מתלבטים על מלגזה לעסק – כמה טיפים שיעזרו לכם

מלגזה היא רכב מנועי (מנוע חשמלי או דיזל) להעמסת מטענים ולשינועם למרחקים קצרים. יש שני סוגים עיקריים של מלגזות – חשמליות או דיזל, המלגזות נמצאות בשימוש נרחב בכל ענפי התעשייה, הן מסייעות במשימות השוטפות במפעלים, במרלו"גים, במחסנים גדולים ועוד
FREEPIK

מהי מלגזה חשמלית? למי היא מתאימה? איזה מלגזה עונה על הצרכים שלך ולמה כדאי לרכוש מלגזה חשמלית? כל זאת ועוד בכתבה הבאה.

מהי מלגזה חשמלית?

מלגזה היא כלי רכב הפועל על מנוע, היא משמשת להעמסת מטען ולהובלתו למרחק קצר, להרמת ציוד ומטענים במחסנים, לפריקת ולהטענת משאיות ועוד. למלגזה יש זרועות פלדה המוכנסות מתחת למטען והיא נחשבת לציוד חובה במפעלים, בעסקים רבים, ברשתות קמעונאיות ובחברות המחזיקות ומנהלות מרכזים לוגיסטיים ומחסנים.

מלגזות חשמליות הן לרוב קטנות יותר בהשוואה לגודל של מלגזות הדיזל, הן מתאימות למחסנים ולמפעלים מקורים ומוגנים, נוחות לתפעול, חסכוניות, ידידותיות לסביבה ונוחות לתחזוקה. יש מגוון דגמים של מלגזות עם מנוע חשמלי, לכן מומלץ לפנות לחברה מובילה ומוכרת בענף על מנת לקבל ייעוץ מקצועי ולבחור נכון את המלגזה לעסק שלכם.

מה מייחד את המלגזה החשמלית לעומת סוגי מלגזות אחרות?

בהשוואה לסוגי מלגזות אחרים, מלגזה חשמלית מאפשרת למתפעלים אותה לעבוד באופן חכם יותר מבחינת ניצול משאבים וייעודם לאפיקים אחרים. מאחר ומלגזה חשמלית פועלת על בסיס סוללה נטענת ולא על בסיס סולר כמו מלגזות דיזל, השימוש בה נהפך ליותר נוח עבור המלגזן מכיוון שהיא שקטה יותר מאשר מלגזות אחרות, וגם עלות התחזוקה שלה נמוכה מאחר ואין בה מנוע מורכב כמו מנוע דיזל.

המלגזה החשמלית נחשבת לבטיחותית, היא מצוידת במערכת בלימה מתקדמת ואיכותית המאפשרת לבצע בלימת חירום, ועלות התפעול שלה נמוכה יותר לכן היא חסכונית ומוזילה עלויות והוצאות תפעול ועבודה בעסק.

מהם היתרונות והחסרונות של מלגזה חשמלית לעומת מלגזת הדיזל?

  • מלגזה חשמלית מצוידת במנוע חשמלי שקט לכן המלגזן לא סובל מרעשי בזמן העבודה, וגם אחרים לא סובלים מהרעש שלה.
  • המנוע החשמלי ידידותי לסביבה ואינו פולט גזים מזהמים ורעילים העלולים לסכן את העובדים.
  • מינימום תקלות וליקויים בזמן העבודה.
  • מלגזות חשמליות הן קומפקטיות בהשוואה למלגזות דיזל.
  • המלגזה החשמלית מתאימה גם למחסנים ולמפעלים צפופים.
  • עלויות תפעול ותחזוקה נמוכות.

החסרונות העיקריים של מלגזה חשמלית הם:

  • הסוללה הנטענת מספיקה בדרך כלל ל-5 עד 6 שעות עבודה רציפה.
  • יש לדאוג לסוללה רזרבית או להמתין בין הטענה להטענה.
  • המלגזה החשמלית פחות מתאימה לעבודה מחוץ למבנים ולתנאי שטח קשים.

איך לבחור מלגזה חשמלית?

יש מגוון דגמים של מלגזות חשמליות, בתהליך הרכישה עליכם להתייחס לפרמטרים הבאים כדי לקבל החלטה נכונה:

תנאי השטח – המלגזה חייבת להתאים לתנאי השטח וסביבת העבודה במפעל או בעסק שלכם. כדאי לאפיין צרכים ולהתייעץ עם אנשי המקצוע כדי לבחור את המלגזה המתאימה ביותר לעסק שלכם.

מיקום חלל העבודה – האם חלל העבודה נמצא במיקום שמאפשר תפעול מלגזה חשמלית? האם חלל העבודה הוא בית עסק עם מחסן או מפעל לכל דבר ועניין, אשר אמור להיות מותאם לתפעול מלגזה?

 

מאפייני המטענים והמשקלים – חשוב לוודא מראש כי המלגזה מתאימה לסוג, גודל ומשקל המטענים בעסק שלכם. יש מלגזות המסוגלות לשאת ולהרים מטענים של 1.5 עד 5 טון.

היקף השימוש במלגזה – מלגזה חשמלית קונים רק לאחר אפיון צרכים, ויש להתייחס להיקף השימוש בכלי כדי לבחור את הדגם המתאים ביותר לעסק.

כאשר מגיעים לרגע האמת ומחליטים לרכוש מלגזה חשמלית מומלץ לפנות אלינו והמומחים שלנו יסייעו לכם לבחור את המלגזה המקצועית והאיכותית שעומדת בכל הדרישות והצרכים הייחודיים שלכם.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך