"נמל הדרום" יקבל היתר הפעלה כבר בימים הקרובים

נמל הדרום באשדוד, שיופעל על ידי חברת TIL השוויצרית, החל לפעול באופן חלקי כבר לפי ארבעה חודשים, וכעת צפוי לקבל אישור ממשלתי רשמי לפתיחתו.
צילום: אבי רוקח.

הנה זה קורה. אם לא יהיו הפתעות נוספות, בימים הקרובים תחל פעילותו הרשמית של נמל הדרום, שיופעל על ידי חברת TIL השוויצרית שבשליטת MSC — חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם.

מל הדרום פרוס על שטח של 640 דונם, אורך רציף הפעילות שלו הוא 800 מטר, ועומק המים ברציף עומד 17.3 מטר — מה שמאפשר עגינה של אוניות מכולה ענקיות. בשונה מהנמלים הממשלתיים הקיימים, מנופי נמל הדרום אוטומטיים למחצה, והמפעילים יושבים בחדר בקרה ולא על הכלים עצמם. הנמל מעסיק כרגע כ־70 עובדים ללא ניסיון נמלי קודם, רובם מאזור אשדוד רבתי. הנמל שואף להעסיק בשיא פעילותו מעל 350 עובדים.

הנמל החל לפעול באופן חלקי כבר לפני ארבעה חודשים, ובזמן הזה העמיס כ־20 אלף TEU (יחידות מידה של נפח מכולות) של מכולות ריקות לאוניות,  מה שצפוי להשתנות כעת הוא שהנמל יוכרז כאופרטיבי ויקבל כתב הסמכה ממשלתי מרשות הספנות והנמלים. הנמל היה צריך לקבל את כתב ההסמכה כבר בחודש שעבר, וזה לא קרה מפני שחברת נמלי ישראל והחברה המפעילה היו במו"מ על פוליסת הביטוח לנמל.

פעילות מסחרית מלאה הכוללת יבוא ויצוא של מכולות צפויה להתרחש רק ברבעון הראשון של 2022. בנמל מעריכים כי יגיעו למוכנות מלאה באמצע 2022. בשלב זה הנמל יפעיל רק רציפים לטעינה ופריקה של מכולות, וזאת מפני שהמדינה מסרבת לאפשר לחברה להתרחב גם לסקטור המטען הכללי או יבוא הרכב. לנמל החדש אין עדיין הסכמים חתומים עם קווי ספנות, אבל הוא צפוי להפוך לנמל המרכזי בישראל של חברת MSC.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך