מהסקר באזור הדרום עולה עוד כי 41% מהנשאלים דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים נפגע/כמעט נפגע כשחצה את הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה. מעל לשליש מתושבי הדרום ציינו חוששים לחצות את הכביש עוד עולה מהסקר:
41% מתושבי הדרום דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.
38% מהולכי הרגל באזור הדרום חשים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.
27% מהנשאלים באזור הדרום הולכים יותר ברגל מאז הקורונה.
45% מהנשאלים באזור הדרום ציינו כי בקרבת מגוריהם אין פסי האטה או שישנם אך לא מספיק.
78% מהנשאלים באזור הדרום חושבים שצריך להוסיף פסי האטה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק התייחס לתוצאות הסקר ואמר: "הסקר ממחיש עד כמה הציבור חושש מפעולה מאוד פשוטה – לחצות את הכביש. הקורונה שינתה הרגלים רבים ובהם את הרגלי ההליכה. ככל שהתשתיות תהיינה בטוחות יותר להולכי הרגל הן יחזקו את תחושת הביטחון ורבים יותר יבחרו ללכת ברגל במקום לנסוע ברכב. מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להליכה מבין מדינות ה-OECD ואת הנתון הזה חייבים לשנות על ידי שינוי החשיבה והאסטרטגיה שנותנת עדיפות לכלי הרכב במקום להולכי הרגל. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים וברשויות המקומיות חייבים לתת עדיפות להולכי הרגל ובעיקר לחזק את תחושת הביטחון שלהם על ידי ריסון והפחתת מהירות הנסיעה. שינוי סדרי עדיפויות משמעו יותר כסף לבטיחות בדרכים בתקציב המדינה הקרוב. הגיע הזמן לתכנן שכונות מנקודת מבטם של הילדים והאזרחים הוותיקים כדי לצמצם את ההיפגעות הגבוהה שלהם כאשר הם חוצים את הכביש".
עוד עולה מהנתונים כי 77.7% מהנפגעים בעת חציית כביש (2,021 בני אדם), נפגעו במעבר חצייה (1,571 בני אדם); מתוכם 14.9% נפגעו במעבר חצייה עם רמזור (234 בני אדם).