שרת התחבורה מרב מיכאלי נפגשה היום עם ראש העיר וגורמי מקצוע

היום התקיים ביקור של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי בעיר אשדוד. במסגרת הביקור השרה קיימה פגישה מקצועית עם ראש העיריה, ד"ר יחיאל לסרי וגורמי המקצוע בעיריה ובמשרד

לסרי לשרה מיכאלי: אשדוד מקדמת ומקיימת את מדיניות השרה של עיר עם תחבורה ציבורית בת קיימא ותשמח להמשיך להוביל בנושא

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי הציג לשרה את פרויקט התחבורה "אקו-moov" שתכליתו להציע לתושבי ותושבות אשדוד תחבורה ציבורית נקייה ולא מזהמת עם שבילי אופניים, ושבילי הליכה. בנוסף ראש העיר הציג את הפעימה הראשונה שהושלמה עם סיום העבודות בציר ז'בוטינסקי, הרצל ובני ברית עם תחנות חכמות, מרכז בקרה, נתיבי נסיעה ציבוריים וכ'ו.

ראש העיר ציין כי במהלך חודש דצמבר עתידים להגיע אוטובוסים חשמליים והחל מחודש ינואר יופעל מערך קווי האוטובוס החדשים, בכך העיר אשדוד תציע לתושביה תחבורה ציבורית נגישה, זמינה וירוקה.

לשיפור מצב עומסי התנועה ובהם המחלפים ושיפור התשתיות, העבודות על מחלפים ניר גלים ובני ברית יחלו ב-2023. ראש העיר ביקש לדאוג לסלילתם של כביש רוחב במטרה להקל על העומס ביציאה מהעיר בעת העבודות על המחלפים בצומת הנמל וניר-גלים.
בפגישה שהתקיימה היום עם שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מירב מיכאלי, ביקש לסרי משרת התחבורה לקדם את הפעימה השנייה בהיקף של 71 מיליון שקל שנועדו לטיפול בתשתיות בכיכר רמון, שדרות רוגוזין, הנגשת תחנות אוטובוס, צמתים משופעים, ויישום מודל החנייה. תקציב זה אושר בוועדת ההיגוי ועל ידי משרד האוצר, אך טרם ניתנו הרשאות.

ראש העיר הציג לשרה מיכאלי גם את החשיבות שבקידום הכניסות והיציאות של המחלפים באשדוד. "כעת מתבצעות עבודות באזור התעשייה הצפוני, אשר יאפשרו חיבור של המחלף הצפוני החדש לעיר אשדוד דרך אזור התעשייה", הסביר ראש העירייה. "המכרזים למחלף ניר גלים ומחלף בני ברית פורסמו על ידי חברת נתיבי ישראל, וההערכה היא שהעבודות יחלו ב-2023".
בשנים האחרונות עברה אשדוד מהפכה בכל הקשור לתחבורה הציבורית, גם במישור הטכנולוגי. השימוש בתח"צ הפך תדיר יותר, והוא נותן מענה למגוון אוכלוסיות והתמודדות עם סוגיות מרכזיות יומיומיות, בין היתר, לפעילות שוטפת של מערכת החינוך ולנסיעות בין מרכזי המסחר והתעשייה ולבית החולים. לעיר יוכנסו תוך חודשיים 26 אוטובוסים חשמליים, כחלק מהמגמה העולמית לעידוד שימוש בתח"צ נקיה ולא מזהמת. וצפויים להיכנס לפעילות גם 17 קווים חדשים למרחקים קצרים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "אשדוד היא עיר נמל חשובה ומשמעותית שלאורך השנים הושקע בה כסף רב עבור פרוייקטים משמעותיים. שמחתי לבקר ולקיים פגישה מקצועית עם ראש העיריה, עובדות ועובדי העיריה וגורמי המקצוע של משרד התחבורה. אנחנו מחוייבות ומחוייבים לממש את החזון שלנו לקידום תחבורה ציבורית בצורה שתיטיב עם אזרחיות ואזרחי העיר, ובכוונתי לדון עם צוות משרד התחבורה בדרכים לסייע לעיר בהשלמת פרוייקט התחבורה הירוקה באשדוד״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך