ששה תמרורי אזהרה בזוגיות – הצד שלו

הקמפיין הינו חלק מהעלאת המודעות לנושא האלימות בחודש המאבק הבינלאומי לשנת 2021. ״אלימות בתוך המשפחה הפכה למכת מדינה שרק הולכת וגוברת, בהיקפיה ובאכזריות שלה. לקראת יום המודעות לאלימות כלפי נשים, קמפיין חדש וייחודי מציב במוקד את הגברים , את התוקפים הפוטנציאליים, שמתקשים להבין או להודות שהם נושאים מטען נפשי שמאיים להתפוצץ בתוך הבית. לפני שהדם עולה לראש, לפני שהיד מורמת - יש כתובת לקבלת עזרה.״
תמונה: Freepik

לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים, 25.11.21, עמותת "פורום מיכל סלה" " בשיתוף חברת מועצת העיר אשדוד, עו"ד אורית אלמוזלינו-רייז, יו"ר הועדה הסטטוטורית למניעת אלימות וממונה על השוויון המגדרי וסימונה מורלי מנכ"לית מהות, הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי פירסמו ששה תמרורי אזהרה בזוגיות, והפעם "הצד שלו". המטרה היא למנוע מראש אלימות כלפי נשים, באמצעות זיהוי סימנים מקדימים- של האדם האלים על עצמו- ועידוד שלו לפנות לסיוע. ששת התמרורים מציבים בפני הגבר שישה מצבי התנהגות איתם הוא יכול להזדהות ולזהות את תמרור האזהרה הרלוונטי אליו:

 

  • אתה עוקב אחריה ללא ידיעתה
  • יותר מידי פעמים אתה קרוב לפיצוץ
  • תוך הבית מפחדים ממך
  • אתה מאבד שליטה כשאתה נפגע
  • היא לא מבינה שזה באשמתה
  • אתה חושב שלא תוכל לחיות בלעדיה

 

עד היום מאות קמפיינים הופקו בנושא מיגור אלימות במשפחה והשיא הוא בדיוק בתקופה הנוכחית – לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים. רובם המוחלט של הקמפיינים פונים לאשה באלימות וחלקם פונה לציבור הרחב. מעולם לא היה קמפיין שפנה ישירות לתוקף האלים ומבקש ממנו להתבונן פנימה לזהות ולעצור את האלימות לפני שהיא מתפרצת על בת זוגו. ואז גם לפנות לטיפול.

 

ד״ר יחיאל לסרי, ראש העיר: ״העיר אשדוד מתנגדת לאלימות מכל סוג וגיוון על אחת כמה וכמה לאלימות כלפי נשים.

אנו באשדוד מוקיעים ופועלים בכל המישורים למגזר תופעת האלימות באשר היא.

אני שמח שהעיר אשדוד בהובלת מהות בראשותה של סימונה מורלי וחברת מועצת העיר אורית אלמוזלינו רייז משיקות קמפיין המציג תמרורי אזהרה בזוגיות הפונה לתוקף.

 

עו"ד אורית אלמוזלינו-רייז: כשלילי בן עמי סיפרה לי שבעלה של אחותה מיכל (ז"ל) פנה כמה ימים לפני הרצח כדי לקבל סיוע ושהוא לא הספיק לקבלו, נצבט לי הלב, והרגשתי שהקמפיין הזה פשוט חייב לעלות לאוויר ופניתי מיידית לגב׳ סימונה מורלי, מנכ״לית מהות הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי באשדוד שנענתה באופן מיידי לקחת על עצמה את הפקת הקמפיין וניהולו יחד עם הצוות המדהים שלה ובמאמץ משותף אני מאמינה שהצלחנו להעביר מסר "בועט" עבור גברים שיזהו עצמם ויפנו לעזרה ולסיוע.

 

מנכ"לית מהות – הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי – אשדוד, סימונה מורלי: "מהות חרטה על דגלה את נושא מיגור האלימות בזירות השונות באמצעות הובלה ופיתוח תוכניות מתקדמות בתחום מניעת האלימות בתכניות ומיזמים פורצי דרך בכללם שומרי ושומרות סף במקצועות היופי – בלניות, ספרים/ות וקוסמטיקאיות שיכולים בצורה דיסקרטית להפנות נשים ו/או גברים לעזרה באמצעות הכשרה מיוחדת שניתנה להם ע״י הצוותים המקצועיים של מהות, וכן  סדרה של מפגשים לבני ובנות נוער לזיהוי נורות אדומות בזוגיות.

 

באשדוד יעלה הקמפיין בשילוט חוצות עירוני, על גבי האוטובוסים, ב"ביג פאשן", בעיתונות, באתרי

האינטרנט המקומיים וברשתות החברתיות ויוקרן כחסות בבתי הקולנוע של הסינמה סיטי.

 

במידת הצורך יש לפנות לסיוע למוקד הרווחה, בטלפון 1218 ולמוקד העירוני 106.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך