עורך דין צווארון לבן

המושג עבירות צווארון לבן איננו מושג משפטי רשמי אשר מופיע בחוק הפלילי באופן מפורש. יחד עם זאת, לא מעט אנשים שמעו עליו. על אף שכיחות המושג בכלי התקשורת השונים, רבים אינם יודעים מהן בדיוק עבירות צווארון לבן
תמונה: FREEPIK

מהם המאפיינים של העבירות הללו ומהו תפקידו של עורך דין  צווארון לבן. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות עורך דין מעין זה ואודות העבירות המדוברת.

מהן עבירות צווארון לבן?

חשוב להדגיש כי מבחינת החוק עבירות צווארון לבן הן עבירות פליליות לכל דבר ועניין. בחוק אין הפרדה בין עבירות צווארון לבן לבין עבירות שאינן כאלה. מדובר בהפרדה שהיא חברתית בעיקרה. יחד עם זאת, ישנם הבדלים מסוימים בפועל. עבירות צווארון לבן הן לרטוב עבירות כלכליות אשר אלימות לא מעורבת בהן ומבצעי העברה אינם  אנשים שיש להם פרופיל עברייני כלשהו. ניתן לומר עי העומדים לדין בגין העבירות הללו לא פעם הם אנשים נורמטיביים לחלוטין.

בין עבירות צווארון לבן ניתן למצוא: עבירות מס שכוללות הוצאת חשבוניות פיקטיביות, עבירות הלבנת הון, עבירות ניירות ערך ושוק ההון, עבירות מתחום הביטוח והבנקאות, עבירות מרמה ושוחד ועוד. המאפיינים של העבירות הללו הן: מדובר על עבירות ששייכות כולן לעולם האזרחי- מסחרי, אך יש להן גם שייכות לעולם הפלילי. העבירות הללו לא מלוות באלימות פיזית, מבצע העבירה יהיה רחוק בדרך כלל מהפרופיל הדמיוני של עבריין. לרוב יהיה מדובר על אנשים משכילים ונורמטיביים אשר עובדים בארגונים גדולים ומסודרים, כמו בכל עבירה פלילית גם בעבירה המדוברת אי ידיעת החוק לא פותרת מעונש. עם זאת, בעוד שרוב העבירות הפליליות הן די ברורות ומבטאות אמות מוסר מקובלות בציבור, עבירות צווארון לבן הן פעמים רבות פחות ידועות ומובנות מאליהן וכך בעצם נוצר מצב שבו אדם נורמטיבי יכול לעבור בשוגג על עבירת צווארון לבן. עורך דין צווארון לבן הוא קריטי עבור ייצוג וליווי בעבירות צווארון לבן שכן, מדובר על עבירות שהעונש בצידן עלול להיות קשה.

מה תפקידו של עורך דין צווארון לבן?

המאפיין הראשון של עבירות צווארון לבן שהזכרנו בסעיף הקודם הוא השילוב הייחודי בין המשפט האזרחי- מסחרי לבין המשפט הפלילי, כפועל יוצא ישיר מכך על  עורך דין צווארון לבן המייצג אנשים בעבירות הללו להיות בקיא הן במשפט הפלילי והן במשפט האזרחי מסחרי. למעשה ניתן לומר כי התפקיד שלך עורך דין  צווארון  לבן מתחלק ללפני מעשה ולאחר מעשה.

עורך דין צווארון לבן אשר מלווה לקוח מסוים או מקום עבודה יודע להדריך מראש את הלקוח או מקום העבודה כיצד להימנע מביצוע עבירות מעין אלה. מדובר על תפקיד חשוב מאוד שמסייע לא פעם בהטמעת נורמות ניהוליות הולמות וכן ביצירת תוכניות אכיפה בתוך הארגון.

 תפקידו של עורך דין מעין זה לאחר מעשה הוא ליווי של החשוד או הנאשם במהלך ההליך המשפטי המתנהל נגדו. גם התפקיד המדובר מתחלק למספר תפקידים בהתאם לשלבי ההליך לרבות ייצוג בשלב החקירה, שלב הגשת כתב האישום, שלב המשפט ועוד. המטרה של עורך הדין היא להוציא את הנאשם עם עונש מינימלי ביותר בהתאם לעברה שביצע.

מאמר זה נכתב על ידי עמית זיו, לעורך דין עמית זיו יש ניסיון של למעלה מעשור בתחום עבירות מס וניירות ערך.

הייצוג של משרד עורך דין עמית זיו מתבסס על התמחות ייחודית בפקודת מס הכנסה, חוק מע"מ וחוק ני"ע, לצד חוקי איסור הלבנת הון וסעיפים רלוונטיים מתוך חוק העונשין.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 076-5384304.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך