האיש שלנו במיס יוניברס

ביום ראשון שעבר צעד מרק שארל אטיאס, 66, או כמו שאתם מכירים אותו "כמרקו ממרקו", באזור בימת מיס יוניברס באילת. מרקו ליווה במשך 20 יום, ממרוקו עד לתחרות בארץ את מיס מרוקו – קאוטר בן חלימה, 23, שנחשבה למועמדת בולטת. מרקו היה כל כך צמוד אליה שאפילו מנע ממחזרים לגשת אליה. מרקו: "היא קראה לי המלאך השומר שלה". מרקו שהיה לצידה בכל דבר מתרגום ועד הבאת השמלה ודברי הזהב שלה ממרוקו, התאכזב כשסיימה במקום ה-22: "היא הייתה אחת היפות שם, הייתה צריכה לסיים מינימום בחמישייה הראשונה". הוא מספר איך אשדוד פספסה את הביקור של מרקו ומיס מרוקו?
מרקו ומיס מרוקו.

כולם שאלו את קאוטר בן חלימה מי זה שלידה כל הזמן. מי זה שבכל צעד מדריך ומתרגם לה, אומר לה מה הפרשנות הישראלית של כל דבר ואפילו מונע לא פעם ממחזרים והמעריצים להגיע לאזור שלה. בן חלימה, בת ה-23, היא לא אחרת מאשר מיס מרוקו שייצגה את מרוקו בתחרות מיס יוניברס ונחשבה למועמדת בולטת, בתחרות שנערכה לפני כשבועיים בישראל.

אז אנחנו נגיד להם מי זה האיש שהיה כל הזמן לצידה. זה מרק שארל אטיאס מאשדוד, או כמו שאתם מכירים אותו  בשם "מרוקו ממרוקו" שלנו. מרק, 66, הפך להיות הנציג של אשדוד במיס יוניברס, ועוד אחד כזה שאי אפשר היה להתעלם ממנו.

: מיס מרוקו , קאוטר בן חלימה

מרקו ומרוקו זה "רומן" ארוך. הוא יליד מרוקו ועלה לארץ לבד מקזבלנקה כשהיה בן 17. כולם הכירו אותו באשדוד כ"מרקו ממרוקו" ומאז הכינוי הזה הפך למעשה לשם "האמתי" שלו. משנת 73 הוא כבר התחיל לעשות עסקים במרוקו עד היום. מרקו ביקר כבר כמעט 50 פעמים במרוקו והפך לאחד האנשים המוכרים ביותר, כולל עד הרמות הקרובות למלך. זה גם מה שהביא אותו לתחרות, כמתרגם וכמלווה הרשמי של מיס מרוקו בתחרות מיס יוניברס שנערכה באילת.

אנשי עסקים במרוקו ביניהם משפחת בנני (בעלי חברת אזבן קוסמטיקס) שהם חברים קרובים של מרקו, קיבלו על עצמם את החסות למתחרה המרוקאית קאוטר בן חלימה ממרקש. הראשון שהם חשבו עליו הוא מרק שארל אטיאס מיודעם. הם ביקשו שילווה את המתחרה שלהם פה בישראל. במשך 20 יום הוא היה צמוד אליה על קו מרוקו ישראל והיה האיש שלה כאן.

מרקו מספר: "נסעתי למרוקו לפני כחודש ונפגשתי עם קאוטר ומשפחת בנני, במלון פארח בקזבלנקה, מלון של 5 כוכבים. מאותו הרגע הייתי איתה כל הזמן. תשעה ימים לפני התחרות הגיעה קאוטר ונותני החסות משפחת בנני לישראל". ואיפה מרקו אתם שואלים? הוא נשאר במרוקו. למה? כי היה חייב להביא את השמלה והאקססוריז של בן חלימה לישראל, מטלה שכמעט מנעה ממנו להגיע לארץ לתחרות.

הוא מספר על הכמעט תקלה שהייתה מונעת ממנו את החזרה לישראל אל בן חלימה. "נשארתי במרוקו כדי לחכות לשמלה והזהב של האקססרויז כולל הכתר ותכשיטים נוספים, שאמא שלה הייתה צריכה להביא לי. היה מדובר במזוודה של 30 קילו זהב. הבעיה הייתה שלא היו טיסות מחוץ למרוקו בגלל הקורונה והיה חשש שאשאר שם".

ומה עשית?

"התקשרתי לקונסול המרוקאי בישראל ולקונסוליה הישראלית ברבט, לסגן הקונסול. הסברתי את הבעיה, שאני חייב לטוס לתחרות מיס עולם כמלווה שלה. הצליחו להכניס אותי לטיסה האחרונה בדקה ה-90 לישראל". מרקו הגיע ארבעה ימים אחרי קאוטר והיה צמוד אליה באילת. "היינו במלון וחיכינו לערב הגדול. היא הייתה מאה אחוז מכל הבחינות והייתי היחיד באולם של 2500 עם תרבוש גלביה ודגל מרוקו".

מרקו ונותני החסות המרוקאים של מיס מרוקו.

התחרות עצמה נפתחה באופן רשמי ביום שישי בערב ה-10 בדצמבר, אז פגשו השופטות – ובהן רינה מור, מיס יוניברס הישראלית הראשונה והיחידה, ואדריאנה לימה, דוגמנית על – את המתמודדות, ודירגו אותן. בערב זה הוצגו שמלות הערב, בגדי הים השמלות הלאומיות, שבו המשתתפות לובשות שמלה בהשראת המדינה שאותה הן מייצגות, כך גם מיס מרוקו. בשלב הזה צפו 5 מיליון צופים באמצעות הרשתות החברתיות בתחרות. גם את מרקו ראו.

ספר איזו רכילות שהיא אמרה לך, מיס מרוקו

"היא נדהמה מהארץ. היא רוצה לחזור לכאן. אמרה שזו ארץ מאוד מפותחת עם אנשים מאוד חמים. אמרה שלא ידעה שכל כך אוהבים את המרוקאים ואת המדינה שלה. כל אחד שידע שהיא מרוקאית סיפר לה את סיפור חייו ומאין הגיע ממרוקו או מאיפה הגיעה המשפחה".

הבנתי שהייתה מעומדת בולטת באיזה מקום היא סיימה?

"22 מתוך 80 מדינות"

קצת מאכזב לא?

"מאכזב מאוד כי היא הייתה צריכה להיות מינימום בחמישייה הראשונה".

אבל אתה לא אובייקטיבי

"אין מה להגיד, נכון שאני מרוקאי, אבל היא הייתה באמת הייתה אחת היפות שם. אחת המדהימות. מדברת כמה שפות, מנגנת על פסנתר, הייתה לה נוכחות".

מרקו עם מיס פינלנד ונורבגיה.

מרקו היה "הצל" של בן חלימה. מה זה "צל" עד כדי כך שבמסיבה שלאחר התחרות, הוא מנע מכמה אנשים להגיע אליה בכדי לנסות לדבר אתה, כולל ביניהם לא מעט מחזרים שניסו לבקש ממנה את הטלפון שלה.

מרקו: "במסיבה הזו ניסו להתחיל אתה המון המון אנשים. אנשים לא יכול להגיד אם זה 20 או שלושים. ניסו לקחת ממנה את הטלפון ואני צמוד אליה. לא נתתי לאף אחד להתקרב".

אחרי כל זה, איך לא הבאת את מיס מרוקו לאשדוד?

"רציתי להביא אותה. הייתי מת להביא אותה ביום רביעי או חמישי לאשדוד, אבל אמרו לי שיחיאל לא בלשכה כשהתקשרתי לתאם. חבל מאוד. אבל היא תבוא אני מבטיח לך".

איך נפרדתם, הייתה פרידה קשה?

"מה אגיד לך. תאמין לי קשה מאוד. היא נהדרת. התחבקנו התנשקנו ובאמת היא אמרה לי  "אתה המלאך השומר שלי". כשייפתחו את השמים במרוקו ובארץ היא תבוא שוב. בעזרת השם אנחנו גם יוצאים עם האנדלוסית ולהופיע ברבט ובקזבלנקה בפברואר והיא תבוא לראות אותנו שם. אפילו אמיל זריהן מהאנדלוסית של אשדוד שר לה והבטיח שישיר לה גם במרוקו".

קאוטר ממרוקו ברגע של קפה ישראלי.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך