הגבלות הקורונה החדשות נכנסות לתוקף – כל התשובות לשאלות בכתבה

תו ירוק בקניונים, זום לחלק מהתלמידים. כן מחוסן לא מחוסן. כל התשובות לפניכם.

תתרגלו הגבלות הקורונה החדשות נכנסות לתוקף. מבולבלים? אתם לא לבד. "ישראל היום" עושה סדר.

הגבלות הקורונה החדשות יהיו בקניונים, בבתי הספר ובטיסות לחו"ל, עקב התפשטות וריאנט האומיקרון בישראל, שגרמה לעלייה חדה בתחלואה. ההגבלות במערכת החינוך לגבי כיתות ז'-י"ב נכנסות לתוקף כבר היום, ולכיתות א'-ו' רק בעוד שלושה שבועות – בהתאם למצב. ההגבלות על הטסים לחו"ל הן בתוקף עד 29 בדצמבר, אבל ככל הנראה יוארכו בממשלה כבר היום או בימים הקרובים.

קניונים

אני לא מחוסן. האם אוכל להיכנס לשטח קניון סגור החל מעכשיו?

כן, החל מיום שני בבוקר תוכל להיכנס לשטח הקניון לחנויות חיוניות בלבד – כלומר חנויות פארם, חנויות אופטיקה, חנויות למכירת עזרים רפואיים, מרכולים, מכולות או סניפי סופרמרקט.

מי שמחוסן ויציג תו ירוק, או שיציג בדיקה, יוכל להיכנס לשאר החנויות. הקניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של אדם אחד בכל 15 מטרים, ובחנויות החיוניות על פי יחס של אדם אחד בכל שבעה מטרים.

אילו חנויות יופעלו במסגרת התו הירוק?

כל החנויות בקניון, מלבד החנויות החיוניות שהוזכרו. כך למשל, לכל חנויות האופנה, בתי הקפה והמסעדות יהיה צורך בתו ירוק. מדובר בכניסה לחנויות ששטחן גדול מ-100 מ"ר, והכניסה אליהן, כאמור, תצריך תו ירוק, הן במתחמים פתוחים, הן בקניונים והן במתחמי קניות סגורים. חובת התו הירוק תחול גם על העובדים בחנויות אלו.

מה הם ההבדלים בין ההנחיות במתחמי ההסעדה בקניונים לבין מה שהיה עד עכשיו?

כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בהצגת תו ירוק בלבד. עד כה, בשטח החיצוני של המסעדות היה ניתן לשבת לפי התו הסגול, ובשטח הפנימי לפי התו הירוק. כעת, כל המתחם של ההסעדה והמזון המהיר בקניונים יפעל לפי התו הירוק.

האם יהיה ניתן לשבת במתחמי המזון המהיר בתוך קניונים?

לא. דוכני המזון בקניונים ייתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה אלא איסוף עצמי בלבד.

בתי ספר

איך נקבע מי לומד בכיתה ומי לומד בזום?

על פי ההחלטה, כיתות א'-י"ב ביישובים אדומים וכתומים – שבהן היקף התלמידים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה יעמוד על 70% לפחות – ילמדו באופן פרונטלי. כיתות שהיקף ההתחסנות בהן נמוך מ־70% ילמדו באופן מקוון, בזום. ההחלטה תוחל בחטיבות הביניים ובתיכונים (כיתות ז'-י"ב) באופן מיידי. הדבר נכון גם לבתי הספר היסודיים (כיתות א'-ו'), שם ההחלטה תיכנס לתוקף החל מעוד שלושה שבועות.

כיצד אדע מה צבע הרשות שבה אני מתגורר?

משרד הבריאות מפרסם מדי שבוע בימי רביעי את רשימת היישובים העדכנית לפי צבעי הרמזור, כאשר הרשימה נכנסת לפועל החל מיום ראשון, למשך שבוע ימים.

כיצד ניתן לדעת אם יש 70% פטורי בידוד בבית הספר שבו לומד ילדי?

משרד החינוך משקף את הנתונים למנהל בית ספר, והוא מודיע לתלמידים על אודות מתכונת הלימודים בכל מוסד.

מה קורה עם תלמידי החינוך המיוחד והנוער בסיכון ברשויות המוגדרות אדומות וכתומות?

מסגרות חינוך מיוחד ונוער נושר ובסיכון ממשיכות ללמוד כרגיל, באופן פיזי, בתוך מוסדות החינוך.

מה עם ילדי הגנים והצהרונים בערים המוגדרות כתומות ואדומות?

הם ממשיכים ללמוד כרגיל ובאופן פיזי בגנים.

האם יש הגבלה על מעבר בין צבעי רמזור – תלמיד שעובר מרשות אדומה לרשות ירוקה, למשל?

אין הגבלה על כניסה, יציאה ומעבר של תלמידים וצוותי חינוך בין אזורי הרמזור השונים.

טיסות

לאן מותר או אסור לטוס?

כרגע יש כ-70 מדינות שמוגדרות אדומות, שהבולטות שבהן הן ארה"ב, גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה וקנדה. מדינות בולטות שמוגדרות כתומות הן תאילנד, רומניה, המלדיביים, צ'כיה, אוסטריה ועוד, ואליהן מותר לטוס בלי אישור של ועדת חריגים, אך מחוסנים צריכים להיכנס לבידוד קצר של שלושה ימים עם שתי בדיקות בחזרה לארץ.

ומה עם מי שנמצא כבר במדינה אדומה?

כל מי שחוזר ממדינה אדומה מחויב בבידוד מלא של שבוע, בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות. מחוסנים ומחלימים יכולים להתחיל את הבידוד בבית. מי שלא מוגדר מחוסן או מחלים מחויב להתחיל את הבידוד במלונית, עד שתתקבל תשובה שלילית מהבדיקה בנתב"ג, ואז יורשה לעבור לבידוד ביתי. כדי לעבור לבידוד ביתי, כולם מחויבים להוריד את היישומון "הסכמון".

עד מתי התקנות תקפות?

ההגבלות הנוכחיות על הטסים תקפות עד 29 בדצמבר. בתחילת השבוע, אולי אף היום, צפוי להתקיים דיון בממשלה שבו יחליטו אם להאריך או להקל את ההגבלות הנוכחיות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך