דוח המשרד לביטחון פנים: אשדוד עיר בטוחה לתושביה

דוח ביקורת שקיימו נציגי המשרד לביטחון פנים בחודש נובמבר 2021 במוקד רואה באשדוד מעניק לו ציון גבוה במיוחד – 95, תוך ציון הישגים בולטים בכל הקשור לביטחון התושב במרחב הציבורי. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "עיריית אשדוד פועלת ומחויבת לביטחון תושביה". סך הכל טופלו במוקד כ-3,000 אירועים בשנת 2021.

הביקורת שערכו אנשי המשרד ב"מוקד רואה" של עיריית אשדוד העניקה לו ציון 95 והעלתה כי זמן התגובה לאירועים מהיר מאוד בחירום ובשגרה, והדאגה לתושב במרחב הציבורי מתקיימת 24/7. התקדמות בעבודות במוקד החדש: יהפכו אותו למתקדם בישראל.
באשדוד הוחמאו מהציון והביקורת החיובית, וציינו כי נמשכות בשיא המרץ העבודות על המוקד החדש שיחד עם מוקד רואה יהפכו על פי מנהל המוקד העירוני, דוד דבש, למתקדם ביותר בישראל ואף במזרח התיכון.

ד"ר יחיאל לסרי. "מחויב לביטחון".

אחד הדגשים המרכזיים של ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי לאורך שנים היה להגביר את תחושת הביטחון האישי של התושבים, תוך חיבור אגף הביטחון, המוקד העירוני ומחלקת המחשוב. החל מ-2012, עם הוצאת מוקד רואה לדרך, נוספו מאות מצלמות מתקדמות הפועלות ביעילות שיא גם בלילה. המצלמות מחוברות לעמדות צפייה המאפשרות קבלת החלטות מהירה ויעילה על סמך איגום הנתונים מהשטח, וכך נוצר מוקד יעיל וחכם באמצעות פריסת אמצעים טכנולוגיים שמעניקים לאזרח ביטחון שוטף היודעים גם לזהות את מבצע העבירה.

ב-2021 התמודד המוקד גם עם סבב הלחימה "שומר החומות" שכלל מעל 250 טילים לעבר אשדוד, לצד תאונות דרכים, תגובה מהירה למקרי אלימות במרחב הציבורי, אירועים מצילי חיים כמו טביעה, איתור אדם חשוד, נעדרים, איתור מזהמים, השלכת פסולת ועוד. סך הכל טופלו במוקד כ-3,000 אירועים בשנה המסתיימת כעת, והתקבלו בו 180 אלף שיחות.

מנהל מוקד 106 באשדוד

בביקורת של המשרד לביטחון פנים נבדקו כל הנקודות המשמעותיות לתפעול המוקד וייעודו, ונמצא כי ישנה השקעה ממשית בביטחון לתושבים. המוקד הציג תגובה מהירה לאירועים, מניעה של מפגעים במרחב הציבורי וסיוע אפקטיבי למשטרת ישראל.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "עיריית אשדוד פועלת ומחויבת לביטחון תושביה, ומוקד רואה יחד עם כל הגורמים השותפים לו הם חוד החנית בהשגת המטרה. הדוח של המשרד לביטחון פנים מחמיא לנו, אך אין בכוונתנו לנוח על זרי הדפנה ונמשיך להשתפר כדי לתת ביטחון לתושבים לאורך כל שעות היממה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך