותר ולא רק כזה שמחמיא. כיום מוצעות לנשים מגוון נהדר של חזיות, כמו גם גוזיות במידות גדולות, שהן פיתוח ושדרוג של אותה חזייה עם ברזלים,  אך הפעם עם טוויסט שהופך את הגוזיה לפריט לבוש נוח שהרי לגוזיה אין ברזלים כלל!

ברלט, גוזיה? איך קוראים את זה?

אם יש לכן נערות צעירות בבית, סביר ששמעתן לא אחת את המונח גוזיה או אולי שמעתן על הברלט. יחד עם זאת, כשמדברים על גוזיה וברלט מתכוונים למעשה בדיוק לאותו פריט, ולא רק לכזה, המתאים למתבגרות, הצעירות שבחבורה. הברלט, או הגוזיה, הן למעשה חזייה ללא ברזלים, וגם ללא רכיסה מאחור. חזייה זו מגיעה במגוון רחב של אפשרויות וגם עיצובים ויכולה להתאים לנשים בכל המידות, לרבות לנשים בעלות חזה שופע וגדול. הגוזיות של היום מעוצבות בהתאמה מלאה לגזרה הנשית, ובניגוד לאלו המיועדות למתבגרות הלובשות לראשונה חזייה, הן מציעות תמיכה רבה. הן נוחות ללבוש ומגיעות בצבעים מרהיבים ובדוגמאות נהדרות.

כל מה שחדש בתחום הגוזיות

תחום הגוזיות מציע כיום לנו, הנשים, ובדיוק כפי שקורה בעולם החזיות עצמן, מבחר של פתרונות. איכות תפירת הבד היא גבוהה מאד, מה שמבטיח פתרון חזק ועמיד וגם העיצוב מרשים ומיוחד. מעבר לכך, הגוזיות של היום עוטפות כהלכה את החזה, אך מרגישות, בו זמנית, נוחות ומשוחררות מאד. אנו יכולות להתנהל ולנוע אתן בחופשיות מבלי לדאוג לדבר, לצאת ליום עבודה או אפילו לריצה או הליכה מהירה.

איולה, נעים להכיר

המותג הישראלי איולה מציע לנו כיום מבחר נהדר של גוזיות יפות, איכותיות ובעיקר גם נוחות. באתר המותג אפשר למצוא שפע של דגמים ועיצובי גוזיות שלוקחים את כל מה שהכרנו עד היום, צעד אחד קדימה! ליום יום, לאירועים מיוחדים וגם לפעילות גופנית אם נרצה, לכל צורך נוכל למצוא את המענה המתאים.

קשה שלא לשים לב למהפכת החזיות שהחלה לאחרונה, זו שמתמקדת בגוזיות עצמן. שלל של עיצובים מחמיאים, איכות ללא פשרות ודגמים נהדרים שמתאימים לנשים בכל הגילאים, את כל זה ועוד נמצא כיום ללא כל בעיה.

למידע נוסף בקרו באתר: https://ayoola.co.il/

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך