ייעוץ בטיחות בבנייה – חשוב והכרחי עבור כל אתר

בעת התכנון וההוצאה לפועל של פרויקט בנייה מכל סוג, הן של בנייני מגורים או משרדים והן של בתים פרטיים, חשוב כמובן ליצור מערך בטיחות כולל, מקיף ויסודי, כזה אשר יבטיח כי אף פועל לא יסכן את בריאותו או חלילה יקפח את חייו, וכי היזמים החתומים על הפרויקט לא יהיו חשופים לתביעות ענק. בעוד חוקי העבודה בישראל מפרטים תקנות בטיחות רבות ושונות עבור אתרי בנייה, מומלץ תמיד להוסיף עליהם על מנת להיות "בצד הבטוח". שירותי ייעוץ בטיחות בבנייה מטעם יועץ בטיחות בעבודה הם בדיוק השירותים שיסייעו לנו להבטיח כי הפרויקט מנוהל בצורה הבטיחותית ביותר שניתן
תמונה: pixbay

מה כולל ייעוץ בטיחות בנייה?

שירותי ייעוץ בטיחות בבנייה אינם דבר נדיר כיום בישראל, וניתן למצוא אנשי מקצוע המתמחים בתחום זה ברבים מאתרי הבנייה השונים בארץ. בעל המקצוע הרלבנטי לצורך מתן ייעוץ זה הוא כאמור יועץ בטיחות בעבודה, ספציפית כזה המתמחה בבטיחות בענף הבנייה. חשוב להדגיש זאת מכיוון שייעוץ בטיחות הא תחום רחב ועשיר בהתמחויות שונות, וחשוב להעסיק יועץ המתמחה ספציפית בענף הבנייה ובסכנות הבטיחותיות הפוטנציאליות הייחודיות לענף זה. 

מה עשויים לכלול השירותים הניתנים על ידי יועץ בטיחות בעבודה המתמחה בענף הבנייה?

יועץ בטיחות בנייה מוסמך לאתר מפגעי בטיחות פוטנציאליים ולהתריע עליהם, לבחון את נהלי הבטיחות באתר הבנייה ולכתוב נהלים חדשים או להציע שיפורים ספציפיים לנהלים הקיימים, להעביר הדרכות בטיחות מפורטות לעובדים באתר (הן הפועלים והן המנהלים בדרגים השונים) ועוד. 

בפרט, מתמחה יועץ בטיחות בנייה בהכנת תכנית ארגון אתר – זוהי תכנית אשר כוללת פירוט מלא של דרכי היציאה והכניסה לאתר, דרכי התנועה בתוך האתר עצמו, מיקום של עגורנים במקרה של אתר בנייה גדול (כולל רדיוס ההפעלה ודרכי השינוע של העגורן), מיקומם של מבני עזר דוגמת מחסנים ומשרדים ומקום האחסון של חומרי הבנייה, דרכי פינוי פסולת באתר, מיקומם של מבני רווחה לפועלים (דוגמת בתי שימוש, מקומות למנוחה וכיוצ"ב) ועוד. 

כלומר, תכנית ארגון אתר כוללת את כל המידע הנדרש על מנת לתכנן ולארגן את אתר הבנייה באופן אופטימאלי, כזה אשר יאפשר להגיע לרמת בטיחות מקסימאלית וליישם בצורה יעילה את כל נהלי הבטיחות הרלבנטיים.

כיצד לשכור יועץ בטיחות בנייה?

על מנת להבטיח כי יועץ בטיחות הבנייה שאתם שוכרים הוא אכן יועץ בטיחות מוסמך ומנוסה בתחומו אשר מגיע עם ניסיון ו"קבלות" להוכיח את רמתו המקצועית מומלץ לפנות לחברות המתמחות בבטיחות בבנייה, ולבקש להיפגש עם יועצי הבטיחות מטעמם המתמחים ספציפית בענף הבנייה. בקשו לראות תעודות הסמכה ולקבל פירוט מלא של כל הפעולות שאותו יועץ צפוי לבצע עבורכם ועבור הפרויקט שלכם.

ככל שתפנו לחברה מקצועית, נחשבת, מנוסה וותיקה יותר בתחום הבטיחות והגהות בעבודה ותקפידו יותר על העסקת יועץ מנוסה המתמחה בייעוץ לענף הבנייה, כך תגדילו את הסיכויים לעבוד עם בעל המקצוע המתאים, זה אשר באמת יוכל להעלות את רמת הבטיחות באתר הבנייה שלכם לרף הרצוי.

מחפשים יועץ בטיחות? היכנסו לאתר א.ב בטיחות מספקת ללקוחותיה את האפשרות לעבוד ולבנות בצורה בטיחותית, יעילה ומשתלמת באמצעות ייעוץ והדרכות בטיחות בעבודה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך