איך להתכונן לעונת השפעת?

על רקע הקורונה, גוברת הדאגה להתפרצות מחלת השפעת והשלכותיה על קטנים וגדולים. מדובר במחלה נשימתית שעלולה לגרום לסיבוכים רציניים כולל דלקת ריאות. עונת הסתיו בפתח וזה לא הזמן להיכנס למתח, אבל בהחלט הזמן לבחון אילו מאמצים ניתן לעשות על מנת למנוע הידבקות או להקל על תסמינים, במידה וחליתם בשפעת, זאת על אחת כמה וכמה אם אתם שייכים לאוכלוסייה בסיכון כמו אנשים מעל גיל 65 או הסובלים ממחלות רקע
תמונה: RF123

שפעת בהריון אף היא יכולה להיות קשה במיוחד ולכן, חשוב להקפיד בהריון על חיזוק מערכת החיסון.
כיצד להתמודד עם שפעת?
חשוב להבין מהם התסמינים של שפעת: כאבים בחזה, כאבי שרירים, חום גבוה, נשימה מהירה או קשיי נשימה, שיעול, כאב גרון, נזלת ותשישות. חשוב לאבחן אם אכן מדובר בשפעת, ובמידה וחליתם ולהימנע ממפגש עם אנשים על מנת למנוע הידבקות.
בעת שפעת חשוב לשמור על מנוחה מוחלטת וכן על לחות, ובעיקר למנוע אובדן של נוזלים. ניתן גם להקל על הנשימה באמצעות מכשיר אדים ושמנים כמו אקליפטוס או ישיבה באמבטיה מהבילה. אפשר לשתות תה, דבש, חליטות כמו קורנית וכורכום ולנקות את תעלות האף עם מי מלח על מנת למנוע גודש.
צמחי מרפא כמו סמבוק שחור יכולים לסייע בהתמודדות עם שפעת, כיוון שהוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטי ויראליות ונחקר בהקשר של קיצור והפחתת עוצמת ותדירות התסמינים של שפעת. 

איך אפשר לחזק את מערכת החיסון?
חיזוק מערכת החיסון דורש שינויים באורח החיים: הפחתת מאכלים מעובדים, מסוכרים, הפחתה או הפסקה של עישון וצריכת אלכוהול ושינוי התפריט התזונתי לטובת מאכלים עשירים במינרלים וויטמינים. מחקרים שונים הצביעו גם על כך שכדאי להשקיע בפעילות ספורטיבית, שמורידה את רמת הלחץ הנקשרת אף היא להיחלשות המערכת החיסונית ותורמת לחיזוק הגוף.
שנת לילה טובה מהווה בסיס מצוין לתפקוד טוב ולתגובה יעילה יותר של המערכת החיסונית. כדאי להפסיק את צריכת הקפאין לפחות כ-6 שעות לפני השינה ולווסת את הטמפרטורה ולהכין את התשתית הטובה ביותר לשינה רגועה ואיכותית לפחות של 8-10 שעות מדי לילה.
מומלץ לבצע בדיקות תקופתיות על מנת לאתר אם ישנו מחסור בוויטמינים ומינרלים ולשקול חיזוקים תזונתיים, או באמצעות תוספים כמו וויטמין C, אבץ, מגנזיום, כורכומין לפי המינון והמלצות הרופא.
חלבון משחק תפקיד משמעותי בבריאות החיסונית, ומקורות לחלבון הם עופות ובשר אדום במינון או מקורות צמחיים כמו קטניות, אגוזים וזרעים.
לחץ אינטנסיבי עלול להחליש את התגובה החיסונית ולכן, חשוב לתרגל טכניקות של רגיעה והרפיה על מנת להפחית את ממד הלחץ.
נסו לתרגל דמיון מודרך, מיינדפולנס, יוגה, מדיטציה, טאי צ'י שגם יכולים לסייע לכם להשיג שנת לילה טובה יותר.
דאגו לגוף ולנפש על מנת שהתגובה החיסונית תהיה במיטבה במיוחד עם פתיחתה של עונת השפעת.

ניתן לנסות לצרוך גם תוספי תזונה כדרך לחיזוק הגוף. תוסף התזונה סמבוכל הינו התוסף הנחקר של פרי הסמבוק השחור. 

בשיתוף פרמה גורי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך