איך מאירים את חדר השינה בסטייל?

ממלכת השינה היא אחד החללים האהובים בבית הזוכה לפרשנויות עיצוביות ולמקום של כבוד בסביבת המגורים. האור משחק תפקיד חשוב ביצירת האווירה המבוקשת בחדר השינה ויכול להשפיע על התחושה והאנרגיות בחלל. כיצד מתכננים תאורה לחדר השינה ובוחרים את גופי התאורה האולטימטיביים?
תמונות: קרני תכלת

השלישייה המובילה לחדר השינה
ההארה של חדר השינה מבוססת על 3 יסודות של תאורה: תאורת עילית מקיפה, שקובעת את הטון ומאירה שטח רחב ככל שניתן. תאורה תכליתית מכוונת מטרה המיועדת להארה של אזורים ספציפיים ואסטרטגיים כמו מנורות לילה לשידות הצמודות למיטה ותאורת מבטא והדגשה אשר נועדה להאיר פריטים מיוחדים – יצירות אמנות, פסלים, תבליטים בקונסולה, חלון דקורטיבי.
חשוב מאוד לבחור נציגות לכל סוג של תאורה על מנת ליהנות מאפקט משולש ומשמעותי בחדר ולכוון את התאורה לפי העצימות המבוקשת בהתאם לתרחישי התאורה הנבחרים. אגב, שימוש בדימר לצרכי עמעום וויסות האור יצור איזון קסום בחלל בכל רגע נתון כשממעוניינים באור מקסימלי או באור עמום להשגת אווירה אינטימית יותר.
אזורי תאורה בחדר השינה והכוכב LED
נהוג גם ליצור מספר מוקדי תאורה נבחרים בחלל. למשל, תאורה ליד המיטה שמתפקדת לרוב כאמצעי לשיפור הקריאה כאשר חשוב לבחור באור רך ונעים וכדי ליצור איזון מומלץ להתקין שתי מנורות משני צדי המיטה ואזור הארה של מרכז המיטה כשנהוג להשתמש בגוף תאורה גדול יחסית משתלשל או בעל זרועות הניתנות לכוונון. 
מומלץ לבחור תאורת LED לחדר השינה: ה-LED בעל מאפיינים ויתרונות משמעותיים מבחינת הפצת אור נעים, עמידות גבוהה של הגופים בפני תנאי מזג האוויר המשתנים וחסכוניות אנרגטית ארוכת טווח.
בכל הנוגע בבחירת מנורות לחדר השינה, יש להתייחס גם לגודל כל גוף ואורכו כך שלא יחסום את טווח התנועה וכן לוודא שיש מרווח מספק בין קצהו התחתון של הגוף לקצה המיטה. 

גופים מסוגננים שמוסיפים את הטאץ' המבוקש
אפשר ליהנות מנבחרת מרשימה של מנורות לחדר שינה במגוון סגנונות, כך שניתן לבחור את הגופים שיתמזגו בהרמוניה על רקע הסגנון השולט בחלל. מנורות וינטאג' לחדר שינה בשיק וינטאג', מנורות מודרניות בסגנון תעשייתי לחדרים בעיצוב מתוחכם.
התייחסות מרעננת היא להשתמש במנורות כדי להוסיף נגיעה של קסם וססגוניות לחלל – גוף בגוון עז מנוגד לרקע הפסטורלי של גוונים בהירים של החלל. לחללים קטנים יותר יוכלו להתאים גם מנורות צמודות תקרה או שקועות תקרה או מנורות שניתן להטמיע באחד הקירות כך שהאור ייראה אך הגוף עצמו יישמר סמוי.
נסו למצוא קשר עיצובי אפשרי על מנת לשמור על אחידות בין מראה הגוף למראה הרהיטים בחדר: דוגמאות של פרחים, צורות גיאומטריות וכל מוטיב או אלמנט שיצרו את החיבור המבוקש.
אפשר לייצו המשכיות וויזואלית גם בבחירת גופים ליניאריים שממשיכים את קווי המתאר של החדר או להפך, לבחור גופים מעוגלים וזורמים ש"ישברו" את המראה הליניארי. 

אל תתפשרו על מנורות איכותיות ועמידות בחזות מושכת שיוסיפו אור ויפיחו חיים בחדר השינה. להתרשמות מהדגמים המובילים, היכנסו לקטלוג מנורות באתר קרני תכלת – בית לגופי תאורה בינלאומיים. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך