קמפיין "החוף שלי רב פעמי" של עיריית אשדוד עשוי להגיע לערים נוספות

הקמפיין הוצג השבוע, ביום שני, בכנס ארצי של עמותת "אקואושן", על ידי שמואל דוד, עוזר בכיר ויועץ התקשורת של ראש העיר המנהל גם את הקמפיין ההסברה. מספר רשויות כבר הביעו התעניינות בקמפיין המיוחד.
שמואל דוד בהרצאה בשני.

אגף החופים העירוני הציג השבוע, בשני, את הקמפיין בכנס ארצי של עמותת "אקואושן" וחשף כי הוא יימשך לאורך כל השנה. מספר רשויות כבר הביעו התעניינות בקמפיין המיוחד שמטרתו לצמצם את השימוש בכלים חד פעמיים עד להוצאתם באופן גורף מחופי העיר.

קמפיין "החוף שלי רב פעמי" של אגף החופים בעיריית אשדוד, עמד במוקד הכנס הארצי של עמותת אקואושן (ארגון שמטרתו היא לקדם את שמירת הסביבה הימית והחופית באמצעות מחקר, חינוך ופעילות קהילתית נרחבת), וגרף תגובות נלהבות. המיזם בהובלתו של מנהל האגף אריה תורג'מן, הוצג על ידי שמואל דוד, יועץ התקשורת של ראש העירייה אשר גם מנהל את הקמפיין ההסברה , שחשף כי הקמפיין יימשך לאורך כל השנה ולא לתקופה קצובה כנהוג בדרך כלל.

הקמפיין החל ביולי השנה, מיד לאחר שהיוזם, ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, הביא לאישור במועצת העיר של חוק עזר עירוני בדבר הוצאת החד פעמי מחופי הים. מדובר בהמשך הפיכתה של אשדוד לעיר ירוקה לאחר זכייתה ב-2019 אות איסטנבול – העיר הידידותית לסביבה ירוקה של ערי חוף  התיכון, ושלוש פעמים בפרס העיר הירוקה בוועידת הקלינטק – בין הרשויות הבודדות בישראל אשר זכו מספר פעמים בתואר המכובד. "אשדוד היא עיר מובילה בתחום הירוק בכל תחומי החיים של התושב", הסביר לסרי. "אני מאמין שבהמשך לא נראה יותר חד פעמים בחופים".

איגוד ערים לאיכות הסביבה שותף אף הוא בקמפיין שעלה בשלטי חוצות ברחבי העיר וברשתות החברתיות וכלי התקשורת המקומיים והארציים. המיזם כלל שיתוף פעולה עם כלל הארגונים הירוקים, ושיאו של התהליך היה תמיכת האיחוד האירופי במיזם, והלוגו שלו אף צורף לכל פרסומי העירייה.

השבוע הציג מנהל הקמפיין – שמואל דוד , בכנס של אקואושן פורטו שלבי הקמפיין ובהם תחרויות נושאות פרסים בחופים בשילוב פעולות מחזור והסבר על נזקי הפלסטיק, בשיתוף השוהים בחופים. "הצלחנו ליצור מעורבות של תושבים וכעת אנחנו נכנסים לתוך מערכת החינוך במטרה להמשיך ולהסביר את נזקי הפלסטיק", אמר מנהל אגף החופים, אריה תורג'מן.
השלב הבא של הקמפיין יכלול גם שילוב של אפליקציית "טיקטוק" שבה פעילים רוב בני הנוער, והעברת המסרים דרכה לשמירה על איכות הסביבה וכתיווך להורים. "כדי לתחזק את הקמפיין לאורך זמן הכנו תוכנית סדורה בהתאם לחזון ראש העיר וקבוצת עבודה שקמה ומנהלת את הפרויקט ביצירתיות גדולה", הסביר שמואל דוד.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך