הצלה על גלגלים חשמליים

בגיל 14 הוא כבר הציל את האחיינית שלו מחנק, למרות שהיא לא יודעת את זה עד היום. באסון מירון הוא היה בין הראשונים שהגיע לטפל בנפגעים הרבים וראה מראות קשים ועדיין בכל פעם שהוא באזור, הוא מגיע לקרוא פרקי תהילים לזכרם. יהודה שיש, 26 חובש באיחוד הצלה, מרכז פרויקט 'בית חולים' של איחוד הצלה ואסותא אשדוד הוא מציל נפשות שמגיע על... אופניים חשמליים לכל מקום, גם לאחר שנאלץ לעבור ניתוח בידו בגלל האופניים. יהודה: "יש פלוס שבאופניים אתה יכול לעבור אפילו בתוך בניין. עם אופניים אפשרי כל דבר, מה שאפילו אופנועים לא יכולים לעשות, וכל שנייה חשובה".
יהודה שיש. (צילומים: איחוד הצלה)

כשהוא מקבל קריאה לאירוע הוא עובר אפילו דרך בניינים ומקדים לא מעט אחרים. "כל שניה חשובה הוא אומר". תאמינו לו, ליהודה שיש, חובש איחוד הצלה, שמגיע על אופניים חשמליים לכל אירוע הצלה באשדוד ועושה את זה כמו שאמרנו במהירות שיא, זאת אומרת במהירות האופניים…. " יש פלוס שבאופניים אתה יכול לעבור אפילו בתוך בניין. עם אופניים אפשרי כל דבר, מה שאפילו אופנועים לא יכולים לעשות, וכמו שאמרתי כל שנייה חשובה".

אבל אל תטעו ביהודה שיש ובאופניים החשמליים שלו, החובש בן ה-26, עבר כל כך הרבה ועשה כל כך הרבה, כפי שתגלו מיד. מספיק שנגיד לכם שבגיל 14 הוא כבר הציל את אחייניתו הקטנה, שעות בודדות לאחר שקיבל הכשרה. אבל כל דבר בזמנו. נגיע גם לזה.

מגיע עם האופניים לכל מקום.

יהודה שיש, 26 נשוי פלוס ילדה. גר באשדוד באזור ג'. הוא חובש מתנדב באיחוד הצלה. נמצא בתחום כבר 8 שנים באופן פעיל, אם כי למד קורס עזרה ראשונה בגיל 14. "תמיד ראיתי לנגד עיניי את הצלת החיים. בגיל 14 למדתי קורס במגיש עזרה ראשונה וביום שסיימתי את הקורס והגעתי הביתה, מול העיניים שלי האחיינית שהייתה בת שנתיים נחנקה. אבא שלי צעק לי "יהודה יהודה", הגעתי מיד, לקח לי שנה להתעשת ואז עשיתי לה את ההמייליך, פעולת הצלת חיים ויצאה לה הסוכרייה אותה בלעה".

היא יודעת שהיא ניצלה על ידך?

"היא כבת 14 היום. לא סיפרתי לה את זה אף פעם. אבל אבא שלי זוכר את זה ועוד איך".

את שיש תוכלו לראות עם האופניים החשמליים שלו באשדוד ממהר מאירוע לאירוע. כמו שאמרנו אצלו ממהר זה במהירות שהתרגל אליה עם האופניים שלו…

אתה עושה הכל עם אופניים חשמליים.

"באשדוד, באיחוד הצלה, יש את כל כלי רכבי ההצלה. אופנועים, אמבולנסים רכבי שטח ועוד גם אופניים.

ולמה בחרת באופניים חשמליים?

"אני התחלתי באופניים חשמליים כי לא היה לי רישיון. למרות שיש לי עכשיו רישיון נהיגה ונפצעתי קשה בגלל האופניים, אני עדיין אם האופניים החשמליים.

רגע, רגע, מה זה "נפצעתי קשה"?

"גנבו לי את האופניים באמצע הלילה אחרי שחזרתי מאירוע רפואי. גנבו לי חלקים כמו גלגל וסוללה שהייתה קשורה ופרסמו על המקרה בכלי התקשורת. בעקבות זאת התקשר מישהו מחנות אופניים שהגנבים מכרו לו את הציוד והוא רוצה להחזיר ואפילו תיקן את הנזקים".

ו? אל תשאיר אותנו במתח

"ביום הבחירות האחרונות נסעתי לעוד אירוע רפואי. הכיסא לא היה לי נח כי זה לא היה לי כרגיל אחרי התיקון. עצרתי בצד להזיז את הכיסא והקפיץ נכנס ליד וחתך אותה בצורה קשה. בקושי התקשרתי לאיחוד הצלה, הם הגיעו מיד, טיפלו בי ופינו אותי לבית החולים אסותא אשדוד".

: עורך בדיקות דם בקופ"ח מכבי.

באסותא אשדוד מיהרו לטפל בדאגה ברכז שלהם בפרויקט המשותף עם איחוד הצלה 'פרויקט בית חולים', שם יהודה הוא המרכז את הפרויקט מצדו של ארגון איחוד הצלה. בפרויקט, מתנדבי איחוד הצלה משמשים כעוזרי רופאים במיון (חובשי מלר"ד – מ.ס). יהודה: "החברה שלנו עוזרים שם בכל דבר, בטיפול או בהתייחסות לחולה שלא יהיה בודד, אפילו במצבים של להחליף חיתול לסיעודיים. נותנים את הנשמה מא' עד ת. אני רכז הפרויקט, אז מכירים ומיד טיפלו בי".

ואחרי כל זה אתה חזרת לאופניים?

"אחרי חודש חזרתי .כי דאגתי שהכל יהיה תקין וזה לא יפריע לי להמשיך להציל חיים. גם אם יש לי אחוזי נכות מאז".

בעקבות התאונה הוא הגיע גם לעבודה בקופת החולים מכבי. הוא מספר: "חיפשתי עבודה קלה אחרי הפציעה בגלל הנכות ביד. הייתי שנה בבית ואח"כ התחלתי לעבוד במכבי בתקופת הקורונה, במסגרת שיתוף פעולה בעזרה בחיסונים עם איחוד הצלה, שזה פרויקט מדהים. הפרויקט דאג לחסן וגם להביא מחוסנים שלא יכולים להגיע פיזית לקופת החולים מכבי לחיסון. התחלתי בזה ונשארתי לעבוד במעבדה במכבי כאח שמתמחה בבדיקת דם".

בשבת שעברה היה יהודה בטבריה. אבל בדרך חזרה במוצ"ש, הוא עצר במירון. תמיד הוא מגיע להתפלל שם אבל גם להתפלל לעילוי נשמת הנספים באסון. יהודה היה בין החובשים הראשונים של איחוד הצלה שהגיעו למקום. ללמדכם עד כמה ההצלה היא חלק מחיי היום יום של יהודה וחבריו.

שיש במרכז באסון מירון. בין הראשנים שהגיע.

אתה היית בין אלה שהגיעו ראשונים באסון במירון

"הייתי ממש מהראשונים. זה עוד לפני שידעו מה קורה שם, הייתי שם. הייתי ליד האזור של האסון במתחם של איחוד הצלה ואמרו שיש קריסה של מבנה. הגעתי וראיתי שני נפגעים על הרצפה. ראיתי שני כוננים מטפלים בהם, המשכתי הלאה לראות אם יש עוד מי שזקוק לטיפול, אז נכנסתי פנימה ונהיה לי שחור בעיניים. מתחת למדרגות ראיתי הר של גופות, מה שהזכיר מראות מהשואה. ברוך השם, השם נתן לי כח שאתמודד עם המראות. היו כאלה שלא יכלו להתמודד עם זה. הורדתי גופות מהערימות, וחיפשתי אולי יש אנשים בהכרה. הדבר שהכי לא יוצא לי מהראש היה שראיתי מישהו מסתכל עליי, מבקש עזרה בעיניים. ראיתי ילד כבן 13 שנמצא בערימה של הגופות ומשכתי אותו החוצה בכוחות על טבעיים. אני רוצה לדעת היום מה עם הילד. הוא היה פצוע קשה. אין לי מושג מה איתו. ניסיתי לחפש אותו מאז".

עדיין המראות רודפים אותך?

"ברוך השם לא. אבל קורה לפעמים. אני לא יכול לשמוע שירים של ל"ג בעומר שהיו במירון. כשאני מגיע לשם, אני מגיע גם למקום האסון אומר כמה פרקי תהילים ומשניות לעילוי נשמתם. עבורי זה בית העלמין שלהם".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך