השקט שלפני הסערה? מה מתכננים ארגוני הפשיעה באשדוד

לאחר תקופה ארוכה שבה דיווחנו על מטענים, רימונים, הצתות וניסיונות חיסול, נראה כי באשדוד העניינים נרגעו ⦿ המשטרה פעלה מאחורי הקלעים, הפעילה עד מדינה והדבר הוביל לשקט בגזרה למרות היריבויות המרות בין הארגונים ⦿ עיתון המגזין יצא בעקבות קבוצות הפשיעה בעיר אשדוד ובדק מה הסטטוס שלהם בימים אלה, מה הסיבות לשקט והאם השקט הזה הוא טעות אופטית בלבד
פס של אין מעבר

אחרי תקופה דיי ארוכה של יריבויות פליליות, מטענים, רימונים וניסיונות חיסול, נדמה שהעיר אשדוד חווה שקט יחסי בחודש האחרון ורגיעה משמעותית בניסיונות הפגיעה של ארגוני הפשיעה אחד בשני. נתון זה מגיע דווקא כששני ראשי ארגוני הפשיעה שלום דומרני ובני שלמה, השתחררו לאחר מאסרים ממושכים ובמשטרה וברחוב העברייני היו בטוחים ששחרורם יבעיר עוד יותר את השטח, מה שלא קורה עד עכשיו ולאו דווקא בגלל שהשניים חזרו בתשובה. היריבות הגדולה שגררה מטענים ויריות רבות ברחבי העיר, הייתה דווקא בין מי שמכונים הכנופיה הגרוזינית, למאפיה הרוסית בהנהגתו של מיכאל (מישה) טנסקי יריבות שאת תחילתה וסיבותיה הבאנו בחשיפה בלעדית בעיתון המגזין. מעצרם של טנסקי וחבריו בעקבות עד מדינה מתוך הארגון שלהם, הוביל לשקט יחסי בגזרה הזאת והשאלה הגדולה האם מדובר בשקט שלפני הסערה?!

ניידת משטרה על המדרכה

האחים אלירן ויניב חובלאשוילי (חובה)
האחים אלירן ויניב חובלאשוילי (חובה) מוכרים ככוח פשיעה משמעותי בעיר, כשעוד בילדותם הסתבכו בשלל פרשיות שונות. האחים ידועים ככריזמטים, אנשי ביצוע ופרילנסרים שלא משויכים לארגון כזה או אחר. באמתחתם הרשעות בשלל מקרים כשבין היתר הם היו חשודים במספר ניסיונות לרצח, סחיטה באיומים ואחזקת אמצעי אמל"ח. גורם בכיר בימ"ר מרכז טוען שהאמון והכבוד ההדדי בין האחים, הוא זה שמצליח להניע את הארגון שלהם קדימה בימים שכמעט מתוך כל ארגון פשיעה צמח עד מדינה. בימים אלה עצורים השניים בתיק סחיטה באיומים כאשר האח הצעיר יותר יניב שוחרר למעצר בית מחוץ לאשדוד בעוד אלירן עדיין בין כותלי הכלא, והשניים מחכים להכרעת הדין בעניינם.

בכתב האישום כנגדם טוענת המשטרה כי השניים חברו לאיסמעיל ג'רושי בנו של כמאל ג'רושי מבכירי משפחת הפשע, בסחיטת ח.א בעל חברת נקיון בעיר. על פי כתב האישום ג'רושי הצעיר כעס על כך שהמתלונן שילם כסף ליריב של המשפחה וביקש ממנו בתמורה 700 אלף ₪. עוד עולה מכתב האישום, כי במהלך חודש אוגוסט הצטרפו למסכת האיומים והסחיטה גם האחים חובלאשוילי, מטעמו ובשליחותו של ג'רושי. לפי כתב האישום, אלירן התקשר לקורבן ודרש להיפגש איתו במטרה לגשר בינו לבין ג'רושי, והקורבן נדרש להגיע למסעדה מוכרת באשדוד.
מחקירת הימ"ר עלה כי בהמשך היו האחים בקשר טלפוני עם הקורבן ודחקו בו לשלם. בהמשך נטען כי האחים הציבו לקורבן אולטימטום, לפיו עליו לשלם לג'רושי את סכומי הכסף המבוקשים עד 2 בספטמבר. אלירן, כך נטען, אמר: "תתחיל להזרים, תראה נכונות, שמע לאחיך… אכלתי אתך כבר את זה, אז אל תהיה חכמולוג… מחפש הרפתקאות, תאמין לי… אל תיכנס, אל תיכנס לכותרות הראשיות אח שלי. תעצור את הדיבובים האלה… עד יום חמישי אח שלי ואמרתי לך, תעשה את זה, הבנת? ואני כבר לא ארחיב, אני לא אכנס אתך לתוך זה, זה כבר שלך, תעשה מה שאתה רוצה… לא מוכן לשמוע אפילו לא על עוד יום. יום חמישי אתה בא אתו". האחים כך נטען הבהירו לקורבן כי ג'רושי "הוא בן אדם שלא מספר סיפורים", שמעולם לא ראו את ג'רושי כל כך עצבני, ושאם הקורבן לא יעשה כדרישתו של ג'רושי, עדיף לו לעזוב עם בני משפחתו את ביתו, כדי שלא "יקבל צרור או רימון על הבית". סנגוריהם של האחים טוענים מצידם שהשניים ניסו בסך הכל ליישב את הסכסוך ולעזור למתלונן וכתוצאה מכך הסתבכו בתיק אליו הם לא קשורים. גורמים עבריינים בעיר אשדוד הביעו תדהמה מכך שח.א התלונן כנגד איסמעיל ג'רושי והאחים חובלאשוילי כשהוא מצידו עזב את העיר ומאובטח 24/7 ע"י הימ"ר, והשאלה הגדולה האם הסיפור הזה יסתיים בשקט או שמא הכתובת על הקיר?!

אסיר אזוק באזיקים

הכנופיה הגרוזינית
הכנופיה הגרוזינית אותם מנהיגים אייל נגר, אלירן חובב ודודו בוטראשוילי עוסקת בכל תחומי הפשיעה ומשויכת ארגונית לבני שלמה. אייל נגר נחשב כאיש הכספים של בני שלמה והיה חשוד במספר ניסיונות חיסול בין היתר זה של האחים לביא יריביו מרחובות. אלירן חובב, מרצה 3 שנות מאסר בתיק פרשת הירי ממנו נפגע נער 16 וגם באמתחתו הרשעות רבות בתיקי אלימות ואמל"ח. כיום מצויה הכנופיה הגרוזינית בסכסוך דמים עם המאפיה הרוסית. סכסוך שבשיאו הוביל כל לילה לאירוע פלילי אחר וניסיונות חיסול הדדיים, שנעצרו כעת עם מעצרם של אנשי המאפיה הרוסית בתיק סחיטה ואלימות. חוץ מהסכסוך המר עם "הרוסים" נוצרה להם "בעיה" נוספת עם שחרורו של יריבו המר של בני שלמה אליו הם משויכים, שלום דומרני. דומרני על פי כל ההערכות ירצה להחזיר לידיו את השליטה באשדוד שאבדה לו בשנותיו הרבות בכלא לאחר שאנשי המאפיה הגרוזינית לטענת המשטרה השתלטו על נתחים גדולים מאוד משוק ההלוואות בריבית, הסמים וההימורים, גם הכנופיה הגרוזינית נחשבת בקשרים הדוקים עם בכירים במשפחת הפשע ג'רושי בעיקר לאור הקרבה הגדולה בין בני שלמה לבני משפחת הפשע. בינתיים בגזרה זו של הסכסוך עם דומרני הכל שקט ועל השאלה האם דומרני מתאקלם כרגע ותכף יחזור לפעול או שהוא ישאיר את העניינים על כנם, נדמה שהתשובה ברורה.

המאפיה הרוסית

המאפיה הרוסית בהנהגתו של מישה טנסקי נחשבת לארגון אכזרי וחסר מעצורים, טנסקי וחבריו הגיעו לאשדוד לפני כ-3 שנים מהעיר ב"ש וניסו להשתלט על שוק ההימורים המקומי המגלגל מיליונים. הם החלו להפעיל דירות של הימורים וגם הימורים באינטרנט – שם נתנו אשראי בסכומים הזויים לאנשים פשוטים שלעולם לא יצליחו לגייס סכומים כאלה, לאחר שאותו חייב לא הצליח לשלם הם היו סוחטים אותו באלימות קשה ואכזרית והרבה חייבים נאלצו לברוח מביתם. בחודשים האחרונים הם עסוקים בסכסוך המר עם הכנופיה הגרוזינית כשהם מגייסים אנשי ביצוע מאוקראינה שיעשו עבורם את העבודה. הנפילה שלהם הגיעה דווקא מתוך הארגון שלהם כשחבר מהארגון הפך לעד מדינה כנגד טנסקי ובכירים נוספים בתיק סחיטה ותקיפה. "הרוסים" לא משויכים לארגון כלשהוא ועובדים בעיקר עם פרילנסרים או בריונים שהם מייבאים מחו"ל. מעצרם של הבכירים ובהם טנסקי הוליד שקט בעיר אשדוד והשאלה הגדולה היא מתי הם ישתחררו והאם הם יחזרו למשחק? או שיחזרו חזרה לב"ש. גם פה נדמה שהתשובה ידועה וברורה לכל.

צילום: דוברות המשטרה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך