הממשלה אישרה: יותר דיור לצעירים ברובע החדש

ממשלת ישראל אישרה את בקשת עיריית אשדוד, להפחית ב-50% את יחידות הדיור שיועדו להשכרה ארוכת טווח ברובע פארק לכיש. המשמעות: יותר דירות ישווקו למגורים לצעירים. ד"ר יחיאל לסרי: "ממשיכים לקדם דיור בר השגה לדור העתיד"

ברובע פארק לכיש החדש, שיוקם במסגרת הסכם הגג באשדוד, לאורכו של נחל לכיש, מתוכננות להיבנות כ-2,700 יחידות דיור. הרובע החדש יכלול מגורים, מתחמים מסחריים, מבני ציבור וחינוך וקריית ספורט מתקדמת עם אצטדיון, היכל כדורסל ובריכה אולימפית. בימים אלה הקבלן אורון תשתיות ובניה החל בעבודות התשתית והפיתוח, שאמורות להימשך כשנתיים בעלות של כ-45 מיליון שקלים. יחידות הדיור ברובע החדש מיועדות לשתי אוכלוסיות עיקריות: זוגות צעירים זכאי משרד השיכון במסגרת "מחיר מטרה" ומשפרי דיור במסגרת השוק החופשי.

בהתאם ל"חוק לקידום הבניה במתחמים מועדפים לדיור", שהתקבלה בשנת 2016 במסגרת "תמ"ל 1062", נקבע כי 30% מתוך 2,700 יחידות הדיור שאמורות להיבנות ברובע, כלומר כ-720 יחידות, אמורות להיבנות עבור שכירות ארוכת טווח. עם זאת, לפי הוראות החוק, הממשלה רשאית להפחית את שיעור ההשכרה במתחמים חדשים במקרים חריגים, בין היתר נוכח מאפייני הישוב או היצע הדירות להשכרה ברשות המקומית.

בשבוע שעבר נפל דבר והממשלה החליטה לאשר את בקשת עיריית אשדוד ולהקצות 15% בלבד (במקום 30%) מסך הדירות שייבנו ברובע לדיור להשכרה. משמעות הדבר היא שכ-359 דירות יומרו מ'שכירות' ל'מכירה' וכ–50% מהם יוקצו עבור זוגות צעירים במסגרת 'מחיר מטרה', כלומר לזכאי משרד השיכון. בהחלטת הממשלה צוין: "לאור היקף ההשכרה הצפוי בעיר כמפורט לעיל ולאור הביקוש הגבוה לרכישת דירות במחיר מופחת בעיר, מוצע להפחית את שיעור יחידות הדיור להשכרה כמפורט לעיל ולייעד את המתחמים לשיווק במחיר מופחת או במסלול שיווק אחר בהתאם להחלטות מועצת מקרקעי ישראל".

הדבר התאפשר הודות לכך שעיריית אשדוד, באמצעות מינהלת הסכם הגג, כבר מקדמת שני פרויקטים לטובת שכירות ארוכת טווח: ברובע י"ג (440 יחידות דיור) ובמתחם הצעירים רובע הסיטי (כ-100 יחידות דיור). על בסיס נתון זה החליטה הממשלה לצמצם את מספר יחידות הדיור לשכירות בפארק לכיש ולהמירם בדירות למכירה לזכאים. מה גם שמיקום הרובע מתאים פחות לדיור לשכירות, לעומת הפרויקטים המתוכננים לשכירות.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "עיריית אשדוד, באמצעות מינהלת הסכם הגג, ממשיכה לקדם פרויקטים של דיור בר השגה לרווחת דור העתיד, הן במגורי קבע והן בשכירות ארוכת טווח. אני שמח שממשלת ישראל ראתה עין בעין את טובת העיר והחליטה לצמצם את מספר יחידות השכירות ברובע לכיש החדש – פרויקט הדגל של הסכם הגג באשדוד. העיר נמצאת בתנופת פיתוח משמעותית ואנו ממשיכים, ביתר שאת, לקדם פרויקטים שייבנו בעיר".

ראש מינהלת הסכם הגג באשדוד, אייל דוידוביץ': "אנו מברכים על ההחלטה החשובה שתאפשר ליותר זוגות צעירים לרכוש דירות במחיר מוזל בפרויקט בפארק לכיש".

ד"ר לסרי חתם לפני כארבע שנים עם המדינה על תכנית הסכם הגג, במסגרתה יוקמו אלפי יחידות דיור. מינהלת הסכם הגג, בראשות דוידוביץ, הוקמה במטרה לקדם פרויקטים רבים, החל משלב התכנון, דרך ליווי המכרזים לשיווק הקרקעות ועד לשלב הביצוע.

קרדיט הדמיה: ארי כהן אדריכלים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך