סיכום שנת 2021 בכבישי אשדוד: 300 נפגעים בתאונות דרכים

בעמותת אור ירוק מסכמים את שנת 2021 בכבישי אשדוד * על פי הנתונים עולה כי 300 בני אדם נפצעו בעשרת החודשים של 2021, עלייה של 29 נפגעים משנה שעברה ⦿ ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק: "הממשלה הנוכחית חייבת לשנות את סדרי העדיפויות, ולהחזיר את ישראל למגמה חיובית, שמצילה בכל שנה עוד ועוד אנשים ממוות מיותר בכביש"

באור ירוק מסכמים את שנת 2021 בכבישי אשדוד (ינואר-אוקטובר) ומהנתונים עולה כי באשדוד נפגעו בתאונות דרכים כ-300 בני אדם, זאת לעומת 271 שנפגעו בעיר בשנת 2020. מבין הנפגעים בעיר עד חודש נובמבר – ארבעה בני אדם נהרגו. החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש יולי במהלכו נפגעו 37 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

על פי הנתונים, המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת שנת 2021 נהרגו בכל הארץ 359 בני אדם בתאונות דרכים, עליה של 20% בהשוואה לשנה שעברה, הפער הכי גדול בעשור האחרון. 138 מבין ההרוגים מצאו את מותם בתאונות בתחום העירוני ו-219 בדרכים בינעירוניות, 96 נהרגו כהולכי רגל, עליה של 19% בהשוואה לשנה שעברה, 92 נהרגו בתאונה במעורבות רכב כבד, עליה של 24% בהשוואה לשנה שעברה 83 מההרוגים נהרגו כרוכבי אופנוע, עליה של 26% בהשוואה לשנה שעברה, 29 רוכבי אופניים: רגילים (11), חשמליים וקורקינטים (18) נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021 לעומת 26 רוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה – שלושה רוכבים יותר. 57 מההרוגים נהגים צעירים, עליה של 33% בהשוואה לשנה שעברה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים. בכל יום עוד משפחה מצטרפת למשפחת השכול. ילדים, אימהות ואבות, סבתות וסבים. משפחות שלמות שמתפרקות בגלל הקטל בכבישים. שנת 2021 היא מהקטלניות והמדממות בעשור האחרון והיא תוצאה של הזנחה רבת שנים. כולנו מסתובבים ברחובות ובכבישים ומרגישים את חוסר הביטחון והחשש הגדול. כבר נוכחנו לדעת כי כאשר הממשלה משקיעה את התקציבים הנדרשים מספר ההרוגים יורד באופן משמעותי וצער וכאב נחסכים ממשפחות רבות. הממשלה הנוכחית חייבת לשנות את סדרי העדיפויות, להחזיר את הכסף שנלקח בשנים האחרונות כדי להחזיר את ישראל למגמה חיובית, שמצילה בכל שנה עוד ועוד אנשים ממוות מיותר בכביש. זו האחריות והמחויבות של הממשלה הנוכחית וזה מה שהציבור דורש ממנה לבצע".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך